پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: 31214
تاریخ انتشار: 19 آذر 1395 13:08
وزیرارتباطات به مناسبت سالروز تاسیس رگولاتوری ایران:

طرح ترابرد پذیری شماره تلفن همراه سرآغازتحول اساسی آی.سی.تی

وزیرارتباطات وفناوری اطلاعات طرح تغییر اپراتور تلفن همراه بدون نیاز به تغییر شماره(ترابرد پذیری*) و رومینگ ملی را مقدمه ای برای اقدام های اساسی و تحول در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور توصیف کرد.
راه امروز: محمود واعظی ادامه داد: به طور یقین مطالعه و صدور پروانه های متعدد در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات نظیر اپراتورهای مجازی تلفن همراه (MVNO)، پروانه شبکه ارتباطات ثابت (FCP)، ارایه خدمات ارتباطی ثابت (Servco) طرح ترابرد پذیر شماره ها و رومینگ ملی مقدمه ای بر اقدام های اساسی و تحول های وسیع این بخش است.
وی خاطرنشان ساخت: مشارکت و تعامل همه جانبه بازیگران این عرصه و با استفاده از ظرفیت نهادهای علمی - پژوهشی تحول ها رقم خواهد خورد. 
واعظی ، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران را مسئول اجرای سیاست ها و تنظیم مقررات ارتباطات و مدیریت استفاده بهینه از منابع محدود شماره گذاری و طیف فرکانس و ایفای وظایف حاکمیتی، نظارتی و اجرایی دانست .
وی خاطرنشان ساخت:یکی از سیاست های مهم این وزارت در دولت تدبیر و امید توسعه فعالیت بخش خصوصی است که این مهم وظیفه سازمان یاد شده را بیش از پیش پر رنگ تر کرده است.
*طرح جابجایی اپراتور تلفن همراه بدون نیاز به تغییر شماره تلفن یا ترابردپذیری (Mobile Number Portability) روشی است که با آن مشترکان می توانند با حفظ شماره تلفن، اپراتور خود را تغییر داده و از خدمات یک اپراتور دیگر استفاده کنند. 
به گزارش ایرنا 19 آذرماه امسال سیزدهمین سالروزتاسیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران یا رگولاتوری است.
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در سال ۱۳۸۲ و با استناد به ماده هفت قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از تجمیع معاونت امور مخابراتی این وزارتخانه و اداره‌کل ارتباطات رادیویی تاسیس شد. 
هدف از ایجاد این سازمان، ایفای اختیارات حاکمیتی، نظارتی و اجرایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است تا به عنوان نهاد نظارتی زمینه رقابتی شدن بازار ارائه خدمات مخابراتی و بالارفتن کیفیت خدمات ارتباطی را فراهم کند.
هیات وزیران در سال 1387 وبنا به پیشنهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و به استناد تبصره (3) ماده (7) قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات - مصوب 1382- اساسنامه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را تصویب کرد.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر