چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - May 22 2024
کد خبر: 29265
تاریخ انتشار: 28 مهر 1395 19:03
راهکارهای رونالد کومان برای سرمربی بارسا

توصیه‌ هایی به انریکه برای غافلگیر نشدن برابر پپ

رونالد کومان، مربی اورتون که زمانی ستاره بارسلونا بود، آخرین مربی ای است که توانسته پپ گواردیولا را متوقف کند. او در گفتگو با موندو دپورتیوو، تحلیل جالبی از گواردیولا و تیم تحت هدایت او ارائه داده است.
 اورتون با کومان آخرین تیمی بوده که توانسته برابر منچسترسیتی پپ گواردیولا به تساوی دست یابد. دیداری که شنبه برگزار شد و سیتی نتوانست پیش از بازی با بارسلونا به یک برد روحیه بخش در لیگ برتر دست یابد.
 کومان که زننده گل اولین قهرمانی بارسا در لیگ قهرمانان است، زمانی با پپ در تیم رویایی یوهان کرویف همبازی بود. مربی هلندی در گفتگو با موندودپورتیو، نکاتی جالب و خواندنی از شیوه بازی سیتی تحت هدایت گواردیولا عنوان کرد. توصیه هایی که می توانند امشب به کار لوئیس انریکه بیایند.
 سیتی برای حمله کردن به نوکمپ می آید
 کومان می گوید: «گواردیولا امشب سیتی را با آرایشی هجومی به مصاف بارسلونا خواهد فرستاد. او بازیکنان پا به توپ و تکنیکی زیادی در تیم خود دارد. معتقدم یک بازی بسیار خوب را از دو تیم شاهد خواهیم بود؛ چراکه سبک بازی سیتی مشابه بارسلونا است و این تیم نیز سعی در حفظ توپ و کنترل جریان بازی دارد. تیم هایی که مقابل بارسا قرار می گیرند، طبیعتا به دفاع روی خواهند آورد؛ اما بی شک بازی امشب متفاوت خواهد بود. بارسا به ندرت با تیمی هایی مثل سیتی روبه رو شده است. سیتی امشب هجومی بازی کرده و شاید بارسا را غافلگیر کند.
 
گواردیولا مثل انریکه در اندیشه توپ گیری و حفظ آن است. پپ همیشه در صدد سلطه بر تیم مقابل است. او خوب می داند که بارسا نیز چنین تفکری دارد و همین باعث جذاب تر شدن بازی خواهد شد. با این حال به دلیل حضور مسی، نیمار و سوارز، بارسا تسلط محسوسی در زمینه حفظ توپ بر سیتی خواهد داشت. این سه می توانند اوضاع برای سیتی را دشوار و پیچیده کنند.»
 
 سیتی بی آزار روی توپ های هوایی
 سیتی روی توپ های هوایی خطرناک نیست و بارسلونا می تواند آسوده خاطر باشد که نه روی کرنرها و نه روی ضربات آزاد، خطری دروازه اش را تهدید نمی کند. گواردیولا به ندرت از بازیکنان بلندقد در تیم خود استفاده می کند. در بارسلونا نیز کم و بیش همین مساله را شاهد هستیم و معتقدم این دو تیم از این حیث ضرر نکرده اند.
با ورود پپ به سیتی، سیتیزن ها به تیمی تبدیل شده اند که بازی سازی را از عقب زمین و از دروازه بان خود شروع می کند؛ به همین دلیل بود که پپ تصمیم به جذب براوو گرفت. این دروازه بان با دو سال سابقه بازی در بارسا، خیلی خوب به چنین شیوه ای مسلط است.
سیتی تیمی بی نهایت تهاجمی است که اقدام به پاس کاری های کوتاه از عقب زمین کرده و آرام آرام خود را بر حریف تحمیل می کند. این سیتی بسیار متفاوت نسبت به تیم فصول گذشته است.»
 بارسا شانس اول برد
 چه تیمی شانس اول پیروزی است؟ معتقدم بارسا شانس بیشتری برای برد خواهد داشت؛ به خصوص اینکه در خانه بازی می کند و با وجود مسی، سوارز و نیمار، از لحاظ نفری نیز برتر از سیتی به نظر می رسد. این سه مهاجم، بهترین های دنیا هستند.
 
بارسا لالیگا را خوب شروع نکرده است. مصدومیت ها به خصوص مشکل مسی، سیستم چرخشی لوئیس انریکه و نیز حضور نیمار در بازی های المپیک، می تواند در این شروع بد تاثیرگذار بوده باشد. در هر صورت معتقدم بارسلونا با مجموعه ای که در اختیار دارد، می تواند در ادامه اشتباهات اول فصلش را جبران کرده و در لالیگا به صدر بازگردد.»

ورزش سه
 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر