جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: 34898
تاریخ انتشار: 29 اسفند 1395 21:59
وزیر خارجه قزاقستان با بیان اینکه این کشور از عضویت ایران در سازمان شانگهای حمایت می کند، گفت: جمهوری اسلامی ایران این توان را دارد که در برگزاری اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی به قزاقستان کمک کند.

راه امروز: وزیر خارجه قزاقستان با بیان اینکه این کشور از عضویت ایران در سازمان شانگهای حمایت می کند، گفت: جمهوری اسلامی ایران این توان را دارد که در برگزاری اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی به قزاقستان کمک کند.
آستانه از عضویت تهران در سازمان شانگهای حمایت می کند
به گزارش شنبه شب ایرنا به نقل از سفارت ایران در قزاقستان، «ابراهیم رحیم پور» معاون آسیا اقیانوسیه وزارت امورخارجه امروز با «غیرت عبدالرحمنف» وزیر امورخارجه قزاقستان در آستانه دیدار و گفت وگو کرد.
دو طرف در این دیدار ضمن بررسی زمینه های توسعه روابط، اجرای اسناد و توافقات دو کشور، درباره آخرین تحولات سیاسی و بین المللی رایزنی کردند.
وزیر امورخارجه قزاقستان با اشاره به ارزش یک میلیارد دلاری توافقات اقتصادی در سفر روسای جمهوری دو کشور، این حجم قراردادها را مهم و نشانه اراده دو کشور برای ارتقاء روابط اقتصادی دانست.
وی در رابطه با همکاری در چارچوب سازمان همکاری اسلامی گفت: برای ما چشم انداز و مشارکت اعضای سازمان همکاری اسلامی در موضوع فن آوری های نوین بسیار مهم است و در این زمینه ایران کشور برتر و پیشرو می باشد و این توان را دارد که در برگزاری اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی به قزاقستان کمک نماید.
عبدالرحمنف همچنین در رابطه با اجلاس سران سازمان شانگهای نیز افزود: قزاقستان از عضویت ایران در این سازمان حمایت می کند.
همچنین ابراهیم رحیم پور در این دیدار با اشاره به بیست و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان ایران و قزاقستان از روند رو به رشد روابط از جمله در بخش اقتصادی در سال 95 ابراز خرسندی و بر اجرای توافقات در زمینه های ترانزیت و حمل و نقل ریلی، انتقال انرژی، کشاورزی و مبادلات تجاری تاکید کرد.
معاون وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به برگزاری چند اجلاس منطقه ای در سطح سران در قزاقستان در سال 2017 ، اعلام کرد ایران تلاش می کند در این نشستها مشارکت نماید. 
وی از انجام اصلاحات قانون اساسی قزاقستان استقبال کرد و آن را در راستای توسعه و ثبات این کشور دانست.
گفتنی است معاون آسیا اقیانوسیه وزارت امورخارجه برای حضور در مراسم بزرگداشت 25 مین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک ایران و قزاقستان و برگزاری نشست رایزنی های سیاسی دو کشور به آستانه سفر کرده است. 
منبع: ایرنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر