جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: 35680
تاریخ انتشار: 01 ارديبهشت 1396 19:07
امام جمعه ارومیه گفت: مردم ایران در مقابل تهدیدات دشمن ضعف نشان ندهند.

راه امروز: حجت الاسلام «سیدمهدی قریشی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با ارتشیان افزود: از شاخصه‌های مردم ایران ایستادگی در مقابل دشمنان بوده و نباید در مقابل شرارت‌های آن‌ها از خود ضعف نشان دهند.

وی با بیان این‌که دشمنان ایران برای تحمیل خواسته‌های خود و برای گشودن درهای تجاوز به خاک کشور، در همه دوران اقدام به تهدید کردند، تصریح کرد: همه مردم ایران، به خصوص مسئولان و مدیران نظام اسلامی نباید ذره‌ای از این تهدیدات ترسیده و عقب‌نشینی کنند.

قریشی ادامه داد: در صورتی که مسئولی از تهدیدات دشمن بترسد این کاملاً شخصی بوده و نباید به مردم نسبت بدهد و طوری ابراز کند که مردم ایران از دشمن ترسیده‌اند.

وی با اشاره به این‌که تهدید و تشر از ویژگی‌های شیطان است، خاطرنشان کرد: چنانچه مردم به حمایت الهی ایمان داشته باشند نباید از تهدیدات دشمن خوفی به دل برسانند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی به حمله موشکی اخیر آمریکا به سوریه اشاره کرد و افزود: حمله آمریکا به سوریه برای نشان دادن ضربه شتم به ایران بوده تا باعث ایجاد ترس در دل مردم شود، اما با درایت و رهبری کاردان مقام معظم رهبری، کوچکترین لرزه‌ای در دل مردم ایجاد نمی‌شود.

قریشی با اشاره به نزدیکی به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا گفت: انتخابات مسأله بسیار مهمی است و دشمنان بدنبال ایجاد خلل در برگزاری گسترده انتخابات در کشور هستند.

وی با بیان این‌که دشمنان با آمادگی کامل و بکارگیری همه توان و امکانات خود، درصدد تخریب انتخابت در ایران هستند، تصریح کرد: ملت ایران باید هوشیار باشند و بدانند که هدف آمریکا و دشمنان اروپایی ایران، ضرر رساندن به ما است.

امام جمعه ارومیه با یادآوری این مطلب که تاکنون هیچ کشور آمریکایی و اروپایی برای ایران از سر دلسوزی کاری نکرده است، گفت: در طول تاریخ و با سپری شدن 37 سال از انقلاب دشمنان به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم درصدد تخریب و ضرر رساندن به ایران بوده‌اند.

وی با اشاره به تبلیغات و تولید برنامه‌های مخرب دشمن در سایت‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای برای انتخابات ایران تصریح کرد: با وجود اعلام صریح دشمنان نظام، مبنی بر دشمنی قاطع با ایران نباید در مقابل به تبلیغات ماهواره‌ها و سایت‌های آن‌ها توجه کنیم، چون آن‌ها فقط به‌دنبال منفعت خود هستند.  

قریشی با بیان این‌که تأثیرپذیری از تبلیغات منفی ماهواره درباره ایران و مسئولان آن، ساده‌اندیشی است، افزود: دشمنان برای شکست ملت خود را در قالب دوست و دلسوز نمایان می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: هدف دشمن، سالم و درست برگزار نشدن انتخابات و حضور کم‌رنگ مردم است.

وی با اشاره به اعلام تائید صلاحیت برخی کاندیداها تصریح کرد: در صورتی که کاندیدایی از شورای نگهبان تائید صلاحیت نشد، نشان از بی‌کفایتی او در سایر زمینه‌های خدمت نیست و نباید ناراحت شود و در رده‌های دیگر خدمت‌رسانی به مردم فعالیت کند.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: امید است مردم در انتخابات پیش رو با حضور گسترده خود افراد صالح و متدینی را برای ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا برگزینند.

وی با اشاره به نزدیکی مبعث پیامبر اسلام (27 رجب) و ضمن تبریک این ایام گفت: هدف از رسالت انبیاء هدایت بشر بوده تا مردم تعلیم و تزکیه کند و از ضلالت و گمراهی نجات دهند.

قریشی با اشاره به اوصاف پیامبر عظیم‌الشأن اسلام تصریح کرد: حضرت محمد(ص) بهترین و کاملترین اسوه راستین بشریت بوده و نسبت به مردم بسیار دلسوز و رئوف بودند.

وی با بیان این‌که در مقابل پیامبر اکرم بر ما مسلمین نیز وظایفی است، گفت: تسلیم آگاهانه،عاشقانه و متواضعانه در برابر پیامبر، احترام به مقام ایشان، یاری و دفاع از پیامبر، تقلید و تمسک از پیامبر در حل مشکلات خود و صلوات بر محمد و آل او بخشی از وظایف مسلمانان در مقابل پیامبر اسلام در قرآن کریم است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اهمیت رعایت انصاف در خانواده و در جامعه گفت: انصاف از زیباترین خصلت‌های انسانی است و  بر همه اعضای خانواده وظیفه است از در انصاف با یکدیگر رفتار کنند.

قریشی با اشاره به این‌که طبق روایتی از پیامبر اکرم سه چیز سرور اعمال است، یادآور شد: انصاف، مساوات و ذکر خداوند است که هرکس این سه مسأله را رعایت کند جلوه ایمانش ظهور و جلوه بیشتری دارد. 
منبع: ایسنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر