چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - June 26 2024
کد خبر: 29239
تاریخ انتشار: 28 مهر 1395 13:09
روز دوشنبه خبر آمد که رنو کویید قرار است بازار پراید را بگیرد. خودرویی که حجم موتور ۸۰۰ یا ۱۰۰۰ دارد و طبق استانداردهای معتبر بین‌المللی هیچ امتیازی در تست‌های امنیت به دست نیاورده است.
راه امروز: به فاصله چند دقیقه پس از انتشار این خبر تعداد زیادی از مخاطبان به آن واکنش نشان دادند و اظهار نظرات مختلفی در این رابطه مطرح کردند. شمار زیادی از کاربران اعتقاد دارند خودروی رونمایی شده تحت هیچ شرایطی رجحانی نسبت به پراید ندارد و بر این اساس ترجیح می دهند با خودروی پراید سر کنند تا بالاخره پراید به عنوان ستاره معرفی شود: « این کوچولوی هندی از پس پراید بر نیامد...پراید ستاره شد. »

آنچه در ادامه آمده است نظراتی است که کاربران خبرآنلاین در واکنش به رونمایی رنو از خودروی جدید نوشته اند:

 

بی نام: اگر یک ستاره هم ندارد پس پراید خودمان که بهتره.. ده میلیون هم ارزانتره...
بی نام: اگر در هند یا کشورهای مشابه مسئولین شان ماشینی با این سطح نازل تولید و عرضه می کنند نسبت به جیب مشتری آگاهند و وقتی از سر و ته همه چیزش میزنند سعی بر اینه که قیمت پایین باشه . تازه به این هم توجه کنید که هند کشوری با بیش از 1 میلیارد جمعیته و کمبود منابع باعث میشه ارزش جون انسانها پایین باشه امنیت وسایل نقلیه در حداقل باشه. خب حالا یک نفر توضیح بده وقتی با علم به کیفیت نازل این ماشین باز هم مسئولین به دنبال آوردن این ماشین به کشور اون هم با قیمت پایه 30 میلیون هستند"یعنی حدودا 8 میلیون گرونتر از مدل فول آپشن این ماشین" "و باز یعنی هنگام فروش این ماشین خیلی گرونتر از 30 میلیون خواهد بود" این یعنی دارن میگن :"مردم محترم جان و مال شما برای ما پشیزی نمی ارزد. فقط جیب ما را پر کنید."
بی نام : واقعا آدم میخواد سرشو بکوبه توی کاپوت پراید آخه یعنی چی ستاره ایمنی نداره؟ چرا انقدر شما بی مسئولیت هستین. هیچ کس به شما اعتماد نداره. هیچ کس
محسن : اگه قراره با این آشغلا جیب مردمو بزنن ترجیح میدم یه جیب بر وطنی جیبمو بزنه تا یه جیب بر فرانسوی
بی نام : نه که پراید خیلی پرستاره است، با وجود این دیدگاه که تا چند قرن دیگه هم باید سوار همین پرایدها و پژوها بشیم. خودرویی که طراحی سال 2014 هست هرچند که ستاره نداشته باشه خیلی بهتر از خودروی طراحی دهه 80 میلادی و چندین دست گشته و دستکاری شده است. البته که کویید هم چندان آش دهان سوزی نیست، اما حداقل با اضافه شدن ایربگ و ای بی اس و ... میتونه سه ستاره بگیره و ایمنی متوسطی داشته باشه باتوجه به قیمتش اما پراید که اینارو هم داره عمرا بتونه ستاره بگیره، چون از اساس شاسی و کفی این خودرو ضعیفه و همون زمان خودش هم برای افراد کم درآمد قشر دانشجو و جوان و استفاده شهری توسط فورد طراحی شده بود ، بعد از فورد رفت به مزدا، از مزدا به کیا، از کیا به سایپا و ... نهضت همچنان ادامه دارد.
حسن نقش جهان: اینا رو به من و شما نشون میدن که قدر پراید رو بدونیم . به مرگ میگیرن که به تب راضی باشیم
بی نام: اینکه خود خوده پرایده.
بی نام: نه این داش کوچیکشه
بی نام: بابا پراید دیگه نوستالژی ماست من از پراید دل نمی کنم با اینکه از اون دلخورم.
بی نام:جالبه که مسئول رنو همین چند روز پیش گفت که ایران به ما فشار میاره که گروونتر بفروشیم. اونوقت این میگه رنو میخواد گرونترش کنه
بی نام: پراید رخت جدید پوشید
بی نام: من پراید می خوام پراید می خوام اینا رو نمی خوام
بی نام: یعنی ۱۰ تومان بیشتر پول بدم که یه خودروی با حجم موتور ۸۰۰ بگیرم؟؟؟؟ ترجیح میدم پیکان جوانان 48 سوار بشم.
Mim:با حجم کمتر قدرت بیشترو مصرف کمتری نسبت به پراید داره.
مهدی: فکر کنم 57 اسب بخار قدرت داشته باشه یعنی حدودا دو سوم پراید.
دانشجو : آخه چه توجیهی داره من این ماشین رو بخرم قان قان کنم بیفتم تو شهر یهو سربالایی نتونم برم بالا؟
رضا : تو سایت پدال هست بین 4700 دلار تا 5500 دلار با دلار 4 هزار تومان هم حساب کنیم نهایت باید 22 میلیون باشه این عبارتو گوگل سرچ کنید رنو کوئید مقرون‌ به‌ صرفه ترین خودرو جهان.
محسن: این ماشین برای بازار هند تولید شده و قیمت پایه اش تو هند دو میلیون 600 هزار روپی هست که میشه نزدیک 13 میلیون به پول ایران.
خودم: حدود 30 میلیون یعنی 45 میلیون.
بی نام: الان استاندارد اینو تایید میکنه؟ یک ستاره هم نداره؟ ایمنی صفر؟ایران خودرو عزیز چقدر به فکر مشتریان و هم وطنانت هستی,واقعا متشکرم. هند ؟برزیل؟آفریقا؟ ایران؟ حدود 30 میلیون تومان. واقعا من موندم دولت عوارض و گمرک داره میگیره برای واردات این خودروهای بی کیفیت از اون طرف چند برابرشو توسط شرکت های بیمه ای در تصادفات پرداخت میکنه به مردم.
بی نام: استاندارد تایید نکنه مگه این ماشین هایی که الان ریختن توی خیابون همشون استاندارد دارند؟ مگه بنزین ما استاندارد داره؟؟؟؟
خودم: این خودرو در هند به قیمت 5 هزار دلار به فروش می رود. قیمت تمام شده برای هر دستگاه 3هزار دلار است و کمپانی هندی از هر دستگاه 2هزار دلار سود می برد چرا در ایران باید خودرویی که قیمت تما م شده آن 10میلیون تومان است را به قیمت 30 میلیون بفروشند؟
بی نام: برای اینکه رنو از خودرو ۲۰ میلیون سود ببره خوب این سوال داره ؟؟؟؟؟
بی نام: میگن ۳۰ میلیون ولی حتم دارم بیاد با همین موتور ضایع و ضعیف که توی خیابون هم کم میاره قیمتش رو می برند تا ۵۰ میلیون مثل ساندرو و تالیسمان.
پرایدسوار : چرا پراید و ول کنم که امتحانش رو هم پس داده و موتورش هم قوی تره تازه با قیمت ۱۷ تومان هم میشه خرید
ایرانی: واقعا استراتژی رنو چی بود با این خودرو؟؟؟ ما می گیم تکنولوژی و خودروهای روز رو بیارید نمی گیم خودروهای سبک و ضعیف با قیمت پایین می خواهیم.
کرامتی: احتمال داره این خودرو رو هم داخلی سازی کنند؟ یعنی با همه ضعف هاش بیاد و ساخت داخل هم بشه چقدر بدردنخور میشه
حامد: کی فکرشو می کرد پراید یهو بشه ستاره؟ تا همین چند روز پیش همه بد و بیراه می گفتیم به پراید حالا جالب اینجاست این کوچولوی هندی از پس پراید بر نیامد...پراید ستاره شد
حامد: بنویس فقط پراید...می خوام پولمو بدم اینو بخرم؟ همون پرایدمو سوار می شم
کرامتی: آخه این ماشین توی هند با اون جمعیت و ترافیک و خیابونهای کفی و صاف به درد میخوره مگه میشه با موتور 800 توی یادگار امام جنوب به شمال رفت؟؟؟؟ این ماشین اصلا به درد تهران یا خیابونهایی که شیب دارند نمی خوره اونم توی تابستون
 

بی نام: شما خیابونهای هند رو دیدی مگه؟؟؟؟؟ مگه جمعیت اونجا میزاره کفت خیابون دیده بشه؟؟؟؟ اینقدر ترافیک دارند که یه کالسکه چوبی میبندند به یه نفر و دو نفر سوارش میشن خخخخخ
بی نام: کوئید هندی کولر نداره
رضا: من ترجیح میدم با ۳۰ میلیون برم ۲۰۶ بخرم حداقل موتورش و بدنه اش از این قوی تره.
بی نام: 206 چی کم داره که برم اینو بخرم...منم موافقم یه کاری کرد شرکت رنو که ما قدر پراید رو دونستیم...برند پراید زنده شد.
بی نام: رنو در تلاش است تا کوئید را با قیمتی در حدود 30 میلیون تومان به دست مشتری ایرانی برساند.؟؟؟؟؟؟ واقعا دستش درد نکنه چقدر محبت داره
مریم: اومدن این خودرو از یک جهت بد نیست و اونم اینه که ایران خودرو و سایپا می تونند یه تکونی بخورن و متوجه بشن کلا بازار ایران دست خودشون نیست و احتمال داره مشتری ها جذب مدل و خودروی دیگه ای بشن
حمید: شما سایر نظرات رو خوندی آیا؟ این حضور کاملا به سود ایران و خودرو و سایپاس ...چرا باید اونا بترسن برای حضور چنین خودروی بی کیفتی؟؟؟
بی نام:تو پراید منی داری زجر می کشی، یکی عاشقته که تو عاشقشی.
توجه: واقعا تو همین رنج قیمتی تندر و پراید و 206 به نظرم ماشینای خوب تر و مناسب تری ان...کیا با من موافقن؟ لایک رو بزنین
خسته: چرا دارید اینقدر ذائقه مردم رو خراب می کنید؟ ما میگیم خودروهای آمریکایی و آلمانی و ایتالیایی بیارید شما میرید همون مدل رنو پی کی رو که اتاقش عوض شده بعد از ۳۰ سال میارید؟؟؟؟؟خسته شدیم بابا خسسسته
بی نام: من سوییچ پرایدم هم به این نمی دم...
سهیل: بدون حتی یک ستاره ایمنی پس جان سرنشین چی میشه این وسط؟ عجب جایگزین شایسته ای،،،،،، پسر كو ندارد نشان از پدر /// تو بيگانه خوانش مخوانش پسر
آریان با سلام .. حجم موتور 1000 cc موتور گازیه که ..
بدون نام: ما نخوايم شما اقايون واسه ملت ماشين نياريد كي رو بايد ببينيم!!!!!
بی نام: سایپا روی همین پراید کار کنه و از نظر موتوری و ظاهر و آپشن ارتقاش بده ماشین خیلی بهتره در میاد تا این ماشین هندی
بی نام: شایعه درست کردن که بعد بهانه بیارن.این ماشین زیر 45 میلیون فروش نمیره
بی نام: با 30 میلیون تومان ، میشه یک سمند خرید . به نظر من سمند خیلی بهتر هست . یک سمند ای اف سون .
حسین: پراید با 4 سیلندر و 1300 سی سی این رو قورت میده. درسته قیافه اش بهتره ولی کارایی نداره.
مهدی:الان همه نوشتن ماشین بی کیفیتی هست و ارزش خرید نداره ، اما خودتون یادتون باشه و قضاوت کنید، وقتی که ثبت نام این ماشین با قیمت 40 تومن شروع شد میبینیم که چطور در عرض 5 دقیقه ظرفیتش تکمیل میشه. نمونه اش هم ام وی ام 110 چی داره که با قیمت بالاتر از پراید این همه داره فروش میکنه یا کیا پیکانتو که داره 60 تومن فروخته میشه ....
بی نام: اقا فرقون چند؟؟
کیوان: مگه پراید استاندارد بود که این یکی استاندارد باشه
بی نام: بریم از خود هند بخریم بیاریم ایران با پلاک موقت به ارزون تر تموم میشه.
 

بی نام: صد رحمت به پراید و پی کی آخه مرد حسابی کی رانای 34 میلیونی رو ول میکنه کویید 59 اسبه سه سیلندر میخره 30 میلیون؟ ملت رو چی فرض کردین؟
بدون نام: پرايد دشمن جون ادماس
بی نام: توایران یک ذره بایدلاستیکش را زیاد میکنن میگن شد 40 میلیون چون بادش زیاد شده
بی نام: باید به این نکته هم توجه داشت که قیمت خودروی تولیدی هر منطقه با توجه به هزینه های عوامل تولید اون منطقه تعیین میشه. با وجود کارگر ارزان در هند باید هم قیمت تمام شده پایین دربیاد، اما در ایران که هزینه کارگر چندان کم نیست قطعا هزینه تولید بالا میره و باتوجه به اینکه تجهیزات ایمنی مثل ایربگ و ترمز ضدقفل هم قراره نصب شه که توی مدل تولیدی هند وجود نداره، نباید قیمت این خودرو را توی ایران و هند فقط با درنظرگرفتن رقم مقایسه کرد.
بی نام: طبق فرمول شما در نهایت مصرف کننده فلک زده ایرانی باید تاوان ندانم کاری و مدیریت غلط رو بده دیگه؟مگه نه
مهدی: با این قیمت سمند میشه خرید که هم خیلی زشت نیست هم قدرت و شتاب بیشتری داره هم اتاق محکمتری داره. فقط صدی یک لیتر اضافه مصرف میکنه که طبیعیه با این وزن و قدرت.
عبداله: البته این فرغون برای مردم خوب نیست اما از پراید بهتر با ملک الموت همکاری میکنه .تا حالا میگفتن مرگ حقه پراید وسیله هست از این به بعد میگن رنو كوييد وسیله ای جدید با ده میلیون پول اضافه برای سفر به آخرت .اصلا قرار نیست همه فقط با پراید کره ای برن سفر آخرت. باید به همه مسئولان و دست اندرکارن خودرو در ایران تبریک و تهنیت گفت که به راستی برای جان و مال مردم هیچ ارزشی قائل نیستن فقط فکر منافع خودشون هستن
داود: پراید نگو بگو زانتیا کوچولو
بی نام : هر کی بخره یعنی اینکه جون خودش و عزیزانش براش اهمیتی نداره کسی که این لگن رو میخواد وارد ایران بکنه فقط به دنبال منافع خودشه و ارزشی برای جان انسانها قائل نیست پیشنهاد میکنم طرف بره تصاویر تصادفات جاده ای ایران رو تو اینترنت ببینه بلکه نظرش عوض بشه یه عده ای نقاط ضعف ایرانی جماعت رو خوب شناختن و دارن از این موقعیت سواستفاده میکنن یکی از این نقطه ضعفها تو ایران ماشین هست یارو پول نداره خرج دندونهاش بکنه میره قرض میکنه سیستم رو پرایدش پیاده میکنه و موبایل گلکسی بر میداره
امیر : پراید یه ماشین شهریه با هزینه نگهداری و اصطلاک پایین، مناسب ترافیک تهران واقعا تو شهرهای شلوغ خیلی کار راه اندازه اگه ما وحشیانه رانندگی میکنیم و باعث این تلفات رانندگی میشیم به پراید چه ربطی داره ، باز میگم پراید باسه شهری مثل تهران ماشین خوبیه و البته تو جاده های بین شهری خب نه ، بعضیا انتظار دارن یه بنز ده تن با تموم بارش بیاد از رو پراید رد بشه بعد خط روش نیفته اون وقت بگن ماشین خوبیه ، همین پراید تو کره مگه باعث انقد تلفات میشد ؟
بی نام: الان این ماشین تو خود فرانسه با چه کیفیتی تولید میشه؟چرا تکنولوژی اروپایی نمیاد ایران حتما باید برای خالی کردن جیب مردم برن دست به دامن برزیل و هند بشن؟
بی نام: کسی انتظار نداره یه بنز ده تن با بارش بیاد و از رو پراید رد بشه و پراید هیچیش نشه نه ولی اینقدر انتظار میره که با سرعت هفتاد وقتی به یه جایی میکوبه تشخیص دادن مارک ماشین امکانپذیر باشه و سرنشینانش همه قتل عام نشن ولی اینو تایید میکنم که اکثر رانندگان در ایران با اصول رانندگی و فرهنگ رانندگی و نگهداری ماشین اشنا نیستن و حتی میشه گفت اکثریت گاو و گوسفند و قاطر و الاغ و ... تو ده فروختن اومدن ماشین مدل بالا و یا پایین خریدن و تو جاده ها فاجعه میافرینند همین پراید اگر کسی همه جوانب بالا رو رعایت کنه میتونه خودرویی برای تمام فصول باشه.
منبع: خبر آنلاین
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر