دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 13 2024
کد خبر: 33443
تاریخ انتشار: 18 بهمن 1395 11:11
مشاور رئیس گمرک و مدیرکل دفتر هماهنگی گمرک استان های کشور گفت: مرزهای غربی کشور برای روان سازی و تسهیل در امر صادرات توسعه می یابند.
راه امروز: امیر نظری روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مرزهای خسروی و پرویزخان به همراه جمعی از مدیران ستادی و معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه،گفت: مرزهای غربی کشور از ظرفیت های مطلوبی برای صادرات انواع کالا برخوردار است و باید از پتانسیل های موجود برای تحقق این مهم به شکل مطلوب استفاده کرد.
وی اظهارکرد: در بازدید امروز توسط مدیران ستادی، مشکلات مرزها بررسی و پس از جمع بندی مجموعه اقدام های گمرک در طول سال های گذشته در مرز، با توجه به قابلیت های موجود برای پیشرفت صادرات و تجهیز امکانات اقدام می شود.
نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در بازدید امروز زیرساخت های مرزهای استان کرمانشاه به ویژه مرزهای رسمی پرویزخان، خسروی و بازارچه مرزی بازدید و کمبودها و نیازمندی های این مناطق نیز به اطلاع مسئولان گمرک کشور رسید.
فرهاد تجری افزود: رفع مشکلات موجود در مرزهای رسمی پرویزخان و خسروی و همچنین بازارچه سومار برای بهره گیری مطلوب تر از ظرفیت های موجود و همچنین تسریع و افزایش صادرات بیشتر کالاها در دستور کار قرار گرفت.
وی ابراز امیدواری کرد؛ بسترهای مرز، راهی برای توسعه منطقه و ایجاد اشتغال باشد. 
فرماندار قصرشیرین نیز در سخنانی گفت: مرزهای خسروی و پرویزخان ظرفیت های بسیار مناسبی برای انجام صادرات دارند.
فرامرز اکبری ادامه داد: این بازدید در راستای رفع تنگناهای موجود و بررسی مشکلات بود تا کمکی برای روان سازی صادرات باشد.
وی اضافه کرد: سامان دهی مرزهای پرویزخان و خسروی در دستور کار قرار گرفته و به طور جدی برای این مهم تلاش می کنیم. 
بازدید مشاور رئیس گمرک و مدیرکل دفتر هماهنمگی گمرک استان های کشور به منظور بررسی روند اجرایی طرح های در دست اقدام در مرزهای پرویزخان و خسروی و کمک برای تسهیل در صادرات و سامان دادن به مشکلات موجود صورت گرفت.
مرز رسمی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین به صورت رسمی در سال 86 تاسیس و راه اندازی شد که هم مرز با اقلیم کردستان عراق و در همسایگی استان سلیمانیه کردستان عراق قرار دارد.
هم اکنون عمده کالاها از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین به مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور صادر می شود. 
روازنه 800 تا یک هزار و 200 دستگاه کامیون حامل کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق و همچنین 500 دستگاه کامیون نیز از طریق مرز رسمی خسروی به حوزه حکومت مرکزی عراق (بخش مرکزی) تردد می کنند.
روزانه به طور میانگین 600 دستگاه تانکر سوخت رسان عراقی و ایرانی از مبدا اقلیم کردستان عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان به مقصد بنادر جنوبی کشورمان وارد خاک جمهوری اسلامی ایران می شود.
مرز خسروی در مسافت 20 کیلومتری قصرشیرین واقع شده است که از این مرز کالاها به مقصد حکومت مرکزی عراق صادر می شود.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر