جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 30428
تاریخ انتشار: 28 آبان 1395 12:40
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مطالب مطرح شده مبنی بر اقدام اپراتورهای ایرانی در جمع‌آوری دکل‌ها و سیستم‌های تقویت کننده ارتباطات در مسیر نجف به کربلا را رد و اعلام کرد: از طریق یک شرکت عراقی، تجهیزات مورد نیاز اپراتور ایرانی در مسیر نجف به کربلا نصب شده است.
راه امروز: محمدجواد آذری جهرمی که در نجف به سر می‌برد، امروز(پنجشنبه) در گفت‌وگوی تلفنی با خبرنگار اعزامی ایرنا، تصریح کرد: دولت عراق همچون دولت ایران در صورت درخواست اپراتور خارجی برای نصب تجهیزات و ... مخالفت می‌کند.
به گفته وی، فقط یکی از شرکت‌های عراقی با حمایت مالی یکی از اپراتورهای ایرانی اقدام به نصب تجهیزاتی برای افزایش کیفیت و تقویت ارتباطات تلفنی در مسیر نجف به کربلا کرده است.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: دولت عراق تصور می‌کرد، اپراتور ایرانی اقدام به نصب تجیهزات در این مسیر کرده بود که با توضیحات داده شده، این برداشت اشتباه، تصحیح شد.
وی تاکید کرد که دولت عراق همچون ایران، اجازه نصب تجهیزات از سوی یک اپراتور خارجی در کشور خود را نخواهد داد زیرا این امکانات در شرکت های عراق وجود دارد تا بتوانند در صورت درخواست اپراتورهای ایرانی، امکانات مورد نیاز را (براساس هزینه مشخص) در مناطق مورد نظر نصب کنند.
جهرمی، وضعیت کیفیت ارتباطات و تبادل داده از طریق اپراتورهای ایرانی در عراق را «خوب و مناسب» توصیف کرد و افزود: با وجود اقدامات انجام شده از سوی اپراتورهای ایرانی و عراقی در مسیرهای منتهی به کربلا و داخل این شهر، با افزایش جمعیت و اوج ترافیک ارتباطی، ایجاد اختلال در تماس و اینترنت، موضوعی عادی است.
وی خاطرنشان ساخت، دولت و اپراتورهای عراقی برای تسهیل ارتباطات و تبادل داده میان دو کشور در ایام اربعین همکاری بسیار خوبی با ایران داشتند و این مساله سبب رضایت مشترکان ایرانی در عراق شده است.
وی افزود: همه تلاشها برای بهبود وضعیت کیفیت ارتباطی زائران در حال انجام است.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران نیز امروز اعلام کرد که 2 میلیون زائر ایرانی اربعین حسینی که دارای تلفن همراه بودند از خدمات شبکه های تلفن همراه در عراق بهره مند شدند.
همچنین اپراتور دوم ارتباطی (ایرانسل) نیز امروز اعلام کرد که مراکز 24 ساعته خدمات مشترکان با هدف بهبود خدمت‌رسانی به زائران اربعین در سه نقطه مرزی با عراق و نیز مسیرهای نجف- کربلا و مسیر راهپیمائی بین این دو شهر راه‌اندازی کرده است.
این اپراتور، مراکز شبانه‌روزی خدمات مشترکان خود را در پایانه‌های مرزی مهران، چزابه و شلمچه و همچنین در مناطق شارع(خیابان) حولی، صافی صفا و صحن حضرت زهرا(س)، حرم مطهر امام علی(ع) در شهر نجف و عمودهای شماره 2، 203 ، 257 ، 403 ، 707 ،1120 1162، 1394 و 1411 در مسیر نجف به کربلا را راه اندازی کرده است .
همچنین در مناطق شارع الشهدا، باب القبله و شارع العباس در کربلا مراکز ارایه خدمات راه‌اندازی شده است.
خدماتی مانند فروش و ثبت‌نام انواع سیم‌کارت‌های اپراتور دوم ارتباطی، تعویض سیم کارت، فروش انواع شارژ، خدمات رومینگ و تنظیمات مربوط به اینترنت همراه به زائران عتبات در این مراکز ارایه می‌شود.
به گزارش ایرنا، زائرانی که تمایل به خرید سیم کارت از اپراتورهای عراقی دارند، باتوجه به زمان حضور و نیازشان، سیم کارت را بخرند؛ سیم کارت‌های دو هفته‌ای، یک ماهه و ... در برخی فروشگاه ها عرضه می شود.
زائرانی که از سیم کارتهای اپراتور عراقی استفاده می کنند، حتما پیش از استفاده از آن، از جزئیات و هزینه‌های تماس، چگونگی استفاده از شارژهای تعیین شده برای تماس و اینترنت و .. مطلع شوند و یا از همراهان خود بخواهند که اطلاعات لازم را در اختیارشان بگذارند.
برای تماس داخلی در عراق، داشتن سیم کارت این کشور، منجر به کاهش هزینه تلفنی زائران می‌شود. همچنین مبالغ شارژ مخصوص استفاده اینترنتی نیز وجود دارد و کمک به زائرانی است که به جای تماس، بیشتر از این خدمات استفاده می کنند.
طبق اعلام اپراتورهای تلفن همراه تا دیروز (چهارشنبه) یک میلیون مشترک همراه اول، 945 هزار مشترک ایرانسل و 100 مشترک رایتل، «موقعیت یاب» (لوکیشن) خود را در مسیر زائران حسینی در عراق به روز کرده اند.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر