جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 30931
تاریخ انتشار: 12 آذر 1395 11:10
خود(بدون استفاده) در کشور عراق در ایام اربعین ابراز نارضایتی کردند که در این رابطه همراه اول علت آن را روشن شدن تلفن همراه و درنتیجه بروز رسانی برنامه ها عنوان کرد.
راه امروز: تعدادی از مشترکان اپراتور اول تلفن همراه در تماس با خبرنگار ایرنا اعلام کردند، در زمان سفر به عراق برای شرکت در مراسم اربعین حسینی هنگامی که تلفن همراه خود را فعال کردند، اینترنت تلفن همراه شان نیز فعال شده، بدون آنکه استفاده ای از آن بکنند.
این افراد افزودند: اکنون که به ایران برگشته و قبض های تلفن همراه خود را مشاهده کرده اند هزینه های سنگینی به نام فعالیت رومینگ بین الملل اینترنت برای آنها لحاظ شده است، درحالی که همراه اول نباید چنین هزینه ای را از آنان دریافت کند.
پیگیری های خبرنگار ایرنا از همراه اول بیانگر آن است که این اپراتور هزینه ای بیش از آن چیزی که استفاده شده از مشترکان دریافت نکرده و این هزینه ناشی از مصرف بوده است.
همراه اول می گوید، برخی برنامه های موجود بر روی تلفن همراه با وجود اینترنت و به محض روشن کردن تلفن همراه بروزرسانی می شود که این به روز رسانی ها هزینه هایی را برای مشترک به همراه دارد.
این اپراتور می گوید: زایران اربعین باید در طول سفر هر زمان نیاز به اینترنت داشتند از اینترنت وای فای موجود در نقاط مختلف طول مسیر استفاده می کردند و تلفن همراه خود را در قسمت داده تلفن همراه خاموش می کردند تا هزینه رومینگ اینترنت برای آنان محاسبه نمی شد.
همراه اول اعلام کرد: کسانی که در طول سفر، داده تلفن همراه خود را خاموش نکرده و از وای فای تدارک دیده شده در مسیرها نیز استفاده نکردند، حتی باوجود استفاده نکردن از اینترنت تلفن همراه خود، به دلیل بروز رسانی خودکار برنامه ها اکنون با این هزینه ها مواجه شده اند.
بنا به گفته این اپراتور، پیش از آغاز مراسم اربعین اطلاع رسانی در باره تعرفه ها صورت گرفت.
پیشتر معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(رگولاتوری) از کاهش تعرفه تماس با کشور عراق از 92 هزار ریال به 55 هزار ریال در ایام اربعین و برای سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل خبرداد.
حسین فلاح جوشقانی گفته بود، تعرفه خدمات رومینگ بین‌الملل در ایام اربعین در سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل نیز کاهش یافته است.
همچنین محمدجواد آذری جهرمی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت به زایران ایرانی توصیه کرده بود، با توجه به تعرفه در نظر گرفته شده برای برقراری ارتباطات، از اپراتوری استفاده کنند که کمترین نرخ را دارد.
وی گفته بود، با توجه به اینکه نرخ مکالمه جابجایی(رومینگ) در عراق گران محاسبه می شود، بهتر است زایران ایرانی برای بهینه سازی مصرف خود برای ارتباطات « عراق به عراق » از سیم کارت های آن کشور استفاده کنند و برای ارتباطات عراق به ایران و بالعکس استفاده از رومینگ مقرون به صرفه است. 
منبع: ایرنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر