پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 16 2024
کد خبر: 34510
تاریخ انتشار: 16 اسفند 1395 15:40
حامد منصوری مدیرعامل آسان پرداخت مطرح کرد

آپ به دنبال نوآوری جدید

مدیرعامل آسان پرداخت در نشستی خبری با اشاره به دستاوردهای این شرکت در سال 1395، از تکمیل پروسه فروش بیمه نامه شخص ثالث از طریق اپلیکیشن و USSD، خبر داد وگفت: آسان پرداخت در سال آینده به دنبال نوآوری جدیدی است؛ اقدامی که شاید ربطی به PSP نداشته باشد، ولی حتما در راستای آسان کردن کار مردم است.
به گزارش  راه امروز: مدیرعامل آسان پرداخت، در نشستی خبری  در حضور خبرنگاران  به موفقیتهای این شرکت در سال ۱۳۹۵، در زمینه عرضه سهام در بورس، کسب رتبه های برتر در رده بندی شرکت ها و کسب سهم بازار مناسب اشاره کرد و در ادامه به پرسش خبرنگاران پاسخ داد. 
حامد منصوری در پاسخ به این پرسش که شرکت آسان پرداخت به  عنوان بنگاه اقتصادی بزرگ، در حوزه مسوولیت اجتماعی  در سال 1395، چه اقدام  مهمی  انجام داده و برنامه های این شرکت در سال 1396 به چه شکل خواهد بود، گفت: آسان پرداخت در حوزه مسئولیت های اجتماعی اقداماتی بسیار مطلوبی انجام داد، اما بر اساس برنامه ریزی های انجام شده بودجه در نظر گرفته شده برای این کار در سال آینده به دو برابر افزایش خواهد یافت.
پرسش دیگری که در این نشست مطرح شد، اینکه آپ با توجه به عملکرد خوب شرکت در سال 1393 چرا به تعدیل  مثبت 18 درصد در پیش بینی سال 1396 بسنده کرده، آیا در گزارش نویسی ملاحظات احتیاطی داشته است یا خیر. که سعید جهان شاه لو معاون مالی و پشتیبانی که در این نشست حضور یافته بود، در پاسخ به این پرسش بیان کرد:  یکی از فعالیتهای اصلی ما در ستاد این بود که در حوزه پز، بازاریابی و بازارهای جدیدی را لحاظ کنیم، در زمینه کارمزدهای شاپرک، افزایش تعداد تراکنش دستگاه ها و همچنین در زمینه فروش شارژها حفظ بازار فعلی را ملاک قرار دادیم. بر همین اساس به تعدیل  مثبت 18 درصد در سال 1396، اکتفا کردیم، اما چنانچه استارت آپ ها به نتیجه برسند، قطعا وضعیت بهتر خواهد بود و به میزانی بیش از درصد عنوان شده دست خواهیم یافت. اما با توجه به شرایط فعلی نمی توان رقم بیشتری را عنوان کرد البته با در نظر گرفتن یک انظباط مالی. 

مدیر عامل آسان پرداخت هم در این مورد توضیح داد: با توجه به اینکه مشخص نیست در سال آینده، چه اتفاقی در بازار رخ خواهد داد؛ نمی توان سودی بالاتر این میزان را به طور قطعی اعلام کرد. ممکن است شرایطی حاصل شود که ناچار شویم که استراتژی خود را تغییر دهیم. 
منصوری همچنین اعلام کرد که آسان پرداخت در سال آینده به دنبال نوآوری جدیدی است؛ اقدامی که شاید ربطی به PSP نداشته باشد، ولی حتما در راستای آسان کردن کار مردم است.

منصوری همچنین در خصوص قطع کارمزد شاپرکی با راه‌اندازی سامانه پیوند در تراکنش‌های USSD گفت: در بند دو دستورالعمل شاپرک در خصوص تراکنش‌های USSD به‌ صراحت اعلام‌ شده که شرکت‌های پرداخت الکترونیک برای انجام تراکنش‌های USSD در ابتدا موظف هستند از سامانه پیوند استعلام و اگر اطلاعات در این سامانه موجود نبود، این تراکنش‌ها می‌تواند از انبار اطلاعات آن شرکت انجام شود؛ از اینرو کارمزد شاپرک به‌ تمامی تراکنش‌های با این روند تعلق می‌گیرد.
وی افزود: شرکت آسان پرداخت نیز در تمام تراکنش‌های USSD ابتدا از سامانه پیوند استعلام می‌گیرد و در صورت نبود اطلاعات در این سامانه با اطلاعات محلی خود تراکنش را انجام می‌دهد، به همین دلیل این روند تأثیری بر کاهش درآمدهای این شرکت و پیش‌بینی سود آن در بورس نداشته است.
منصوری در ادامه با بیان این که تا کنون اپلیکیشن آسان پرداخت ۵ میلیون بار دانلود شده و ۲٫۵ میلیون کاربر فعال دارد، اظهار کرد: به اعتقاد ما این تعداد کم است و باید اقداماتی برای تشویق مردم به استفاده از آن انجام شود.
مدیرعامل آسان پرداخت با بیان این که هم اکنون USSD رقیب اپلیکیشن است، گفت: ماهیانه حدود ۱۲ میلیون نفر از کد دستوری آسان پرداخت استفاده می کنند.
به گفته او، محدودیت های ایجاد شده در استفاده از کدهای دستوری مشکلی جدی در روند استفاده کاربران ایجاد نکرده و اقدامات انجام شده از سوی بانک مرکزی و شاپرک فقط در راستای امن تر کردن این روش پرداخت بوده است، بنابراین USSD هیچ وقت بسته نمی شود و فقط روند کار آن تغییر کرده است.
منصوری جسارت و هوشمندی، را رمز موفقیت آسان پرداخت عنوان کرد و گفت: این روند باز هم در این شرکت ادامه خواهد یافت.
او همچنین با تاکید دوباره بر این که همه اقدامات این سامانه تحت نظارت و کنترل بانک مرکزی و شاپرک انجام می شود، گفت: ما همه استانداردهای شاپرک را رعایت می کنیم، ضمن این که کاربران به خوبی می توانند تفاوت های اپلیکیشن ما را با سایر اپلیکیشن ها مقایسه کنند.
مدیرعال آسان پرداخت با اعلام این که این سامانه به فکر ارائه روشی برای دریافت مبالغ خیریه از سوی افراد ساکن خارج از ایران است، گفت: ما اکنون مبالغ قابل توجهی را از طریق اپلیکیشن و کد دستوری به حساب خیریه ها واریز می کنیم، اما کاربران خارج از کشور برای واریز این مبالغ دچار مشکل هستند.
منصوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه فروش بیمه نامه شخص ثالث از طریق موبایل می تواند تحول مهمی در زمینه فروش بیمه باشد، گفت: برای فروش این بیمه نامه، روندی باید طی می شد که خوشبختانه به سرانجام رسیده و به زودی در این باره اطلاع رسانی خواهد شد.
مدیرعامل آسان پرداخت با بیان این که پیش از این بیمه نامه حوادث انفرادی و آتش سوزی از طریق این سامانه به فروش رسیده است، گفت: در برخی روزها تا یک هزار فقره بیمه نامه نیز با سامانه آسان پرداخت فروخته شده، اما این عدد قابل توجه نیست؛ در حالی که اگر فروش بیمه نامه شخص ثالث از این طریق عملیاتی شود، می تواند به شدت مورد استقبال مردم قرار بگیرد.
منصوری در پاسخ به این سوال که آیا همکاری آسان پرداخت فقط به شرکت بیمه سینا محدود می شود یا خیر، گفت: ممکن است با شرکت های دیگری نیز در این باره همکاری خود را آغاز کنیم.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر