پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: 36234
تاریخ انتشار: 18 ارديبهشت 1396 17:45
وزیر ارتباطات و فناوی اطلاعات گفت: جای تاسف است نامزدی که صلاحیت وی به تایید شورای نگهبان رسیده و باید رجل سیاسی باشد، برای جمع کردن رای بیشتر و تخریب رقیب انتخاباتی ، اخلاق را زیرپا می گذارد و مسدود سازی سامانه خود را به دولت ربط می دهد ،درحالی که چنین نیست.
راه امروز: وزیر ارتباطات و فناوی اطلاعات گفت: جای تاسف است نامزدی که صلاحیت وی به تایید شورای نگهبان رسیده و باید رجل سیاسی باشد، برای جمع کردن رای بیشتر و تخریب رقیب انتخاباتی ، اخلاق را زیرپا می گذارد و مسدود سازی سامانه خود را به دولت ربط می دهد ،درحالی که چنین نیست.

محمود واعظی روز دوشنبه در حاشیه امضای قرارداد سرمایه گذاری مشترک یک شرکت خارجی و داخلی در توسعه شبکه فیبرنوری کشور ،در جمع خبرنگاران ، اظهار داشت : این رفتارها به قصد فریب مردم است .
وی با اشاره به تلاش یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری در روزهای اخیر برای راه اندازی سامانه ای برای جلب بیکاران و مسدود شدن از سوی مراجع قضایی ،خاطرنشان ساخت: تلاش های آنها برای مردم روشن است ضمن آنکه این مسدود سازی هیچ ارتباطی با وزارت ارتباطات و دولت ندارد .
وزیرارتباطات با بیان این که انتخابات سازوکار خاص خود را دارد و قانون روند آن را مشحص کرده است گفت: تخلفاتی که هرکدام از کاندیداها انجام دهند و عملکردشان در یک کمیته مورد بررسی قرار می گیرد و تصمیم گیری می شود این مسدود سازی هم همین روال را طی کرده و براین اساس صورت گرفته است.
به گزارش ایرنا، سایت اینترنتی کارانه یکی از نامزدها به دستور دادستانی و بنا بر قانون تخلفات رایانه ای انتخابات و بنا بر رای همه اعضای کمیته فیلترینگ اعم از ناجا، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، قوه قضائیه، وزارت اطلاعات، سازمان تبلیغات، فیلترشد.
درحالی که این سایت از سوی مقام قضایی مسدود شده است برخی پایگاه های اطلاع رسانی منتقد دولت این امر را به دولت یازدهم نسبت داده اند.
وی به ادعاها و شعارهایی که در جریان برگزاری تبلیغات انتخاباتی از سوی برخی کاندیداها مطرح می شود اشاره کرد و گفت: برخی کاندیداها بدون توجه هرچه به ذهنشان خطور می کند را بیان می کنند بدون آنکه به عواقب آن فکر کنند.

** روند کاهشی تعرفه های اینترنت ادامه خواهد یافت 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تلاش های صورت گرفته برای پیشگیری ازافزایش تعرفه های اینترنت اشاره کرد و گفت: تلاش می شود راهکاری دیده شود تا اپراتورها بتوانند بسته های خود را با قیمت کمتری عرضه کنند.
در باره سیاست تعیین کف برای بسته های اینترنتی که از سوی اپراتورها ارایه می شود، اظهارداشت : پیشتر اپراتورها یک تعرفه مشخصی داشتند و براساس آن اینترنت بین الملل و هم اینترنت داخل را بر زیرساخت شبکه ملی اطلاعات با هم تلفیق کرده و می فروختند .
وزیرارتباطات افزود: اسفندماه پارسال مقرر شد برای دسترسی ارزان تر مردم تعرفه ترافیک داخل بربستر شبکه ملی اطلاعات 50درصد کاهش یابد و این کار عملیاتی شد و این گام نخست برای کاهش تعرفه ها بود.
واعظی گفت:در گام دوم تعیین کف برای بسته های اپراتورها انجام شد زیرا اپراتورها به دلیل درآمد های بالایی که دارند با رقابتی مکارانه قیمت بسته هارا به گونه ای تعیین می کردند که مردم دیگر به سمت استفاده از خدمات سایر شرکت ها مانند مخابرات ایران نمی رفتند.
عضو هیات دولت افزود:بنابراین با هدف حمایت از شرکت مخابرات ایران و سایر عرضه کنندگان خدمات اینترنتی و جلوگیری از ضرردیدن آنها اقدام به تعیین کف شد.
واعظی از تلاش برای پیشگیری از افزایش قیمت ها خبرداد و افزود: تلاش می شود سیاست اتخاذ شود در آینده اپراتورها بتوانند بسته ها را باقیمت کمتری به مردم ارایه دهند.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر