سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: 30189
تاریخ انتشار: 22 آبان 1395 10:43
بان کی مون دبیرکل سازمان ملل:

ترامپ به برجام متعهد خواهد بود

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که این سازمان از توافق هسته ای ایران حمایت خواهد کرد.

راه امروز: بان کی مون دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که این سازمان از توافق هسته ای ایران حمایت خواهد کرد.

بان کی مون در پاسخ به سئوال خبرنگار انتخاب در نیویورک در مورد برخی سخنان ترامپ در مورد پاره کردن برجام و اینکه او قادر به انجام این کار است یا نه گفت که او مطمئن است رئیس جمهور جدید آمریکا به برجام متعهد خواهد بود.

دبیرکل سازمان ملل گفت: موضوع هسته ای، موضوعی است که پنج عضو دائم شورای امنیت و المان بر روی آن توافق کردند و مورد حمایت شورای امنیت قرار گرفت. آمریکا نیز در این میان، نقش بسیار حیاتی ایفا کرد. 

وی افزود: سازمان ملل نیز {از هنگام حصول برجام} کاملا این توافق را حمایت کرده است. 

بان کی مون اضافه کرد: ممکن است توافق هسته ای توافق جامعی نباشد اما ما در دنیای کامل و بدون نقص زندگی نمی کنیم.

وی ادامه داد: اگر هر چیزی مورد رضایت رئیس جمهور منتخب نباشد، او می تواند آن را با دیگر طرف های شریک در این توافق به بحث بگذارد.

دبیرکل سازمان ملل ضمن تاکید بر اهمیت اجرای صحیح و درست برجام  گفت: انچه خیلی اهمیت دارد اجرای وفادارانه این توافق است. من مطمئن هستم هرآنچه احتمالا او گفته است تنها لفاظی سیاسی در طول انتخابات ریاست جمهوری بوده و به محض اینکه در ژانویه سال آتی رئیس جمهور شود، او کاملا به این توافق پایبند خواهد بود.

بان کی مون در پاسخ به سئوال دیگر «انتخاب» در مورد سخنان اخیر مشاور سیاست خارجی ترامپ گفت: من در چنین جایگاهی نیستم که در این خصوص صحبت کنم، اما اصل بر این است که توافق باید حمایت شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از زمان تشکیل سازمان ملل، تاکنون دولت های مختلف دموکرات و جمهوریخواه در آمریکا روی کار آمده اند، اما باوجود تمام این تغییرات، همه ی آنها به توافقات بین المللی احترام گذاشته و به آنها متعهد بوده اند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر