شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 04 2024
کد خبر: 36029
تاریخ انتشار: 13 ارديبهشت 1396 09:12
پیامدهای به دست آوردن قدرت به هر قیمت!

بی‌اخلاقی سیاستمداران باعث بدبینی مردم به دین می‌شود

رفتارهای اینچنینی و عدم رعایت اخلاق از سوی سیاستمداران باعث می‌شود نگه مردم به نظام و حکومت دینی و اسلام تغییر کند

راه امروز: یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: عدم رعایت اخلاق در مبارزات سیاسی  و توهین و تخریب و شایعه پراکنی صرفا تاثیرات محدود ندارد، بلکه باعث می شود مردم به دین و نظام بدبین شوند. زیرا ما اینجا یک حکومتی داریم که مبتنی بر دین اسلام است. بنابراین وقتی مردم چنین رفتارهایی را که می بینند نسبت به دین و نظام بدبین می شوند.

حجت الاسلام محسن غرویان عضو هیات علمی جامعة‌المصطفی العالمیه در گفت‌وگو با فرارو عنوان کرد: از همان آغاز هدف اصلی دین و دین‌داری ساختن انسان است. حتی  پیامبر به صراحت فرموده اند که آمده ‌ام اخلاق را درست کنم. بنابراین حکومت هم که قدرت را در اختیار دارد و افرادی که سیاست کشور را هدایت می کنند، باید اخلاق را رعایت کنند. حالا این افرادی که به عنوان کاندیدا در انتخابات ریاست جهوری شرکت کرده اند، قصد دارند بعد از پیروزی سکان سیاست کشور را در اختیار بگیرند، لذا باید اخلاق، آبروی کاندیداهای دیگر، حقوق و جایگاه زنان، جوانان و ... را مد نظر قرار دهند.

وی تصریح کرد: من در گفت‌وگوهای دیگر هم تاکید کرده بودم که بهتر است بحث رعایت یا عدم رعایت اخلاق را شخصی نکنیم اما واقعیت این است که برخی از آقایان شرایط را در مناظره اول تا حدود زیادی تغییر دادند و فضا را متشنج کردند. پیش از شروع آن ادعاها و تهمت ها مناظره در کمال آرامش و اصولی جلو می‌رفت. اما ایشان با خطاب قرار دادن و نام بردن مسیر مناظره را تغییر دادند و خطوط قرمز اخلاق را رعایت نکردند. کاندیداها باید برنامه های خودشان را ارائه دهند نه اینکه سعی کنند با تخریب و تهمت برای خود رای جمع کنند.

او افزود: متاسفانه این بد اخلاقی ها از سال 88 شروع شد و کارهایی که آقای احمدی نژاد در آن دوره انتخابات ریاست جمهوری انجام دادند، آغاز کنند نوع جدیدی از رقابت های سیاسی بود که هیچ اصول اخلاقی را رعایت نمی کرد و یک فضای توهین به رقبا را پایه گذاری کرد. اما به نظر من بهتر است از عاقبت آقای احمدی نژاد عبرت بگیرند. الان وضعیت رئیس دولت های نهم و دهم چگونه است؟

مدرس حوزهٔ علمیهٔ قم عنوان کرد: مردم از رفتارهای بی اخلاقی خسته شده اند. اصلا یکی از دلایلی که در انتخابات سال 92 تصمیم گرفتند نام آقای روحانی را در صندوق رای بیاندازند، همین بی اخلاقی ها بود. مردم  از اینکه هر دفعه عده‌ای برای دستیابی به هدف های سیاسی و اقتصادی دست به تهمت تخریب می زنند خسته شدند و حالا این نه تنها این روش ها تاثیر مثبت ندارند بلکه نتیجه عکس هم خواهد داشت.

وی ادامه داد: علاوه بر این، رفتارهای اینچنینی و عدم رعایت اخلاق از سوی سیاستمداران باعث می‌شود نگه مردم به نظام و حکومت دینی و اسلام تغییر کند. با چنین رفتارهایی حتی فرمایشات رهبری هم دیگر نادیده گرفته می شوند. ایشان تاکید دارند که مردم پای صندوق های رای بیایند. اما با رفتار های غیر اخلاقی کاندیداها یا بطور کلی سیاستمداران چگونه می توان از مردم انتظار داشت به فرمایش مقام معظم رهبری عمل کنند؟

غرویان در پایان تاکید کرد: عدم رعایت اخلاق در مبارزات سیاسی  و توهین و تخریب و شایعه پراکنی صرفا تاثیرات محدود ندارد، بلکه باعث بدبینی مردم به دین می‌شوند. زیرا ما اینجا یک حکومتی داریم که مبتنی بر دین اسلام است. بنابراین وقتی مردم چنین رفتارهایی را که می بینند نسبت به دین بدبین می شوند. کاندیداها باید تلاش کنند که فضای رقابت های سیاسی را با اخلاق و انسانیت و شرافت همراه کنند. 
منبع: فرارو

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر