يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - September 29 2024
کد خبر: 34067
تاریخ انتشار: 04 اسفند 1395 14:19
روحانی فردا عازم خوزستان می شود!

تشریح برنامه های سفر روحانی به خوزستان

به دنبال حادثه ریزگردها در منطقه خوزستان که البته مقرون به سابقه است اما این دفعه با شدت بیشتری اتفاق افتاد و برخی از فعالیت های جاری در حوزه انتقال برق و آب با مشکلاتی مواجه شد دولت یکسری عملیات متراکمی در استان سامان داد.
راه امروز: معاون اجرایی رییس جمهوری گفت: حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی فردا به استان خوزستان سفر می کند و از نزدیک در جریان اقدامات صورت گرفته برای مقابله با ریزگردها قرار می گیرد.
محمد شریعتمداری روز چهارشنبه پس از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: به دنبال حادثه ریزگردها در منطقه خوزستان که البته مقرون به سابقه است اما این دفعه با شدت بیشتری اتفاق افتاد و برخی از فعالیت های جاری در حوزه انتقال برق و آب با مشکلاتی مواجه شد دولت یکسری عملیات متراکمی در استان سامان داد.
وی ادامه داد: معاون اول رییس جمهوری سفری به این استان انجام داد و جمعی از وزرا و مسوولان دولت در این سفر حضور داشتند و تصمیمات بسیار خوبی در این سفر اتخاذ شد که به مرحله اجرا درآمد.
معاون رییس جمهوری یادآور شد: همچنین در این فاصله وزرای نیرو و جهاد کشاورزی به استان خوزستان سفر کردند و هر کدام در حوزه ماموریتی خودشان امکانات و برنامه های وسیعی را برای حل مشکلات این استان آغاز کردند.
شریعتمداری افزود: برای بازدید از مجموعه عملیات های صورت گرفته توسط همه بخش های دولت هم در مدیریت محلی و هم در سطح ملی و هم ارزیابی اقدامات انجام شده رییس جمهوری فردا سفری به استان خوزستان خواهند داشت و از نزدیک مجموعه عملیاتی که دولت انجام داده یا در دست اجرا دارد را مورد بررسی قرار خواهد داد.
وی ادامه داد: رییس جمهوری در این سفر از فعالیت هایی که با ایجاد تجهیزات فنی برای کنترل مسایل زیست محیطی استان خوزستان در شهر اهواز تعبیه شده و مسایلی که در خصوص سالم سازی هوا و تبدیل گاز ترش به گاز شیرین و انتقال آن به برخی از پالایشگاه ها و از بین بردن برخی از تولیدات مزاحم در منطقه وجود دارد بازدید خواهد کرد.
معاون اجرایی رییس جمهوری گفت: اگر فرصت اجازه دهد رییس جمهوری در جریان این بازدید از چشمه های تولید گرد و غبار در حوالی شهر بازدید خواهد داشت.
شریعتمداری افزود: همچنین کارگروه ملی ریزگردها که زیر نظر شورای عالی محیط زیست تشکیل جلسه می داده در استان خوزستان تشکیل می شود و گزارشی از فعالیت کارگروه به استحضار رییس جمهوری می رسد تا تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شود.
وی ادامه داد: شورای اداری استان نیز برای انجام یکسری عملیات گسترده تر در حضور رییس جمهوری تشکیل جلسه خواهند داد.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر