سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 07 2024
کد خبر: 34066
تاریخ انتشار: 04 اسفند 1395 14:15
تذکر برای تعیین تکلیف سرده گذاران موسسه کاسپین

فریاد خواسته نمایندگان بر صحن علنی مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکرهای شفاهی خود خواستار رسیدگی دولت به مشکلات سیلزدگان اخیر، سپرده گذاران موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج (ع) و کاسپین و توجه به گرانی مواد غذایی و محرومان در آغاز سال جدید شدند.
راه امروز: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکرهای شفاهی خود خواستار رسیدگی دولت به مشکلات سیلزدگان اخیر، سپرده گذاران موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج (ع) و کاسپین و توجه به گرانی مواد غذایی و محرومان در آغاز سال جدید شدند.
 حبیب‌الله نیکزادی پناه نماینده مردم بم و ریگان پیش از پایان جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی، در تذکری شفاهی خواستار رسیدگی دولت به مشکلات مردم حوزه انتخابیه خود، ناشی از سیل اخیر شد.
حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر از وزیر نیرو خواست اقدامات لازم را برای صدور مجوز برداشت از رودخانه کارون برای رسیدگی به هور شریفه انجام دهد.
وی همچنین در تذکری به محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه به موضوع قطعنامه دولت سوئد در خصوص ایران توجه کند و در این زمینه شفاف سازی کند. 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: از رییس جمهوری و تیم اقتصادی دولت درخواست می‌شود تدبیری برای جلوگیری از گرانی های مواد غذایی اتخاذ کند به دلیل اینکه قیمت گوشت از 23 هزار به 45 هزار تومان، قیمت تخم مرغ از شانه‌ای 4 هزار و 900 به 12 هزار، قیمت برنج از هر کیلو 4 هزار و 200 به 11 هزار رسیده و قیمت حبوبات نیز با افزایش 3 برابری روبرو شده بنابراین باید اقداماتی انجام شود تا مردم آبرومندانه بتوانند معیشت خود را تأمین کنند.
ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس در تذکری شفاهی خطاب به وزرای راه و شهرسازی، ورزش و جوانان،‌نیرو و صنعت، معدن و تجارت خواستار حل مشکلات حوزه انتخابیه خود شد.
سیدحسین نقوی حسینی نیز نماینده مردم ورامین در مجلس در تذکری شفاهی خطاب به وزیر راه و شهرسازی خواستار راه اندازی هر چه سریع ترمتروی تهران به ورامین شد.
نقوی حسینی افزایش قیمت ها و گرانی را در شب عید لجام گسیخته خواند و گفت: دولت با توجه به رکود اقتصادی و کاهش درآمد چاره ای برای این معضل بینیشد و نظارت بیشتری بر قیمت ها داشته باشد و با حمایت از نیازمندان برای شب عید آنها فکری کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین تذکر داد که دولت به فریاد بازنشستگان خدمات درمانی نیروهای مسلح و تامین اجتماعی برسد.
هادی قوامی نماینده مردم اسفراین در مجلس در تذکری شفاهی گفت:‌ در قانون اساسی تأکید شده است تولیدات کشاورزی، دامی و صنعتی به نحوی باشد که نیازهای عمومی را تأمین کند و کشور را به مرحله خودکفایی برساند.
نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه وزارت نفت در دو مناقصه اخیر در پوشش یک سری شرکت‌ داخلی که می خواهد در آینده ایجاد کند 240 هزار تن قرارداد لوله‌های کربن استیل و 600 کیلومتر لوله‌های CRA را به شرکت‌هایی داده که ماهیت خارجی دارند یا چینی هستند یا آن طرف مرز فعالیت می کنند در حالی که ما زمینه تولید این لوله ها را در داخل داریم مثلا شرکت لوله گستر اسفراین قرار دارد که سالانه حداقل 60 هزار تن لوله های کربن استیل تولید کند و نیاز شرکت نفت را تأمین می‌کند.
قوامی افزود: دلالان نفتی و شرکت های زیرمجموعه نفت در حال دور زدن کارخانه‌های داخلی هستند که در این صورت ما تولید داخل را در سال بعد نخواهیم داشت و کشور مجبور به واردات خواهد شد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با این روال به یک زنجیره ارزش تولید در داخل کشور بی‌توجهی شد. متأسفانه دست‌های دلالان پشت این قضیه است لذا از سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و مراجع نظارتی می خواهیم در این دو مناقصه که در آن فساد وجود داشته و شرایط مناصه رعایت نشده ورود کنند و جلوی آن را بگیرند و از صنعت داخلی حمایت کنند

**تذکر برای تعیین تکلیف سرده گذاران موسسه کاسپین
اکبر رنجبرزاده عضو هیات رییسه مجلس با قرائت تذکرات کتبی نمایندگان گفت:‌ جلال محمود زاده نماینده مهاباد، عبدالکریم حسین زاده نماینده نقده و اشنویه و محمود صادقی نماینده مردم تهران به همراه 7 نفر از نمایندگان به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای حذف رشته فقه امام شافعی از دفتر کنکور سراسری در سال جاری به رغم تاکید رهبر معظم انقلاب برای حفظ وحدت، تاکید کردند.
وی تصریح کرد:‌ سیده فاطمه حسینی، پروانه سیاوشی و فاطمه سعیدی نمایندگان مردم تهران و سمیه زرآبادی نماینده مردم قزوین در تذکری به وزیر امور اقتصادی و دارایی خواستار تعیین تکلیف سپرده گذاران موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج (ع) و کاسپین شدند.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر