جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 29387
تاریخ انتشار: 02 آبان 1395 11:20
کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران:

مشکل اجرا نشدن قانون است

کرباسچی شهردار سابق تهران در واکنش به ابلاغیه اخیر رهبر انقلاب درباره سیاست های کلی انتخابات گفت: مشکل اصلی عدم شفافیت هاي اجرائي و عملی نشدن این سیاست های کلی و رهنمودها است.

راه امروز: غلامحسین کرباسچی شهردار سابق تهران در واکنش به ابلاغیه اخیر رهبر انقلاب درباره سیاست های کلی انتخابات گفت: مشکل اصلی عدم شفافیت هاي اجرائي و  عملی  نشدن این سیاست های کلی و رهنمودها است.

وی ابلاغیه اخیر رهبری را عمدتا تاکیدی مجدد بر همان مواردي كه تاكنون هم در قانون اساسي و كلمات حضرت امام بوده دانست و عنوان داشت: این ابلاغیه و مواردی که در آن ذکر شده است برای اجرایی شدن باید به مجلس سپرده شود تا قوانين شفاف و متقني كه به مجادلات خاتمه بخشد به تصویب برسد، ولي متاسفانه اين پروسه روندی است که می تواند با تحلیل و تفسیرهای فراوانی همراه باشد و بار دیگر مناقشات فراوانی را به همراه  داشته باشد.

وی افزود: سوال اینجاست که به طور مثال درباره بند عدم ورود و دخالت نیروهای مسلح در روند انتخابات يا چگونگي تشخيص و اعلام صلاحيتها يا عدم صلاحيتها يا نوع تبليغاتي كه از رسانه هاي دولتي و حكومتي مي شود مگر تاکنون قوانین و ضوابط در این موارد نبوده است؟ هم در قانون اساسی نكات صريح در این زمينه ها هست و هم بارها  از سوی بنیانگذار انقلاب و هم از سوی مقام رهبری رهنمودهایی صريح در این زمینه عنوان شده است اما همانطور که می بینید  بحث دخالت افراد و ارگان های مسلح در انتخابات و نحوه تبليغات و موارد ديگر مورد مجادلات رقباي سياسي بوده است .

وی با ابراز امیدواری به اینکه بتوانیم به ثبات در قوانین برسیم، گفت: باید امیدوار باشیم اما من نمیدانم ارگان ها و نهاد های مختلف چقدر به این رهنمودها توجه می کنند و آن را عملی و اجرایی می کنند تا ما مثلا  در همين انتخابات آتی شاهد این باشیم که اين سياستهاي كلي ابلاغ شده اجرایی و عملی شود.

کرباسچی افزود: فکر می کنم اصل مساله این است که ما در عمل و حوزه اجرا و نظارت به وضعیت شفافی برسيم. همواره با تفسیرهای متفاوت و مناقشه های چالش برانگیزی كه از اين مصوبات مي كنيم در حوزه قوانین و دستورالعمل هاي اجرائي با دشواري مواجه مي شويم.

منبع: خبرآنلاین
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر