سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 07 2024
کد خبر: 30351
تاریخ انتشار: 25 آبان 1395 14:05
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

مذاکره برای فاینانس چینی راه آهن رشت- آستارا

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که با راه‌اندازی خط تولید ریل ملی و همزمان با خرید ریل از خارج، گلوگاه کمبود ریل در کشور برطرف شد، گفت: در حال مذاکره با چینی‌ها برای تامین فاینانس ساخت راه آهن رشت- آستارا هستیم.
راه امروز: محسن پورسیدآقایی، مدیرعامل شرکت راه آهن در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با بیان این که در سفر به چین برای تامین خط اعتباری پروژه راه آهن رشت- آستارا با چینی‌ها مذاکره می‌کنیم، گفت: به دنبال تامین فاینانس این پروژه هستیم و یکی از گزینه‌ها برای تامین فاینانس این مسیر، چینی ها هستند.     

وی با اشاره به راه اندازی خط تولید ریل ملی ذوب آهن،  اظهار داشت : اولین تولید ریل ذوب آهن، ریل  u33 است  و این نوع ریل برای بازسازی خطوط راه آهن  است و در خطوط جدید ریل های uic60  استفاده می شود که در قرارداد با ذوب آهن تولید این نوع ریل در سال آینده انجام می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که پروژه های خطوط جدید راه آهن معطل تولید ریل ملی خواهند بود که یک سال دیگر به شرکت راه آهن قرار است عرضه شود، گفت: همزمان با حمایت از تولید داخل، از کشورهای خارجی هم ریل خریداری کرده‌ایم  و در دو سال گذشته به امید راه افتادن ریل ملی نبوده‌ایم.

وی افزود: در چند سال گذشته ضمن حمایت از تولید داخل، برای این که چرخ اقتصاد کشور متوقف نشود و بتوانیم  از سرمایه گذاری‌های انجام شده در راه آهن استفاده کنیم؛ با وام 12 ساله از هند ریل خریداری کرده‌ایم که بخشی از این ریل‌ها وارد کشور شده است و مابقی هم به تدریج وارد می شود.  

مدیرعامل شرکت راه آهن ادامه داد: از ریل‌های وارداتی  در مسیر راه آهن  ارومیه، راه آهن همدان و در پروژه‌های دو خطه سازی راه آهن منتهی به تهران استفاده می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با توجه به میزان ریل‌های خریداری شده از خارج و  راه‌اندازی ریلی ملی در ذوب‌آهن خوشبختانه در سال‌های آینده کمبود ریل نخواهیم داشت و  پروژه‌هایی که عملیات زیر سازی آن انجام شده،  معطل ریل نخواهند بود.

وی تاکید کرد: از این پس مشکلی با عنوان گلوگاه کمبود ریل  نخواهیم داشت و سرعت ساخت پروژه افزایش خواهد یافت.
منبع: ایلنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر