جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: 35554
تاریخ انتشار: 27 فروردين 1396 23:44
«کسی که توانایی برنامه‌ریزی ساده‌ی حضور به موقع برای ثبت‌نام ریاست‌جمهوری را نداره، اما ادعای اداراه‌ی کشور داره.»
راه امروز: ماجرای عجیب و غریب اعلام نامزدی و انصراف مهرداد بذرپاش در انتخابات ریاست جمهوری روز گذشته به یکی دیگر از سوژه‌های خنده دار روزهای ثبت نام تبدیل شد. مهرداد بذرپاش چند ماه پیش اعلام کرده بود در انتخابات ریاست جمهوری نامزد خواهد شد. او سفرهای انتخاباتی خود را آغاز کرده بود. این نماینده پیشین مجلس در سخنرانی‌های انتخاباتی خود با به حمله دولت سعی کرد خود را در جایگاه یک نامزد جدی انتخابات ریاست جمهوری جا بیاندازد.

بازی به سبک بذرپاش!
عکس یادگاری بذرپاش و حامیانش پیش از حرکت به سمت وزارت کشور
 
او پس از شکل گیری جبهه نیروهای مردمی انقلاب (جمنا) به این جبهه پیوست و در انتخابات داخلی جمنا به عنوان نامزد انتخابات ورود پیدا کرد.

جمنا در ابتدا از میان ۲۱ نامزد احتمالی ۱۰ نفر را در انتخابات درونی تائید کرد، مهرداد بذرپاش مدیر مسئول روزنامه تندرو وطن امروز یکی از این گزینه‌ها بود.

پس از آن در آخرین نشست جمنا بذرپاش توانست در میان ۵ کاندیدای نهایی جا گیرد. قرار بود هر ۵ نامزد جمنا در انتخابات ثبت نام کنند و در صورت تائید صلاحیت تا پایان مناظره‌های تلویزیونی فعالیت انتخاباتی خود را ادامه دهند. این یکی از تعهدات اصلی نامزدهای جمنا بود اگر هم کسی انصراف می‌داد نفر بعدی جایگزین او می‌شد. این اتفاق درباره پرویز فتاح رخ داد و با کناره گیری او حمید رضا حاجی بابایی جایگزین او شد.

به این ترتیب مهرداد بذرپاش به عنوان یکی از کاندیداهای نهایی جمنا موظف بود ثبت نام کند. ابراهیم رئیسی، علیرضا زاکانی، محمدباقر قالیباف، حمیدرضا حاجی بابایی ۴ گزینه دیگر جمنا بودند همه آن‌ها نامزد شدند.

اما مهرداد بذرپاش سیاستمدار جوان اصولگرا تا روز آخر ثبت نام نکرد و در روز آخر نیز ماجرایی عجیب و خنده دار رخ داد تا در نهایت او ثبت نام نکند.

بعداز ظهر روز شنبه که آخرین روز ثبت نام نامزدهای انتخاباتی بود همزمان با حضور محمدباقر قالیباف در ستاد انتخابات کشور مهرداد بذرپاش هم عازم وزارت کشور شد.

بذرپاش پیش از اعزام در جمع دوستان و حامیانش عکس یادگاری گرفت. عکسی که در شبکه‌های اجتماعیی منتشر شد و دست به دست می‌چرخید. این عکس نشان دهنده عزم وی برای کاندیداتوری بود.

به نظر می‌رسید بذرپاش در دقایق پایانی ثبت نام به ستاد انتخابات کشور می‌رسد، اما ساعت از ۱۸ عبور کرد و او نیامد. درهای ستاد انتخابات بسته شد. دقایقی پس از آن بذرپاش و همراهانش به محل ثبت نام رسیدند و پشت در‌ها ماندند، با رایزنی‌های صورت گرفته درهای ستاد انتخابات برای ورود بذرپاش باز شد. اما ناگهان اتفاق عجیب دیگری رخ داد، او برخلاف تعهدات جمنا و فعالیت‌های انتخاباتی خود در ماه‌های اخیر ثبت نام نکرد و اعلام کرد منصرف شده است.

او در بیانیه انصرافش نوشت "اینجانب با در نظر گرفتن مصلحت کلان جبهه انقلاب اسلامی و بر اساس حجت شرعی و عقلی که با مشورت بزرگواران فعال و همراهان انتخاباتی ام داشتم ... تصمیم به انصراف از ثبت نام در انتخابات پیش رو نمودم."

با وجود اینکه بذرپاش از مصلحت کلان جمنا و حجت شرعی در بیانیه خود برای انصراف سخن گفته است، اما برخی ناظران این اقدام بذرپاش را به خاطر "ترس از ردصلاحیت" و "فیلترینگ شورای نگهبان" دانسته اند.

تحلیلگران و ناظران "شو انتخاباتی" بذرپاش را به خاطر عدم جسارت او در روبه رو شدن با "ردصلاحیت" دانسته اند. او با انصراف خود از حضور در انتخابات سازوکار "جمنا" را نیز به تمسخر گرفت.
 
واکنش شبکه های اجتماعی
حاشیه‌های پیش آمده برای ثبت نام بذرپاش در شبکه‌های اجتماعی به صورت طنز مورد توجه قرار گرفت.

محمد هم در توئیتی عنوان کرده است "انصراف بذرپاش یعنی "جمنا"، کشک!"

آق بهمن هم در توئیتی آورده است: «دیر هم رسیده بوده، شما تصور کن می‌کوبیده به در و می‌گفته: تو رو خدا بذارین بیام تو می‌خوام انصراف بدم.»

کاربری به نام خودنویس توئیت کرده است: «کسی که توانایی برنامه‌ریزی ساده‌ی حضور به موقع برای ثبت‌نام ریاست‌جمهوری را نداره، اما ادعای اداراه‌ی کشور داره.»

تصویر سازی‌های طنز نیز در این باره منتشر شد که در نوع خود جالب توجه بود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر