سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - May 21 2024
کد خبر: 29834
تاریخ انتشار: 11 آبان 1395 19:32
با حضور رئيس و اعضای هيات نمايندگان اتاق اصفهان رونمايی شد؛

فرصت‌های سرمایه‌گذاری اصفهان در کیش اینوکس ۲۰۱۶

هشتمين نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور و سومین نمایشگاه بورس، بانك و بیمه، ديروز (دوشنبه) با حضور پرشور بخش خصوصی و دولتي استان و با محوريت اتاق بازرگاني اصفهان در جزیره کیش افتتاح شد.
به گزارش راه امروز به نقل از بازنيوز، در مراسم افتتاحيه اين رويداد ملي، شاپوری محمدی رئیس سازمان خصوصی‌سازی و همچنین مونسان مدیر سازمان مناطق آزاد کیش ضمن بازديد از پاویون اصفهان، حضور پررنگ و زیبای اصفهانی‌ها در قالب یک پایون قدرت‌مند را مورد تقدیر قرار دادند.
در این دوره از نمایشگاه کیش اینوکس ۲۰۱۶؛ پاویون مشترک استان اصفهان با همت و محوريت اتاق بازرگاني و با حضور نهادها، دستگاه‌ها و بخش خصوصی استان، در فضایی به وسعت ۴۰۰ متر مربع و در قالب ۳۵ کانتر دائر است.
بنابر اين گزارش، در پاویون استان اصفهان شركت سرمايه‌گذاري توكا فولاد با زيرمجموعه‌هاي بورسي خود همچون توكاريل، توكا رنگ، نسوز آذر، ميركو، واحد سرمايه‌گذاري و راهبران فولاد حضور دارند. همچنین نمايندگاني از مجموعه شهرک سلامت و سیتی‌سنتر، سازمان همیاری‌ شهرداری هاي استان، شركت شهرك‌هاي صنعتي، شركت نمايشگاه‌هاي اصفهان، مجموعه فرودگاه شهید بهشتی اصفهان، صندوق سرمایه‌گذاری استانداری اصفهان، اداره آب و فاضلاب استان اصفهان، برق منطقه‌ای، میراث فرهنگی با همراهی شهرداری‌های اصفهان، باغ‌بهادران، سده‌لنجان، نائین، شرکت کیان پلاست، شرکت فراورده‌های دامی وحدت اسپادان، آجر نماچین در پاویون اصفهان شرکت کرده‌اند
از مهم‌ترين بخش‌هاي پاویون استان؛ اتاق بازرگانی اصفهان و کمیسیون‌های مختلف آن از جمله کمسيون سرمايه‌گذاري، تامين مالي و توسعه روابط خارجي به همراهي كميسيون صنايع معدني، كمسيون كشاورزي و كميسيون تشكل‌ها با همكاري اتحاديه‌هاي كشاورزي شرکت دارند.
قرار است پاویون اصفهان در کیش اینوکس ۲۰۱۶؛ فرصت مناسبي باشد تا ظرفیت‌های ناشناخته بخش خصوصي استان براي حمایت از سرمایه گذاری، تأمین مالی و توسعه روابط داخلي و خارجی معرفي گردد.  
پيش از اين رئيس اتاق اصفهان از کلیه كميسيون‌هاي مرتبط اتاق خواسته بود در اين نمايشگاه حضور جدي یابند. بر این اساس، جلسات متعدد هماهنگی و برنامه‌ریزی‌ در اتاق بازرگانی و به ریاست روساي كميسيون‌هاي اتاق بازرگانی، براي تبادل‌نظر و پشتيباني حضور اثربخش نمایندگان استان اصفهان در این رویداد ملي تشكيل شد.
شناساندن قابلیت‌های فعالان و تشكل‌هاي اقتصادي بخش خصوصي در استان و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در طرح‌های کلان ملی و منطقه‌اي از مهمترين اهدافي است كه در برگزاری چنین پاویون‌هايي دنبال مي‌شود و از آنجا كه تاكنون پاویون استان اصفهان در بسياري از نمایشگاه‌هاي داخلي و خارجي با محوریت و به همت اتاق بازرگانی اصفهان تشکیل شده است اين اتاق، مديريت فعاليت هاي استان در نمايشگاه كيش را نيز برعهده دارد.
اما در حالي اصفهاني ها خضور پررنگي در نمايشگاه امسال دارند كه در هشتمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور و سومین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی ، حدود ۲۰۰ شرکت شامل ۱۷۰ شرکت داخلی و ۳۰ شرکت خارجی نيز توان‌مندي‌هاي خود را براي بازديد عموم به نمايش گذاشته‌اند.
به گفته مسئولان برگزاري اين نمايشگاه، در چهار روز برپایی این رویداد، طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (یازدهم و دوازدهم آبان ماه) همایش سرمایه‌گذاری و توسعه ایران با موضوع اصلی تامین مالی پروژه‌ها و جلب و جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در ۱۲ پنل تخصصی و با حضور ۷۰ سخنران داخلی و خارجی برگزار خواهد شد و بعد از ظهرها از ساعت ۱۷ تا ۲۲ علاقه مندان می‌توانند از نمایشگاه دیدن کنند.
در روز پنجشنبه و مقارن با روز پایانی نمایشگاه نیز هشت نشست تخصصی توسط نهادهای متولی از جمله شرکت بورس اوراق بهادار تهران، سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی وزارت امور اقتصادی و دارایی و بیمه مرکزی برگزار می‌شود.
از نقاط عطف نمايشگاه امسال؛ استقبال چشمگیر نمايندگان شركت‌هاي خارجی است. با توفیقاتي كه در فضای پسابرجام بدست آمد، ۳۰ شرکت و سازمان‌های مختلف خارجی از فعالیت‌ها و عرصه‌های گوناگون از کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه، انگلستان، هندوستان، مالزی، ترکیه و امارات متحده عربی در اين نمايشگاه حضور دارند که در مقایسه با نمایشگاه پارسال از رشد صد درصدي حكايت دارد.
همچنين با هماهنگی‌های به وجود آمده و همکاری سازمان مناطق آزاد کیش، سازمان بورس و اوراق بهادار تهران و اداره مطبوعات خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیش از ۷۰ خبرنگار داخلی و خارجی به پوشش خبری این رویداد بزرگ خواهند پرداخت.
به گفته برگزاركنندگان، نمایشگاه کیش اینوکس ۲۰۱۶ در ۲۱ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی برگزار می‌شود.
معرفی قابلیت‌های نهادهای مالی داخلی و خارجی، توانمندی ها و دستاوردهای بازار سرمایه، پول و بیمه کشور، توانمندی‌های شرکت‌های حاضر در بورس اوراق بهادار، ارایه خدمات نوین بانکی و بیمه‌ای، کمک به تشکیل سرمایه دراقتصاد ملی، افزایش ظرفیت‌ها برای رقابت بازار پول و سرمایه کشور با بازارهای مشابه منطقه و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در طرح‌های کلان ملی از مهم‌ترین اهداف برگزاری Kish Invex ۲۰۱۶ است.
علاوه بر اين‌ها، جلب مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، ارایه جدیدترین الگوهای تامین مالی برای طرح‌های سرمایه‌گذاری و تبادل اطلاعات فنی و تجاری بین سرمایه‌گذاران و مجریان طرح‌های سرمایه‌گذاری، از دیگر اهداف در نظر گرفته شده برای این رویداد است.
این نمایشگاه از ۱۰ تا ۱۳ آبان ماه پذیرای بازدید کنندگان است .
گفتني است در مراسم افتتاحيه هشتمين نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور و سومین نمایشگاه بورس، بانك و بیمه؛ ديروز (دوشنبه) شاپور محمدی رئیس سازمان بورس اوراق بهادار، پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی، قربانی معاون بانک مرکزی و مونسان مدیر سازمان مناطق آزاد کیش، به طور رسمی در جزیره کیش حضور داشتند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر