جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 33018
تاریخ انتشار: 08 بهمن 1395 12:00
خبر کناره گیری ها در حالی منتشر شده که «رکس تیلرسون» گزینه پیشنهادی دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده برای وزارت خارجه، هفته گذشته موفق شد از سد کمیته روابط خارجی سنا بگذرد.
راه امروز: برخی مقام‌های وزارت خارجه ایالات متحده روز پنجشنبه از کناره‌گیری دست کم سه تن از مدیران ارشد این وزارتخانه خبر دادند.

این خبر را برخی مقام‌های وزارت خارجه آمریکا، که نخواستند هویشتان فاش شود، به خبرگزاری رویترز گفته‌اند.

به نوشته رویترز مشخص نیست آیا کناره‌گیری این مدیران عالیرتبه، با توجه به آغاز روند انتقال قدرت، امری عادی است یا به نشانه مخالفت با سیاست های دولت جدید صورت گرفته است.

خبر این کناره گیری ها در حالی منتشر شده که «رکس تیلرسون» گزینه پیشنهادی دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده برای وزارت خارجه، هفته گذشته موفق شد از سد کمیته روابط خارجی سنا بگذرد و اکنون برای رسیدن به وزارت خارجه تنها نیاز به رای اکثریت نسبی سنا در صحن علنی دارد. جمهوریخواهان با ۵۲ سناتور دست بالا را در سنای ۱۰۰ نفره آمریکا دارند.

در صورت تایید، کناره‌گیری برخی از مدیران ارشد می تواند تیلرسون را برای تعیین جانشین تحت فشار بگذارد.

به گزارش رویترز، گریگوری استار مدیرکل امنیت دیپلماتیک، میشل باند مدیرکل اداره کنسولی و تام کانتریمن سرپرست معاونت کنترل تسلیحاتی و امنیت بین الملل، از جمله افرادی هستند که از مقام خود در وزارت خارجه استعفا داده‌اند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر