جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: 32052
تاریخ انتشار: 12 دی 1395 10:16
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد: «ساختار وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به‌گونه‌ای باشد که حوزه بازرگانی را از حاشیه به متن بیاورد.»
راه امروز: یحیی آل‌اسحاق با انتقاد از ادغام وزارت بازرگانی با وزارت صنعت در دولت قبل، اظهار داشت: «ما قبلا وزارت بازرگانی مستقلی داشتیم که در رابطه واردات، صادرات، توزیع و قیمت‌گذاری‌ها، تصمیم می‌گرفت.»

وی افزود: «این وزارتخانه به هر دلیلی در دولت قبل ادغام شد و یک‌چهارم از فعالیت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت شد؛ آن هم با یک روحیه غیرحمایتی از تجارت.»

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: «کسانی که در وزارت صنعت، معدن و تجارت مشغول به کار هستند، نگاه و چهره‌شان صنعتی است و تجارت را عنوان ثانویه می‌دانند، اصل نمی‌دانند. در صورتی که بازرگانی یک پایه است.»

آل‌اسحاق متذکر شد: «علل و عوامل موفقیت تولید، در بخش بازرگانی است. همان‌طور که امروز می‌بینیم یکی از مشکلات واحدهای تولیدی این است که محصول خود را نمی‌توانند بفروشند و بازار ندارند.»

وی با بیان این‌که در حال حاضر تولید صورت می‌گیرد، اما کالاها در انبارها می‌ماند، عنوان کرد: «مشکل این است که امروز بازرگانی به حاشیه رفته و در متن قرار ندارد. تا زمانی که بازرگانی در حاشیه باشد، مشکلات حل نمی‌شود.»

رییس سابق اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران خاطرنشان کرد: «ساختار وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به‌گونه‌ای باشد که حوزه بازرگانی را از حاشیه به متن بیاورد. تا زمانی که بازرگانی جایگاه خود را پیدا نکند، همین آش و همین کاسه است.»
منبع: اقتصاد آنلاین

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر