جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: 34180
تاریخ انتشار: 07 اسفند 1395 17:12
سخنراني مطهري، پزشكيان و فائزه هاشمي در كنگره «مردم‌سالاري»

گلايه‌هاي اصلاح‌طلبانه

پانزدهمين کنگره حزب مردم‌سالاري با حضور شخصيت‌هاي سياسي برگزار شد و درباره فقدان آيت‌الله هاشمي و تبعات آن براي ساختار سياسي کشور، اهميت مسائل حزبي و موضوع‌هاي روز جامعه، از سوي شخصيت‌هاي سياسي حاضر در اين مراسم بحث و بررسي شد.
شرق: نايب‌رئيس مجلس دهم که در کنگره حزب مردم‌سالاري حاضر شده بود گفت: «ما هم قبول داريم مردم با هم قهر نيستند؛ اما پس از حوادث سال ۸۸ مردم از حکومت گلايه‌هايي دارند و در اين مدت مواردي انجام مي‌شود که بايد کنار گذاشته شود».
مطهري در ادامه تأکيد کرد: «کنفرانس اخير حمايت از انتفاضه فلسطين نيز بسيار حکيمانه بود چون اين موضوع چند وقتي در حال فراموشي بوده است». به گفته مطهري: «وجود احزاب براي همه حکومت‌ها امري ضروري و بديهي است و حکومت‌ها نيازمند احزاب هستند. از مزاياي حزب، اتاق فکر بودن، تربيت کادر مورد نياز حکومت، جلوگيري از ورود افراد فرصت‌طلب، حراف و باهوش به عرصه قدرت، ‌آگاهي‌بخشي به مردم و تسهيل کار آنها در زمان انتخابات‌ است».فائزه هاشمي از ديگر شرکت‌کنندگان در پانزدهمين کنگره حزب مردم‌سالاري بود. او با اشاره به اينکه آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني به کار حزب و رأي مردم اعتقاد داشت، گفت: «مصداق بارز آن، اين است که او تنها شخصيتي بود که بيشترين مناصب خود را از رأي مردم گرفت. آيت‌الله هاشمي در انتخابات سال ۸۴ و ۸۸ با رأي مردم آمدند و قصد شرکت داشتند. وجود احزاب و حضور مردم مهم‌ترين کاري است که مي‌توانيم در ادامه راه آقاي هاشمي ادامه دهيم. آيت‌الله هاشمي به وحدت اعتقاد داشتند و بعد از سال ۸۸ تمام تلاش و توان خود را براي به‌وحدت‌رساندن مردم گذاشت».به گفته فائزه هاشمي «اختلاف نظر در جامعه طبيعي است و سال‌هاي سال است که طيف‌هاي جريان‌هاي سياسي اصولگرا و اصلاح‌طلب در کشور در حال فعاليت هستند و اين دوقطبي‌بودن در جامعه طبيعي است».
کولبرها مي‌ميرند؛ اما تلويزيون چيزي نمي‌گويد
مسعود پزشکيان، نايب‌رئيس مجلس، با بيان اينکه با زباني که هيچ‌کس نمي‌فهمد دم از عدالت و انصاف مي‌زنيم، تأکيد دارد: «وقتي عده‌اي را بزرگ و عده‌اي را کوچک مي‌کنيم، همه مي‌فهمند. حضرت علي(ع)، به مالک اشتر هنگامي که حکومت را در دست گرفت نامه‌اي نوشت و در آن به او توصيه کرد قلبت را براي رحمت به مردم بگشاي، لطف و مهرباني بر مردم عرضه ‌دار، آنان را مانند يک فرصت ببين و مثل يک حيوان درنده به جان و مال آنها دست‌اندازي نکن».او همچنين به تبعيض پوشش رسانه‌اي حوادث و مسائل اجتماعي در تهران و شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: «هنگامي که بلايي بر سر شهري مانند تهران مي‌آيد، همه زبان باز مي‌کنند؛ اما خوزستان را نگاه کنيد! اين وضعيت از زمان جنگ تاکنون ادامه داشته است، آن هنگام که دو موشک به تهران رسيد، به فکر چاره افتادند.
 ما فقرا و حاشيه‌نشين‌ها را نمي‌بينيم، اين روزها مي‌بينيم که کولبرها در کردستان براي امرار معاش خود با سختي فراوان در سرما و از دره‌ها مي‌گذرند و همين چندي پيش، دو نفر از آنها در اين راه فوت کردند؛ اما رسانه ما در اين‌باره چيزي نمي‌گويد. در‌حالي‌که اگر در تهران يک اسکن نباشد، بيست و سي از آن گزارش تهيه مي‌کند».
چرا نمي‌گذاريم عده‌اي مقابل مجلس حرفشان را بزنند  
به گفته او، اگر دغدغه مردم را رسانديم از آنها هستيم؛ در غير اين صورت خير، از عموم مردم نيستيم. حضرت علي (ع) به مالک اشتر گفت گرايشت و ميلت به طرف مردم باشد؛ اما امروزه اين مشکلي است که در سياست‌گذاري و قانون داريم.اين نماينده اصلاح‌طلب مجلس با بيان اينکه با زباني که هيچ‌کس نمي‌فهمد دم از عدالت و انصاف مي‌زنيم، عنوان کرده: «با زباني که همه مي‌فهمند، ضد عدالت و بهداشت هستيم. آزادي و انصاف را همه مي‌فهمند، وقتي عده‌اي را بزرگ و عده‌اي را کوچک مي‌کنيم همه مي‌فهمند».به گفته او «وقتي نمي‌گذاريم جلوي مجلس عده‌اي حرف بزنند همه مي‌فهمند که يک مشکلي هست. حاشيه‌نشيني نيز زاييده نبودن عدالت در کشور است. بايد شاخصي تعيين شود تا براي هر شهر اعتبار مشخصي در نظر گرفته شود. اين‌گونه اعتماد مردم جلب مي‌شود. بايد با انصاف و عدالت با مردم برخورد کرد».
بعضي در داخل کشور از پاره‌کردن برجام خوشحال مي‌شوند
مصطفي کواکبيان، دبيرکل حزب مردم‌سالاي، با بيان اينکه مشکل امروز ما ترامپ نيست بلکه مشکل دلواپسان داخلي هستند، مي‌گويد: «برجام ادامه دارد و ترامپ حق تغيير يا پاره‌کردن آن را ندارد؛ چون نظام بين‌المللي و اتحاديه اروپا به او اجازه اين کار را نمي‌دهد؛ اما گويا بعضي در داخل کشور از پاره‌کردن برجام خوشحال مي‌شوند».او با اشاره به اينکه کنگره هشتم حزب مردم‌سالاري سال ۸۸ برگزار شد و مسئولان امنيتي به ما مي‌گفتند که فلان کس به اين مراسم نيايد يا مطمئن هستيد که مي‌خواهيد کنگره را برگزار کنيد، افزود: «حالا هشتمين دوره شوراي مرکزي حزب مردم‌سالاري آغاز مي‌شود و فکر مي‌کنم هيچ حزب اصلاح‌طلبي تاکنون به اين تعداد کنگره برگزار نکرده باشد و ما در تمام سال‌هاي فعاليت کنگره برگزار کرده‌ايم. آقاي کروبي در آن کنگره نيز حضور پيدا کرد؛ همان زمان با من تماس گرفتند که بغل‌دستي‌تان نبايد به مراسم مي‌آمد. من در پاسخ آنان گفتم ميهمان حبيب خداست. آقاي کروبي با اينکه وقت سخنراني هم نداشت، خود بالاي تريبون رفت و گفت احمدي‌نژاد را قبول نداريم؛ اما چون مقام معظم رهبري ايشان را تأييد کرده، ما نيز او را به رسميت مي‌شناسيم که اين خبر مثل بمب ترکيد».
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر