يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 35253
تاریخ انتشار: 18 فروردين 1396 16:57
«مارین لوپن» نامزد حزب راست افراطی جبهه ملی در انتخابات 2017 ریاست جمهوری فرانسه که رسانه ها از وی به عنوان نسخه فرانسوی ترامپ رئیس جمهوری آمریکا یاد می کنند، در واکنش به حمله آمریکا به سوریه، سخنان و عملکرد ترامپ را متناقض ارزیابی کرد.
راه امروز: «مارین لوپن» نامزد حزب راست افراطی جبهه ملی در انتخابات 2017 ریاست جمهوری فرانسه که رسانه ها از وی به عنوان نسخه فرانسوی ترامپ رئیس جمهوری آمریکا یاد می کنند، در واکنش به حمله آمریکا به سوریه، سخنان و عملکرد ترامپ را متناقض ارزیابی کرد.
لوپن امروز (جمعه)گفت: من کمی شگفت زده هستم، چرا که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بارها و بارها اعلام کرده بود که نمی خواهد ژاندارم جهان شود و این دقیقا همان کاری بود که انجام داد.
سخنان این نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که نظرسنجی ها وی را یکی از گزینه های اصلی انتخابات یاد شده معرفی می کنند، با تحلیل های بسیاری همراه شده است، چرا که لوپن پیشتر بارها از عملکرد و سیاست های ترامپ بویژه در حوزه اقتصادی و مهاجرستیزی حمایت کرده بود.
نظرسنجی تارنمای روزنامه فیگارو به عنوان پرشمارگانترین روزنامه فرانسوی نیز نشان می دهد که 54 درصد فرانسوی ها با حمله آمریکا به سوریه و بمباران این کشور مخالف هستند. 
نخستین تجاوز مستقیم آمریکا در دوره ریاست جمهوری ترامپ به مواضع ارتش سوریه بامداد جمعه با شلیک 59 موشک به پایگاه هوایی شعیرات در استان حمص انجام شد. 
این حمله موشکی بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل و کنگره آمریکا و از ناوهای آمریکایی مستقر در دریای مدیترانه و به بهانه حمله شیمیایی به خان شیخون در استان ادلب صورت گرفت. 
این در حالیست که دولت سوریه به کارگیری هرگونه سلاح شیمیایی را رد کرده است. 
منبع: ایرنا
خبر حمله موشکی آمریکا به سوریه درحالی منتشر می شود که جلسه روز پنجشنبه (به وقت محلی) شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی حادثه شیمیایی ادلب بدون رای گیری درباره پیش نویس قطعنامه های پیشنهادی پایان یافته بود. 
ارتش سوریه در شرق استان حمص با گروه تروریستی داعش و در شمال آن با گروه تروریستی جبهه النصره مبارزه می کند. 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر