يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 32211
تاریخ انتشار: 15 دی 1395 13:40
علی مطهری در جلسه علنی امروز:

شباهت صحن مجلس به پارک لاله

علی مطهری در پاسخ به تذکر نماینده رزن درمورد رفت و آمد معاونان پارلمانی وزارتخانه ها در صحن مجلس گفت: لابی کار اصلی در مجلس است، اما نظم جلسه علنی باید رعایت شود.

راه امروز: بررسی لایحه برنامه ششم توسعه در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس با حاشیه هایی همراه بود.
جلسه صبح چهارشنبه مجلس به بخش سلامت، بیمه، زنان و خانواده لایحه برنامه ششم توسعه اختصاص داشت، مخالفان و موافقان پیشنهادهای خود را ارایه کردند و برخی از آنها تصویب و برخی دیگر رد شد.
اما پس از این که علی لاریجانی جلسه علنی مجلس را حدود ساعت 11 ظهر ترک کرد براساس آیین نامه علی مطهری ریاست جلسه را برعهده گرفت.
سیدعلی ادیانی نماینده مردم قائمشهر در مجلس در تذکری شفاهی اداره جلسه از سوی نایب رییس دوم را خلاف آیین نامه داخلی دانست چراکه مسعود پزشکیان نایب رییس اول در جلسه حضور داشت.
وی گفت: طبق آیین نامه داخلی مجلس زمانی که نایب رییس اول مجلس در صحن حضور دارد نباید اداره جلسه به نایب رییس دوم واگذار شود.
مطهری که ریاست جلسه را برعهده گرفته بود در پاسخ به این نماینده گفت: آقای پزشکیان جلسه را ترک کرده و در صحن حضور ندارد.
وی ادامه داد: به دلیل این که مباحث مطرح شده در جلسات علنی در مورد بهداشت و درمان است، آقای پزشکیان گفتند اگر اداره جلسه با بنده نباشد، بهتر است و این تصمیم خود وی است.
علی ادیانی بار دیگر در جریان بررسی لایحه برنامه ششم به علی مطهری تذکر داد که باید نایب رییس اول مسئولیت ریاست را برعهده بگیرد که مطهری در پاسخ به وی در زمانی که بلندگوی رییس جلسه خاموش بود، با فریاد گفت: انگار شما از من بیزارید و با خود من مشکل دارید.

**شباهت صحن مجلس به پارک لاله
علی مطهری همچنین امروز در واکنش به تذکر حسن لطفی نماینده رزن که در خصوص رفت و آمد نمایندگان دولت بین صندلی‌های نمایندگان مجلس بود، گفت: لابی کار اصلی در مجلس است، اما نظم جلسه علنی باید رعایت شود.
مطهری با بیان این که فضای مجلس با سبزه‌هایی که در صحن علنی وجود دارد شبیه پارک لاله شده است، ادامه داد: لابی چه در داخل صحن علنی و چه در خارج صحن علنی مجلس انجام می‌شود، اما حداقل خودمان نظم را رعایت کنیم.

**این دکتربازی ها‌ را کنار بگذارید 
همچنین حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین که می خواست درمخالفت با پیشنهادی در لایحه برنامه ششم توسعه صحبت کند، خواستار اختصاص وقتش به پزشکیان شد و گفت که وقت خود را به دکتر پزشکیان می دهم.
مطهری هم در پاسخ به وی اظهار داشت: به قول شهید مطهری نباید روی القاب و عناوین «دکتر» پافشاری کنیم؛ پس این «دکتربازی ها»‌ را کنار بگذارید چون موجب دوری می‌شود. باید اصل موضوع را مورد توجه قرار داد.

منبع:ایرنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر