دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: 29511
تاریخ انتشار: 04 آبان 1395 13:43
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از بارگذاری نرم افزار محاسبه تعرفه سرویس اینترنت پرسرعت با هدف امکان نظارت مشترکان بر تعرفه خدمات اینترنت پرسرعت بر روی پایگاه اینترنتی این سازمان خبر داد.
راه امروز: ADSL(ای دی اس ال) یکی از جدیدترین و پیشرفته ترین تکنولوژی های موجود در دنیا برای اتصال به اینترنت پرسرعت است که بیش از نیمی از کاربران اینترنت در کشورهای پیشرفته از این طریق به شبکه جهانی اینترنت متصل هستند.
در این روش با نصب تجهیزات بسیار پیشرفته در مراکز مخابراتی امکان رساندن اطلاعات اینترنتی به مشترک بدون نیاز به شماره گیری و هزینه تلفن درمدت 24 ساعت امکان پذیر است. بدین ترتیب کاربر با پرداخت مبلغی ثابت ( بسته به سرعت مورد تقاضا) همواره از اینترنت با کیفیت و سرعت مطلوب استفاده می کند.
در همین رابطه و براساس گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران(رگولاتوری) حسین فلاج جوشقانی گفت: نرم افزار مذکور برای تسهیل و شفاف سازی نظارت مشترکان بر تعرفه ارایه خدمات اینترنت پرسرعت از طریق فناوری های ای دی اس ال و وای فای( ADSL و WiFi )و کسب اطلاعات لازم از تعرفه سرویسی که قصد خرید آن را دارند، طراحی شده است.
وی با بیان این که تعرفه ارایه خدمات اینترنت پرسرعت ( ای دی اس ال و وای فای) در مصوبه 237 کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تعیین شده است، افزود: کاربران با استفاده از این نرم افزار می توانند تعرفه کف و سقف سرویس ADSL و WiFi مورد نظر خود را محاسبه کرده و در صورت مشاهده هر گونه مغایرت در نرخ ارایه خدمات توسط دارندگان پروانه ADSL و WiFi می توانند با مراجعه به سامانه پاسخگویی به شکایات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به آدرس www.195.ir و یا تماس تلفنی با شماره 195، شکایت خود را ثبت و پیگیری کنند.
معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری اعلام کرد: نرم افزار ذکر شده که در دو نسخه ویندوزی و اندرویدی تهیه شده در صفحه اصلی پایگاه اینترنتی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به آدرس www.cra.ir قابل دانلود است و نسخه ویندوزی این نرم افزار در ویندوز 7 و بالاتر قابل اجرا بوده و در نسخه های پایین تر ویندوز با نصب نرم افزار .net قابل استفاده است. 
منبع: ایرنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر