يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 36294
تاریخ انتشار: 20 ارديبهشت 1396 09:56
عضو ارشد حزب کارگزاران تحلیل کرد

چالش لیست اموال کاندیدای انتخاباتی

هیچ گاه لزوما داشتن ثروت نمی تواند تعین کنند باشد که فردی توانایی مدیریت ندارد یا از راه غیرقانونی به دست آورده است.تاریخ پر از افرادی است که با وجود ثروت های کلان موفق شده اند عملکرد بسیاری خوبی در بخش های مختلف (خصوصی یا دولتی) داشته باشند.

راه امروز: هیچ گاه لزوما داشتن ثروت نمی تواند تعین کنند باشد که فردی توانایی مدیریت ندارد یا از راه غیرقانونی به دست آورده است.تاریخ پر از افرادی است که با وجود ثروت های کلان موفق شده اند عملکرد بسیاری خوبی در بخش های مختلف (خصوصی یا دولتی) داشته باشند.
عضو ارشد حزب کارگزاران گفت: کاندیداهای رقیب آقای روحانی  به خوبی می دانند اگر صورت‌های مالی خود را منتشر کنند یا در برنامه مناظره آن را اعلام کنند هیچ مبنای قانونی ندارد و معلوم نمی شود که آیا این فهرست ها واقعیت دارند یا خیر؟ زیرا هیچ نهادی مسئولیت بررسی آنها برعهده نگرفته است. علاوه بر این مگر معیاری وجود دارد که افراد نباید بیشتر از آن ثروت داشته باشند؟ بنابراین صرفا قصد تبلیغات انتخاباتی دارند.

علی محمد نمازی  فعال سیاسی  طی گفت‌وگو با فرارو درخصوص پیشنهاد ارائه صورت‌های مالی از سوی برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: ما باید در هر کجا و هر موضوعی تابع قانون باشیم و در قانون به هیچ عنوان گفته نشده که کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری باید صورت های مالی خود را ارائه کنند. ارائه صورت مالی برای بعد از انتخابات است و آن زمان رئیس جمهور و کابینه وی موظف هستند تا صورت مالی خود را تحویل قوه قضائیه دهند که مسئولان دولت یازدهم هم فهرست مالی خود را ارائه کردند.

وی ادامه داد: اینکه برخی کاندیداها مسائلی از این دست را با وجود مواردی مانند عدم زمان کافی برای بررسی صورت‌های مالی ارائه شده و ابهام در صحت آنها، صرفا به دلیل تبلیغات سیاسی است آنها فکر می کنند با این روش می توانند آقای روحانی و دولت یازدهم را زمین‌گیر کنند.

او تصریح کرد: آنها به خوبی می دانند اگر صورت‌های مالی خود را منتشر کنند یا در برنامه مناظره آن را اعلام کنند هیچ مبنای قانونی ندارد و معلوم نمی شود که آیا این فهرست ها واقعیت دارند یا خیر؟ زیرا هیچ نهادی مسئولیت بررسی آنها برعهده نگرفته است. علاوه بر این مگر معیاری وجود دارد که افراد نباید بیشتر از آن ثروت داشته باشند؟ بنابراین صرفا قصد تبلیغات انتخاباتی دارند.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نکته ای که لازم است در اینجا به آن اشاره کنم این است هیچ گاه لزوما داشتن ثروت نمی تواند تعین کنند باشد که فردی توانایی مدیریت ندارد یا از راه غیرقانونی به دست آورده است. تاریخ پر از افرادی است که با وجود ثروت های کلان موفق شده اند عملکرد بسیاری خوبی در بخش های مختلف (خصوصی یا دولتی) داشته باشند. 

این عضو حزب کارگزاران گفت: آنچه که در موضوع ثروت مسئولان اهمیت دارد این است که از راه قانونی به دست آمده باشد. زیرا مردم برایشان مهم این است که اگر فردی به عنوان رئیس جمهور انتخاب می شود به مشکلات و کمبودهای کشور رسیدگی کند. اینکه فرد منتخب چقدر ثروت دارد اهمیت ندارد. او همین که به حل بحران و معضلات بپردازد و وجه کشور را ترمیم کند، کافی است.

نمازی عنوان کرد: قطعا طرح چنین مسائلی می تواند در بخشی از جامعه تاثیر گذار باشد و رای آنها را در سبد کاندیداهایی بریزد که این موضوع را طرح کرده اند اما واقعیت این است که افراد فرهیخته و تحصیلکرده هیچ گاه فریب این رفتارهای پوپولیستی و عوام فریبانه کاندیداها را نمی خورند و طرح چنین مواردی روی آنها تاثیری ندارد. البته در میان اقشار پایین تر نیز کاملا فراگیر نخواهد بود. صرفا بخشی از این اقشار به این قبیل مسائل واکنش مثبت نشان می دهند.
منبع: ایلنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر