جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 32076
تاریخ انتشار: 12 دی 1395 16:53
استاد بزرگ شطرنج ایران روز یکشنبه عملکرد شطرنجبازان کشورمان را در رقابت های سریع و برق آسا قهرمانی جهان در دوحه مطلوب ارزیابی کرد.
راه امروز: «احسان قائم مقامی» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این رقابت ها با حضور شماری از قهرمانان مطرح جهان در سطح کیفی بالایی برگزار شد و در مجموع نمایندگان شطرنج ایران نتایج خوبی کسب کرده اند، اما از عملکرد خودم در این رقابت ها ناراضی هستم.
وی افزود: در این رقابت ها علیرضا فیروزجا نوجوان آینده دار شطرنج کشورمان پس از 36 دور بازی در بخش سریع و برق آسا خوش درخشید و امیدورام به زودی عنوان استاد بزرگی را بدست آورد.
استاد بزرگ شطرنج ایران گفت: پرهام مقصودلو که در این رقابت با فرم ایده ال خود فاصله داشت، در مجموع خیلی خوب بازی نکرد. پوریا درینی نیز در بخش سریع عملکرد خوبی داشت، اما در برق آسا خوب ظاهر نشد. آرین غلامی هم در هر دو بخش درجه بین المللی خود را ارتقا داد.
قائم مقامی عملکرد و عنوان چهارمی سارا سادات خادم الشریعه در بخش سریع و کسب هجدمی در بخش برق آسا را ارزشمند و درخشان خواند و در خصوص نارضایتی از عملکرد خودش در این رقابت ها گفت: من در حد مطلوب خود در این رقابت ها ظاهر نشدم که علت آن نداشتن تمرکز، آماده نبودن شرایط جسمی و اشتباهات آشکار بود تا نتایج دلخواه را کسب نکنم.
مدیر برنامه ریزی حوزه قهرمانی فدراسیون شطرنج اضافه کرد: نتیجه خود را در 36 دور بازی قابل قبول نمی دانم هرچند در بین بازیکنان ایرانی بیشترین امتیاز را کسب کردم، اما آن را مطلوب ارزیابی نمی کنم.
قائم مقامی گفت: خیلی بدشانس بودم و در قرعه و در برخی از بازی ها اشتباهات فاحشی داشته ام و نتیجه آن خلاف جریان بازی رقم خورد.
وی گفت: در مجموع 36 بازی انجام شده 18امتیاز کسب کردم، اما این رقابت ها بالاترین مسابقات در سطح جهان است که حتی قهرمان آن در مجموع با شش شکست در جایگاه نخست ایستاد که این نشان دهنده سطح کیفی بازی ها است.
استادبزرگ شطرنج ایران اظهار امیدواری کرد که شطرنجبازان ایران در رقابت های پیشرو روند صعودی داشته باشند و به آن درجه از رشد و مطلوبیت دست یابند.
سرگی کاریاکین و واسلی ایوانچوک در بخش مردان عنوان قهرمانی در رقابت های سریع و برق آسا جهان را به خود اختصاص دادند و آنا مازیچوک در بخش زنان قهرمان شطرنج سریع و برق آسا جهان شد.
رقابت های قهرمانی سریع و برق آسا جهان 6 تا10 دی ماه حضور 106 شطرنج باز مرد و 34 شطرنج باز زن در دوحه برگزار شد که در بخش زنان سارا خادم الشریعه با کسب مقام چهارمی در بخش سریع و هجدمی در بخش برق آسا خوش درخشید.
همچنین بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی فدراسیون جهانی شطرنج موسوم به فیده سارا سادات خادم الشریعه با درخشش در مسابقات جایزه بزرگ با 13.8 واحد افزایش ریتینگ و رسیدن به ریتینگ 2452 ، یازده پله صعود کرد و در رده بیست و هشتم برترین شطرنجبازان بانوی جهان قرار گرفت.
مردان شطرنج ایران نیز با ترکیب احسان قائم مقامی، پوریا درینی، پرهام مقصودلو، علیرضا فیروزجا و آرین غلامی در این رقابت ها حضور داشتند.
همچنین بر اساس جدیدترین فهرست رده بندی فدراسیون جهانی شطرنج - فیده - در سال 2016 در بخش آزاد پرهام مقصودلو و احسان قائم مقامی بدون تغییر با درجه های بین المللی با 2584 و 2574 اول و دوم ایران هستند. پویا ایدنی رده سومی با 17.7 افزایش ریتینگ به عدد 2552 رسیده است. پوریا درینی و شاهین لرپری زنگنه هم بدون تغییر در ریتینگ در جایگاه چهارم و پنجم قرار گرفتند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر