يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 3017
تاریخ انتشار: 07 شهريور 1392 10:53

به گزارش راه مردم، فرزند آیت‌الله مطهری همانند پدرش صراحت را در دستور کار دارد و نمی‌هراسد اگر به واسطه اظهارنظری مورد نقد قرار گیرد چون با خودش طی کرده که برای رفاه مردم و رسیدن به شادی آنها باید مشکلات را رفع کرد و در این مسیر فراز و فرودهای زیادی است لذا با آگاهی هجمه‌ها و انتقادات را به جان خریده است. بارها همگان شاهد بودند در موضوعاتی که بسیاری از نمایندگان مجلس به دلایلی سکوت کردند او بود که تریبون را در دست گرفت و از حق و لزوم رسیدن آن به حقدار سخن گفت. روز گذشته هم در گفت‌وگویی درباره انتصاب یک خانم به سمت سخنگویی وزارت خارجه، محمدرضا رحیمی آرای حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری و غیره به اظهار نظر پرداخت.


نظر مطهری درباره انتصاب یک خانم


نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه اگر یک خانم در وزارت خارجه سلسله مراتب را طی کرده باشد می‌تواند در عرصه بین‌المللی مفید باشد، گفت: اینکه اگر خانم ضعیف و ناتوانی را صرفا برای نمایش به عرصه بیاوریم، خوب نیست. علی مطهری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تعدادی از نمایندگان در فراکسیون اصولگرایان معتقدند که دولت یازدهم با شعار اعتدال آمده اما درابتدا خلاف آن عمل می‌کند و نمونه آن را پیشنهاد روزنامه شرق در برداشتن پسوند اسلامی از وزارت ارشاد می‌دانند، اظهار کرد: روزنامه شرق چه ربطی به این دولت دارد؟ وی در پاسخ به سوالی درباره انتصاب سخنگوی زن در وزارت امور خارجه گفت: ما نباید در همه کار دولت و کار اجرایی آن دخالت کنیم. اینکه بخواهیم درباره همه انتصاب‌ها نظر دهیم روش درستی نیست. اگر فرد متخلفی در پستی قرار بگیرد، اعتراض مجلس اشکالی ندارد اما اینکه صرفا به خاطر گرایش سیاسی افراد اعتراضی انجام دهیم وارد نیست.


اصلاح‌طلبان؛ 95 درصد حامیان آقای روحانی


نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: باید قبول کنیم که 95 درصد حامیان آقای روحانی اصلاح‌طلبان بودند و نمی‌توانیم به دولت وی الزام کنیم که باید فقط از اصولگرایان استفاده کنید. مطهری در ادامه تاکید کرد: طبیعی است که حق دولت یازدهم است تا از افراد شایسته همه گروه‌ها استفاده کند. وی به مطرح شدن انتصاب اولین سخنگوی خانم در وزارت خارجه اشاره کرد و افزود: بستگی به توانایی آن خانم دارد و اگر فرد توانایی باشد این انتصاب می‌تواند آثار خوبی به همراه داشته باشد. به‌ویژه اینکه اگر خانمی با پوشش اسلامی بیاید و در عرصه بین‌المللی اظهار نظر کند به نوعی ترویج مساله حجاب خواهد بود و می‌تواند مفید واقع شود. نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: اگر خانم توانایی برای سخنگویی وزارت خارجه انتخاب شود، خوب است اما اگر صرفا به خاطر این باشد که می‌خواهیم تظاهر کنیم ما از خانم‌ها استفاده کرده‌ایم و صرفا یک نمایش تبلیغ باشد، کار خوبی نیست. مطهری تاکید کرد: اگر افرادی‌که برای این سمت مطرح هستند همه در یک سطح باشند و یکی از آنها نیز خانم باشد، بنابر مصالحی مثلا تبلیغ اینکه در جمهوری اسلامی خانم‌ها هم مناصب بالای دولتی را به عهده می‌گیرند، آن خانم را انتخاب کنیم کار خوبی است ولی اگر خانم ضعیف وناتوانی را صرفا برای نمایش بیاوریم خوب نیست. وی در پاسخ به این سوال که چه افرادی گزینه سخنگویی وزارت خارجه هستند؟ اظهار داشت: شنیدم خانمی به نام «افخم» مطرح است اما وی را نمی‌شناسم. نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به این سوال که سفیربودن زنان در جمهوری اسلامی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: بازهم بستگی به توانایی دارد و اگر واقعا آن خانم سلسله‌ مراتب را طی کرده و آدم توانایی است و می‌تواند برای دستگاه دیپلماسی مفید باشد، کار خوبی است.


اگر برداشت 16 میلیارد صحت داشته باشد، باید در محاکم قضایی مورد رسیدگی قرار بگیرد


مطهری در پاسخ به سوالی درباره تخلفات مالی در روزهای آخر دولت احمدی‌نژاد و اینکه آیا با لغو مجوز دانشگاه ایرانیان، موضوع برداشت 16 میلیارد تومان از نهاد ریاست‌جمهوری برای این دانشگاه برطرف می‌شود یا باید در محاکم قضایی موضوع پیگیری شود؟ گفت: روشن است که این دو موضوع مستقل است و اگر این برداشت پول صحت داشته باشد، باید در محاکم قضایی مورد رسیدگی قرار بگیرد. وی در پاسخ به این سوال که آیا مدعی‌العموم باید موضوع را پیگیری کند یا دولت یازدهم، اظهار کرد: هم دولت می‌تواند شاکی باشد و هم دادستان به عنوان مدعی‌العموم می‌تواند شکایت کند. بالاخره جابه‌جا شدن 16 میلیارد تومان پول شوخی نیست منتهی باید ببینیم خبر قطعی است یا خیر. نماینده مردم تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا احتمال انتصاب مجید انصاری به‌عنوان معاون پارلمانی دولت با توجه به مواضع سیاسی وی مناسب است، اظهار کرد: به‌نظرم خوب است چراکه آقای انصاری تجربه خوبی در نمایندگی مجلس دارد و حضور فعالی در کمیسیون برنامه و بودجه داشته است. مطهری ادامه داد: مجید انصاری قدرت خوبی برای دفاع از لوایح دولت و اظهارنظر درباره طرح‌های مجلس دارد و فرد منطقی، معتدل و معقولی به شمار می‌رود. شاید در ابتدا بعضی از نمایندگان به خاطر اصلاح‌طلب بودن او ناراضی باشند اما فکر می‌کنم وی در عمل می‌تواند نماینده‌ها را جذب کند و موثر باشد. وی در پاسخ به این سوال که آیا خبر بازداشت محمدرضا رحیمی طی چند روز گذشته را شنیده‌اید؟ گفت: من هم شنیده‌ام. نماینده مردم تهران در مجلس در پایان در خصوص آخرین اخبار درباره پیگیری وزارت اطلاعات از شنود از دفتر کارش گفت: هنوز خبری نشده و هیچ اطلاع تازه‌ای به ما نداده‌اند ما منتظریم و باید معلوم شود هویت این افراد چه بوده و انگیزه‌ آنها برای این کار چه بوده و یا از کجا دستور گرفته‌اند این مسائل باید روشن شود البته زمان آقای مصلحی قول دادند که گزارشی به ما بدهند اما عملی نشد.

منبع: آرمان
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر