سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 14 2024
کد خبر: 35489
تاریخ انتشار: 26 فروردين 1396 13:33
آخرین روز ثبت‌نام داوطلبان کاندیداتوری ریاست‌جمهوری؛

ثبت‌نام برادر آیت‌الله هاشمی و سه تن از وزرای احمدی‌نژاد

پنجمین و آخرین روز ثبت‌نام داوطلبان کاندیداتوری ریاست جمهوری دوازدهم ساعت ۸ صبح روز شنبه آغاز شد. این در حالی است که تا پایان زمان ثبت نام روز چهارم در مجموع ۱۰۵۴۵ نفر اعلام داوطلبی کرده بودند.


 راه امروز: ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری صرفا در ستاد انتخابات کشور واقع در محل وزارت کشور انجام می‌شود و امروز؛ شنبه آخرین فرصت اعلام کاندیداتوری داوطلبان است.

صادق خلیلیان در انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی کرد

صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نام‌نویسی کرد.

خلیلیان در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به شرایط کشور که از نظر اقتصادی در شرایط نامطلوبی هستیم و اولویت دار بودن اشتغال و تولید و همچنین تجاربی را که در سمت اجرایی و دانشگاهی داشته ام به این نتیجه رسیدم که نام نویسی کنم.

 


 

عوض حیدرپور در انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی کرد

عوض حیدرپور نماینده سابق مجلس با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نام‌نویسی کرد.

 


 

حیدرپور در جمع خبرنگاران گفت: همه باید مقید به قانون باشند و هر چه قانون حکم کرد باید تکمین کنند. رعایت اخلاق و رعایت شئونات اخلاقی از سوی نامزدها یک ضرورت است.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: بنده مستقل وارد عرصه انتخابات شده ام.

حمیدرضا حاجی بابایی در انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی کرد/ حاجی بابایی: با شعار "دولت کار آمد و مردمی” وارد عرصه انتخابات شده ام

حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نام‌نویسی کرد.

 



 

وی در جمع خبرنگاران گفت: در کشور با معضل نا کار آمدی و عدم توجه به مردم مواجه هستیم از این رو با شعار دولت کار آمد و مردمی وارد عرصه انتخابات شده ام.

برادر هاشمی آمد



محمد هاشمی رفسنجانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و برادر مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز صبح امروز با فرستادن نماینده‌ای به ستاد انتخابات کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

بازدید عباسعلی کدخدایی از ستاد انتخابات کشور


عباسعلی کدخدایی سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست‌ جمهوری از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد و از روند اقدامات در این ستاد بازدید به عمل آورد.

انتخابات جشنواره ثبت‌نام نیست

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری گفت که انتخابات جشنواره ثبت نام نیست.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز پس از بازدید از ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: این حجم از اشتیاقی که در ثبت نام‌ها وجود دارد باید اشتیاق واقعی باشد ولی فکر نکنیم که اینجا جشنواره ثبت نام است. چون به هر حال پست ریاست جمهوری طبق قانون اساسی مقام دوم کشور به حساب می آید و به سوابق مدیریتی بالا نیاز دارد.

وی با بیان اینکه صلاحیت بسیاری از ثبت‌نام کنندگان تایید نمی‌شود، افزود: البته شورای نگهبان هنوز برای تایید صلاحیت داوطلبان جلسه‌ای برگزار نکرده و از فردا جلسات برگزار می‌شود.

کدخدایی بیان کرد: قانون اساسی قوانین انتخابات را به خوبی ترسیم کرده که افراد باید رجل سیاسی و مذهبی باشند. رجل سیاسی و مذهبی امر بسیار ارزشمندی است که باید به آن توجه کنید و نباید اینگونه باشد که فقط بیاییم و ثبت نامی انجام دهیم، البته قبول داریم قوانین ما در این زمینه خیلی خوب نیست و حداقلی است.

زاهدی برخلاف رای جمنا آمد



سومین وزیر احمدی‌نژاد که امروز در ستاد انتخابات برای ثبت نام در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حضور یافت، محمدمهدی زاهدی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دولت نهم و سفیر ایران در مالزی در دولت دهم بود.

نوه خردسال زاهدی، وزیر علوم احمدی‌نژاد را همراهی می‌کرد و زاهدی در هنگام ورود به ستاد انتخابات، دستان نوه‌اش را بالا گرفت.

زاهدی در رای‌گیری اولین مجمع عمومی جمنا نفر دوازدهم شده بود و نتوانست به جمع پنج نامزد نهایی جبهه مردمی راه‌یابد. با وجود آنکه اعضای جمنا تعهد داده بودند خارج از چارچوب و سازوکار آن عمل نکنند، او امروز به ستاد انتخابات کشور رفت و در انتخابات ریاست جمهوری نام‌نویسی کرد.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر