يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - September 29 2024
کد خبر: 34163
تاریخ انتشار: 07 اسفند 1395 12:12
رییس جمهوری در همایش سراسری مجریان برگزاری انتخابات96؛

هیچ کس حق ندارد از پول بیت‌المال استفاده تبلیغاتی کند

رئیس جمهوری سرمایه اجتماعی را بزرگترین سرمایه کشور دانست و گفت: بعضی ها برای این که از دولت انتقاد کنند کل اعتماد عمومی را زیر سوال می برند، این خیانت به کشور و نظام است.
راه امروز: حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز در همایش سراسری مجریان برگزاری انتخابات ۹۶ با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا (س) گفت: در جنگ‌ها، دفاع مقدس و عملیات‌های مختلف هر وقت با رمز «یا فاطمه‌الزهرا» عملیات را آغاز می‌کردیم شاهد پیروزی‌های درخشان بودیم؛ این خانه، خانه نور، هدایت و رحمت برای همیشه و برای همه آنهایی است که طالب حق و حقیقت هستند.

در ادامه گزیده اظهارات روحانی را بخوانید:

در ایامی که به نام «فاطمه اطهر» است و پایان سال و آغاز سال نیز نزدیک به نَفَسِ آن حضرت است، با عطر نام فاطمه‌الزهرا و پیروی از راه او، پدرش، همسرش و فرزندانش بتوانیم وظایف سنگینی را که به دوش داریم، به انجام برسانیم.
از شما مدیران و مسئولان که بار سنگین خدمت به مردم را به دوش دارید، تشکر می‌کنم؛ بخصوص در هفته‌های اخیر که مسائلی مانند سیل و بارندگی‌های شدید داشتیم، البته اینها رحمت الهی است و باید در این مقطع کمک به مردم و دستگیری از آنها توسط مسئولین هلال‌احمر، امدادهای ضروری، مردم در صحنه، مسئولان، پلیس و خدمتگزاران مردم مورد تقدیر قرار داد.
بعضی حوادث را نیز در برخی استان‌ها داشتیم مانند مسئله محیط‌زیست و ریزگردها که به تبع آن مشکلات دیگری به وجود آمده است، اما مردم، فهیم، صبور و قدردان هستند و مسئولان نیز پرتلاش مشکلات را حل کرده و می‌کنند.
پریروز در اهواز گفتم مشکلاتی که در طول ۵۰-۴۰ سال گذشته بوجود آمده، ظرف یک یا دو سال حل نخواهد شد.
متأسفانه برخی از ما با طبیعت جنگیدیم، طبیعت صبور است، اما صبر طبیعت هم زمان دارد. وقتی ما به طبیعت ظلم می‌کنیم، زمین را آلوده کرده، حق‌آبه تالاب‌ها را نمی‌دهیم و از سوی دیگر همسایگان ما هم در این مسیر با ما همکاری نمی‌کنند، نتیجه‌اش قهر طبیعت است. ظلم ما باعث قهر طبیعت شده است.
اساس حل کار، توبه است، توبه یعنی بازگشت به طبع صحیح و طبیعت سالم. توبه یعنی بازگشت به قانون و نظم که اول باید تصمیم بگیریم، توبه کنیم؛ بعد عمل صالح انجام دهیم.
این گناه بزرگی است که بعضی ها در قلم و سخنشان بذر کینه می کارند. در بخش سیاسی، سیاست داخلی و خارجی اتکای ما به سرمایه اجتماعی و اعتماد است. بعضی ها برای اینکه از دولت انتقاد کنند کل اعتماد عمومی را زیر سوال می برند که این خیانت به نظام و کشور است. انتقاد برای رفع نقص ، راهکار و دلسوزی لازم است.
بعضی ها برای این که از دولت انتقاد کنند کل اعتماد عمومی را زیر سوال می برند، این خیانت به کشور و نظام است.
امنیت پایه اصلی برای هر دولتی است. شما می دانید که برخی از تلاش ها در جامعه فرامادی است، ‌برخی از تلاش ها همچون امنیت، آب،غذا و سلامت مرحله اول است. این ها که باشد، بحث نشاط سیاسی، مشارکت و حضور در انتخابات هم مطرح می شود.
خداوند نعمت امنیت را بر ما ارزانی داشته است،از همه نیرووهای مسلح، امنیتی و مرزبانی تشکر می کنم که کارهای بزرگی انجام داده اند اما اساس آن به وحدت، انسجام و سرمایه اجتماعی برمی گردد.
اگر سلاح ما صد برابر باشد اما خدای ناکرده در بین مردم، اقوام و مذاهب شکاف باشد؛ اعتمادها از بین برود، امنیت تامین نمی شود. مگر در امریکا و اروپا این همه ابزار امنیتی وجود ندارد؟ ‌مگر توانستند امنیت خود را حفظ کنند؟ در منطقه که برخی کشورها دچار مشکل هستند، اسلحه ندارند؟ وقتی که اختلاف شروع شود، کینه توزی و تنازع آغاز می شود.
ما با هم برادریم، ما همه کشتی نشینان یک کشتی هستیم، همه عضو یک جامعه و خانواده هستیم؛ چرا دین و مذهب بین ما اختلاف درست کند؟ همه مطیع خداییم.
رهبر انقلاب بر سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی تاکید فراوان داشتند و این تاکید به آن معناست که اقتصاد مقاومتی بسیار مهم است، با محاسبات رشد 5 درصدی امروز و برنامه ریزی انجام شده به رشد بالای 6 درصد خواهد رسید.
سال گذشته به مردم قول دادیم که در سال 95 دیگر نیاز به خرید گندم از خارج نداریم، این وعده محقق شد، امسال نه تنها نیاز نداریم که گندم بخریم بلکه باید بفروشیم و صادر کنیم.
هنر دیپلماسی این است که پیچ های سخت را به راحتی باز کند، بعضی ها فکر می کنند که فقط باید مشت گره کرد و فریاد زد.
در امور هسته ای به تجارت جهانی رسیده ایم ، می خریم و می فروشیم. محموله اول آب سنگین را به آمریکا و محموله دوم را به روسیه فروختیم.
قطعنامه های الزامی فصل 7 شورای امنیت را برای اولین بار در تاریخ سیاسی جهان لغو کردیم، سیاست خارجی ما تلاشش بر این شد که قطعنامه شورای امنیت را توسط خود آن شورا لغو کند.
امروز پیش روی ما یک انتخابات بزرگی است، اولا باید تشویق کنیم و بخواهیم که همه مردم پای صندوق رای بیایند. همه مراقب باشیم از امکانات عمومی و دولتی به نفع جناح یا شخص استفاده نشود.
اینکه بعد از سی و هفت،‌هشت سال بتوانیم با شرکت‌های اصلی سازنده هواپیما به قرارداد برسیم و منابع مالی را تأمین کنیم کار بسیار سختی بود. شما می‌دانید وقتی قراردادی به مبلغ 15 یا 17 میلیارد دلار برسد تأمین مالی آن در چنین شرایطی کار سختی است.
اینکه هواپیما بخریم اما پولی از بودجه پرداخت نکنیم و شرکت دیگری این پول را پرداخت کند و هواپیما اجاره به شرط تملیک باشد که با اقساط پول آن را پرداخت کنیم کار پیچیده و سختی بود تا این مسیر طی شود. اولین هواپیمای نو وارد کشور شد، چند فروند دیگر نیز به زودی وارد کشور می‌شود.
در بعضی از نوشته‌ها نمی‌دانم چه ذهنیتی دارند که بعضی‌ها از نو بدشان می‌آید، ما سالی 4 میلیارد دلار از حقوق این مردم در جیب شرکت‌های خارجی و عمدتاً ‌هم شرکت‌های هواپیمایی دور و بر خودمان می‌ریزیم، آیا این کار خوبی است؟
در کشور خودروهای فرسوده بسیاری داریم، برخی از کارخانه‌ها آلودگی زیست محیطی در کشور ایجاد می‌کنند بنابراین باید برای مقابله با آلودگی‌ها و ریزگردها قدم به قدم جلو برویم تا در این راه موفق شویم.
امیدوارم در آغاز سال جدید این ناراحتی‌ها جبران شود، باید با این مردم با مهربانی رفتار کنیم و هر چیزی را بهانه قرار ندهیم، این 15 روز عید نوروز سرآغاز نشاط طبیعت است بر این اساس باید بگذاریم تا مردم لبخند بزنند.
نباید در هر چیزی دخالت کنیم تا مردم با نشاط وارد سال جدید شوند، وزیر کشور امنیت را بسیار مهم دانسته بنده هم برای تکمیل سخنانش باید بگویم امنیت پایه اصلی برای هر حرکتی است.
برخی از تلاش‌ها در مرحله اول قرار دارد به عنوان مثال امنیت، آب، غذا و سلامت در مرحله اول اولویت و سپس نشاط سیاسی مشارکت و انتخابات در مرحله بعدی قرار می‌گیرند، اگر مردم غذا، آب و امنیت نداشته باشند کسی به فکر رقابت و انتخابات نیست و این موضوع فرا مادی است.
از همه مسئولین و فرمانداران می‌خواهیم که حقوق شهروندی را برای تعامل با مردم در اولویت اصول خود قرار دهند، منشور حقوق شهروندی تدوین شد و حقوقدانان نظراتی دارند، این حقوق شهروندی وحدت و انسجام ایجاد خواهد کرد و این به نفع انسجام و امنیت ملی ماست.
احترام در جامعه که تضمین کننده وحدت است، در جامعه افکار و تفکرات متفاوتی وجود دارد، دولت زمانی می‌تواند عدالت را ایجاد کند که در ابتدا مخالف خود را به رسمیت بشناسد، اگر در یک کشور مخالف نباشد افتخاری وجود ندارد.
البته باید در جامعه منتقد هم وجود داشته باشد، یک آقایی هر بار که وزیر ما را به مجلس می‌برد به او می گفت من با دولت مخالفم و با شما مشکلی ندارم.
ما توانستیم سانتریفیوژهای RI8 را که 20 برابر موثرتر از سانتریفیوژهای کنونی است، تکمیل کنیم و اکنون به این سانتریفیوژها گاز تزریق شده و کار می‌کنند.
بعضی‌ها فکر می‌کردند که یک منقلی وجود دارد و ما قطعنامه‌ها را درونش می‌اندازیم تا آتش بگیرد؛ سیاست خارجی ما توانست قطعنامه شورای امنیت را توسط خود آن شورا لغو کند.
هیچ کس حق ندارد از رسانه ملی و روزنامه‌ای که از پول بیت‌المال است برای فرد یا جناح خاصی تبلیغ کند؛ این ممنوع است‌.
این خبر درحال تکمیل است
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر