يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 3128
تاریخ انتشار: 09 شهريور 1392 23:00
ارتش سایبری سوریه در کنار ارتش سایبری ایران که مسئول برخی حملات سایبری به آمریکا شناخته می شود، می تواند خطرات سایبری علیه آمریکا را در واکنش به حمله نظامی این کشور به سوریه سبب شود.

خبرگزاری رویترز نوشت آمریکا از اقدام احتمالی ارتش های سایبری ایران و سوریه در صورت حمله به سوریه نگران است.

به گزارش راه مردم،  بر اساس این گزارش حمله احتمالی آمریکا به سوریه ، نخستین حمله آمریکا به کشوری است که پیشتر توانایی خود را برای حمله سایبری به آمریکا ثابت کرده است.

رویترز می نویسد حمله اخیر ارتش سایبری سوریه به وب سایت روزنامه نیویورک تایمز و توییتر و نیز حمله سایبری دو ماه گذشته به واشنگتن پست و انتشار خبر دروغ انفجار در کاخ سفید که حتی سبب تغییر در شاخص سهام ها در آمریکا شد؛ نمونه هایی از توانمندی های ارتش سایبری سوریه برای حمله به زیر ساخت های سایبری آمریکا است.

رویترز در ادامه می نویسد ارتش سایبری سوریه در کنار ارتش سایبری ایران که مسئول برخی حملات سایبری به آمریکا (از جمله حمله به بانک های آمریکایی و نیز حمله به شرکت نفتی "آرامکو" عربستان ) شناخته می شود، می تواند خطرات سایبری علیه آمریکا را در واکنش به حمله نظامی این کشور به سوریه سبب شود.

بنا بر این گزارش به دلیل حمایت های روسیه از حکومت بشار اسد و مخالفت مسکو با حمله نظامی آمریکا به سوریه، بعید نیست که هکرهای روسی نیز در کنار هکرهای سوری و یا ایرانی در واکنش به حمله آمریکا، به زیر ساخت های حیاتی این کشور حمله سایبری کنند.

رویترز به نقل از برخی کارشناسان می نویسد تنها راه آمریکا برای مقابله با حملات احتمالی سایبری سوریه یا ایران، اجرای کامل قانون امنیت سایبری زیر ساخت های حساس است که سال گذشته به تصویب سنا رسید و از اوایل سال جاری میلادی از سوی اوباما ابلاغ شده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر