يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - September 29 2024
کد خبر: 36023
تاریخ انتشار: 12 ارديبهشت 1396 19:53
دی‌میستورا امروز راهی قزاقستان می‌شود

آستانه فردا میزبان دور جدید مذاکرات سوریه

نماینده سازمان ملل در امور سوریه امروز(سه شنبه) برای شرکت در دور جدید مذاکرات آستانه درباره سوریه به قزاقستان می‌رود. وی در این سفر با نمانیدگان ایران، روسیه و ترکیه دیدار می‌کند.

راه امروز: نماینده سازمان ملل در امور سوریه امروز(سه شنبه) برای شرکت در دور جدید مذاکرات آستانه درباره سوریه به قزاقستان می‌رود. وی در این سفر با نمانیدگان ایران، روسیه و ترکیه دیدار می‌کند.
دفتر استفان دی‌میستورا،  نماینده سازمان ملل در امور سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که وی بنا به دعوت دولت قزاقستان به همراه هیئتی فنی از کارشناسان سازمان ملل و با توجه به ضرورت آرام کردن اوضاع در سوریه و اجرای تدابیر اعتمادسازی در نشست آستانه حضور خواهد یافت.

در این بیانیه آمده است: دی‌میستورا قصد دارد مذاکراتی را با تمامی طرف‌های ضامن در آستانه درباره مساله آتش‌بس برگزار کند.

نشست آستانه فردا سوم مه آغاز می‌شود و تا روز پنجشنبه ادامه دارد.

این نشست احتمال دارد به دور جدیدی از مذاکرات ژنو میان طرفین درگیری سوری بینجامد. آخرین دور مذاکرات ژنو ماه مارس بدون هیچ نتیجه مطلوبی به پایان رسید و تنها حاضران درباره لزوم ادامه مذاکرات توافق کردند.

دی‌میستورا در این نشست به عنوان ناظر شرکت می‌کند.

وی به خبرگزاری نووستی گفت که امروز (سه‌شنبه) به آستانه می‌رود و نشست دوجانبه‌ای را با هیئت روسیه در آستانه برگزار خواهد کرد.

این در حالی است که وزارت خارجه قزاقستان اعلام کرد، تمامی گروه‌ها در نشست آستانه که روز چهارشنبه شروع شده و دو روز به طول می‌انجامد شرکت می‌کنند.

سخنگوی وزارت خارجه قزاقستان ادامه داد، از جمله هیئت مخالفان به ریاست محمد علوش در این نشست شرکت می‌کند.

به گفته این سخنگو، استفاد دی‌میستورا نیز بر حضور خود تاکید کرده است و هیئت‌های کشورهای ضامن و سازمان ملل عملا وارد آستانه شده‌اند.

وی گفت:‌ امروز دیدارهای فنی بین نمایندگان کشورهای ضامن برگزار می‌شود.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر