يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 12 2024
کد خبر: 29196
تاریخ انتشار: 27 مهر 1395 16:11
فدراسیون بین المللی وزنه برداری معذرت خواهی بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی را بعد از اتفاقات مسابقات دسته فوق سنگین المپیک 2016 ریو پذیرفت، تا خطر محرومیت و حتی تعلیق از کنار این رشته مدال آور کشورمان بگذرد.
راه امروز: در بازی های المپیک 2016 ریو و در مسابقات دسته فوق سنگین بعد از آنکه داوران در حرکات دو ضرب دو بار از پذیرش وزنه 245 کیلوگرمی که بهداد سلیمی بالای سربرده بود، خودداری کردند، با اعتراض علی مرادی رئیس فدراسیون، سجاد انوشیروانی سرمربی و بهداد سلیمی مواجه شدند. 
فدراسیون بین المللی وزنه برداری پس از بررسی رخدادهای آن مسابقه، در نامه ای خواستار معذرت خواهی این افراد شده بود.
«علی مرادی» رئیس و «داود باقری» نایب رئیس فدراسیون وزنه برداری، روز یکشنبه گذشته به محل برگزاری مسابقات نوجوانان جهان در مالزی سفر کردند تا در جلسه هیأت اجرایی فدراسیون بین المللی شرکت کنند.
علی مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری که در جلسه هیأت رییسه فدراسیون جهانی در مالزی حضور داشت، با توجه به حل معضل بوجود آمده به واسطه دیپلماسی موفق و موثر بین المللی گفت: «در جلسه هیات رئیسه جهانی وزنه برداری توضیحاتی مبسوطی ارائه شد. بی شک توانایی دیپلماسی ورزشی فدراسیون وزنه برداری ایران در جهان به چشم آمد و کاملا این موضوع در جلسه هیات رئیسه احساس شد. در نهایت نیز اعضا هیات رئیسه از این مسئله خوشحال شدند و همه پذیرفتند که مشکلی وجود نداشته است».
پیش از این اعلام شده بود در صورتی که فدراسیون بین المللی نامه معذرت خواهی این دو را نپذیرد، انوشیروانی و سلیمی باید در مالزی محل برگزاری جلسه حضور یابند.
به این ترتیب خطر محرومیت و تعلیق با توجه به دیپلماسی فدراسیون در جلسه هیات رئیسه جهانی برطرف شد و ضمن آنکه دیگر نیازی به حضور بهداد سلیمی و سجاد انوشیروان نیز نخواهد بود.
شهر پنانگ مالزی محل برگزاری پیکارهای قهرمانی نوجوانان جهان است که تیم وزنه برداری جوانان ایران نیز فردا (چهارشنبه) عازم این شهر خواهد شد.

منبع: ایرنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر