سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - May 21 2024
کد خبر: 36488
تاریخ انتشار: 25 ارديبهشت 1396 17:48
نماگر بورس در مسیر کاهش

شاخص کل 5 واحد افت کرد

شاخص کل بورس امروز (دوشنبه) در ادامه روند کاهشی خود با پنج پله افت در جایگاه 79 هزار و 957 واحدی قرار گرفت.
راه امروز: در معاملات امروز، 955 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 2 هزار و 926 میلیارد ریال در 38 هزار و 521 نوبت مبادله شد.
بیشتر شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز امروز کاهش یافتند، بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) یک واحد، شاخص کل (هم وزن) 29 واحد، شاخص قیمت (هم وزن) 23 واحد، شاخص آزاد شناور 6 واحد، و شاخص بازار دوم 234 واحد کاهش یافت.
تنها شاخص مثبت بازار امروز، شاخص بازار اول 35 واحد بالا رفت.
نمادهای رمپنا (مپنا) و تاپیکو (سرمایه گذاری نفت و گاز تامین) در معاملات امروز، بیشترین تاثیر منفی را داشته و شاخص را پایین کشیدند، اما شپنا (پالایش نفت اصفهان)، اخابر (مخابرات)، والبر (سرمایه گذاری البرز)، وبملت (بانک ملت) و شبندر (پالایش نفت بندرعباس) با تاثیر مثبت مانع افت بیشترنماگر بورس شدند.
پتروشیمی شازند اراک، پتروشیمی شیراز، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان در معاملات امروز بیشترین رشد قیمت را داشتند.
داروسازی جابر ابن حیان، تراکتورسازی ایران، فرآورده های نسوز پارس، حق تقدم شهد ایران و شیرپاستوریزه پگاه خراسان نیز از بیشترین کاهش قیمت برخوردار بودند.
شاخص فرابورس نیز امروز به روند کاهشی خود ادامه داد و با افت یک واحدی به رقم 915 واحد رسید.
در معاملات امروز، بیش از 201 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش بیش از 891 میلیارد ریال در 24 هزار دفعه خرید و فروش شد.
روند حرکت شاخص بورس که در هفته های گذشته مثبت و رو به بالا بود، در چهارمین هفته اردیبهشت ماه و همزمان با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، معکوس شده است. حجم و ارزش معاملات نیز به همراه شاخص، مسیر نزولی در پیش گرفته است.
به نظر کارشناسان، فضای محافظه کاری در روزهای منتهی به انتخابات ریاست جمهوری بر بورس غالب شده است و فعالان بازار سرمایه سعی می کنند با احتیاط بیشتری به معامله سهام اقدام کنند.
شاخص کل دیروز (یکشنبه) نیز با 179 پله افت به کانال 79 هزار واحدی عقب نشسته و در جایگاه 79 هزار و 963 واحدی جای گرفته بود.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر