يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - September 29 2024
کد خبر: 3501
تاریخ انتشار: 17 شهريور 1392 08:23
سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس درخصوص آخرین اخبار مربوط به پرونده‌های مفتوح در کمیسیون اصل 90 توضیحاتی ارائه کرد. مصطفی افضلی‌فرد با اشاره به تذکری که در جلسه‌ علنی هفته گذشته مجلس مطرح کرده بود، گفت: من در تذکر خود منشا خبری را اعلام کردم که از شبکه خبر سیما پخش شده بود مبنی بر اینکه خودروهای مگانی که در جریان اجلاس غیرمتعهدها به قیمت 80 میلیون تومان خریداری شده بود، 15میلیون تومان فروخته شده است. وی ادامه داد: تذکر بنده برای این بود که اگر این خبر درست است با خاطیان و متخلفان برخورد شود و اگر خبر اشتباه است با شبکه خبر سیما که این خبر را منتشر کرده و موجب تشویش اذهان عمومی شده است برخورد شود.

بنابراین درحال حاضر هیات‌رئیسه مجلس درحال پیگیری صحت و سقم خبر است تا با مشخص شدن موضوع با خاطیان برخورد شود. نماینده اردبیل در مجلس به پرونده شکایت سینماگران از شمقدری در رابطه با خانه سینما هم اشاره کرد و افزود: در رابطه با این پرونده چند جلسه پی‌درپی برگزار شد که گزارش آن هنوز نهایی نشده اما به‌زودی اعلام می‌شود. افضلی‌فرد با اشاره به آخرین پرونده‌های موجود در کمیسیون اصل 90 اظهار کرد: پرونده شکایت جمعی از ثبت‌نام‌کنندگان خودروهای داخلی که به‌رغم تعهد، شرکت‌های خودروساز به تعهد خود عمل نکردند و خریداران نیز به‌دلایل مختلف از تحویل خودروها خودداری کرده یا تقاضای مابه‌التفاوت دارند در کمیسیون اصل 90 درحال بررسی است.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس در ادامه بیان کرد:‌ پرونده عدم اعطای مجوز به سردفتران بالای 50 سال و تفسیر ناصوابی که سازمان ثبت اسناد از قانون داشته درحال پیگیری است که در این رابطه نیز مکاتباتی با سازمان اسناد کشور انجام شده و در مکاتبات جواب غیرمنطقی دریافت کرده‌ایم لذا کمیسیون اصل 90 برای توضیحات بیشتر از مسئولان سازمان اسناد برای حضور در جلسه کمیسیون دعوت به عمل آورده است.

وی به شکایت تعدادی به نمایندگانی از حدود 4هزار نفر از سازمان نوسازی و حمل و نقل و سوخت کشور اشاره کرد و گفت: در برخی خبرگزاری‌ها به اشتباه شکایت 4هزار نفر درج شده بود اما خبر درست این است که نمایندگانی از سوی این 4هزار نفر از سازمان نوسازی و حمل و نقل و سوخت کشور شکایت کرده و مدعی هستند وام‌هایی که برای اقساط خودروی خود دریافت کرده و متقاضی دریافت خودروی جدید هستند بدون رضایت آنها به حساب شرکت خصوصی صدرا واریز شده و شرکت مذکور نیز به تعهدات خود عمل نکرده است که این پرونده در کمیسیون اصل 90 مفتوح و درحال رسیدگی است. افضلی‌فرد در پایان به بررسی عملکرد گمرک درارتباط با قاچاق کالا در کمیسیون اصل90 مجلس اشاره کرد.

منبع: آرمان
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر