شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 11 2024
کد خبر: 28821
تاریخ انتشار: 17 مهر 1395 00:11
راه امروز: محسن جلالپور در پست تلگرامی خود نوشت: در خبرها خواندم كه قيمت برنج ايراني سه برابر قيمت برنج در بازارهاي جهاني است. من در زمينه برنج و بازار آن متخصص نيستم و نمي توانم عوامل اثر گذار بر قيمت تمام شده آن را تجزيه و تحليل كنم اما اين را مي دانم كه برنج هم مثل بيشترمحصولات ايراني از يك عارضه رنج مي برد.. اين عارضه در بسياري از توليدات ديگر در بخش هاي مختلف اعم ازكشاورزي،صنعتي،معدني، خدمات و.....نيز وجود دارد.
ياد بيماري افتادم كه به پزشك مراجعه كرد و گفت دست به هرجاي بدنم كه مي زنم، احساس درد شديد مي كنم. پزشك با اولين معاينه متوجه درد اصلي بيمارش شد و گفت: مشكل اصلي دست توست و چون جراحت دارد و چركين شده، هر قسمت را كه لمس مي كني، احساس درد داري. حالا حكايت اقتصاد ما هم شبيه آن بيمار است.
اما اين دست زخمي و عفوني اقتصاد ايران كجاست؟ اين دست زخم خورده، «سياست گذاري  نرخ ارز است». سال هاست نرخ ارز را به دلايل سياسي و با نگاه هاي پوپوليستي ثابت نگه داشته ايم. نتيجه اين شده كه محصولات ما در بازارهاي جهاني غير رقابتي جلوه كرده و سياست توسعه صادرات به حاشيه رانده شده و اقتصاد كشور، واردات محور شده است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر