يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 36080
تاریخ انتشار: 14 ارديبهشت 1396 13:50
شماری از اساتید دانشگاه صنعتی شریف با انتشار نامه سرگشاده ای خطاب به مردم ایران خواستار انتخاب ادامه "راه اعتدال و توسعه " در انتخابات آینده ریاست جمهوی شدند.
به گزارش راه امروز: متن کامل این نامه به امضای 104 استاد دانشگاه شریف که نسخه ای از آن برای عصرایران ارسال شده به این شرح است:

هموطنان گرامي
کشور ما در آستانه يک انتخاب تاريخي قرار گرفته است، انتخابي که بين دو يا چند نامزد رياست جمهوري نيست بلکه بين دو راه کاملا متفاوت براي آينده کشور است و هرکدام از اين دو راه که برگزيده شود، به احتمال زياد بازگشتي از آن در آينده نزديک متصور نيست و به همين جهت سرنوشت نسل ما و فرزندان ما را رقم خواهد زد. انتخاب ما تعيين خواهد کرد که آيا کشور ما راه اعتدال، ثبات، امنيت و توسعه پايدار را طي خواهد کرد يا به عقب بازخواهد گشت و به تکرار اشتباهات گذشته در خواهد غلتيد. منطقه ما اکنون در گير تنش ها و مستعد درگيري هاي بسيار خطرناک و زيانبار است. دور نگاه داشتن ايران از اين تنش ها نيازمند ادامه راه اعتدال، عقلانيت و گفتگوي سازنده  با جامعه جهاني  است.

در چندسال اخير، گام هاي بسياري توسط دولت تدبير و اميد براي توسعه همه جانبه کشور برداشته شده است. ما نيک مي دانيم که بخشي از انتظارات و اميدهاي مردم در زمينه هاي اقتصادي، اجتماعي و سياسي هنوز برآورده نشده است. اما اين را هم به خوبي مي دانيم که برآورده کردن اين انتظارات با وعده هاي فريبنده امکان پذير نيست. سرانجام اين وعده ها چيزي جز تورم فزاينده و کاهش بيشتر ارزش پول ملي و نهايتا افزايش فاصله طبقاتي آنچنانکه در گذشته شاهد آن بوده ايم نيست. براي دستيابي به بهروزي بيشتر کشور، نياز به صبر و ادامه همين مسير اعتدال و توسعه است و راه حل هاي خلق الساعه و فريبنده نتيجه اي جز اتلاف سرمايه هاي کشور و پشيماني ندارد، آنچنانکه در تجربه دولت هاي گذشته ديديم. 

ما امضا کنندگان اين بيانيه، گروهي از استادان دانشگاه صنعتي شريف، به عنوان کساني که افتخار همنشيني با نسل جوان و پرانرژي اين کشور را داريم نيک مي دانيم که کشور ما از مجموعه عظيمي از توانمندي ها بخصوص نيروي انساني جوان، توانا و مستعد برخوردار است. ماندن اين خيل درخشان از استعدادها در داخل کشور و استفاده از آن براي ساختن يک آينده درخشان تر،  نيازمند ادامه راه اعتدال و توسعه پايدار است و اين قبل از هر چيز نيازمند مشارکت فعالانه ما شهروندان براي تعيين سرنوشت خود است.

ما وظيفه اخلاقي و ملي خود مي دانيم در کنار شما هموطنان مسئوليت خويش را براي ادامه اين راه به انجام رسانيم. ما به همراه شما سعي خواهيم کرد با تشويق همه اطرافيان و دوستان براي کنار گذاشتن قهر با انتخابات، براي کنار گذاشتن بي تفاوتي و براي همراهي در ساختن ايراني آباد براي همه ايرانيان بکوشيم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر