دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 13 2024
کد خبر: 28810
تاریخ انتشار: 16 مهر 1395 14:27
قرارداد ساخت یک نیروگاه خورشیدی در استان فارس به ارزش ٦٠٠ میلیون دلار و یک نیروگاه بادی در شهرستان زابل استان سیستان و بلوچستان به ارزش ٢٢٠ میلیون دلار با حضور رئیس ستاد توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری و مدیران شرکت کره ای امضا شد.
راه امروز:‌ نعمت الله ترکی، رئیس ستاد توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری در پایان آیین امضای این قرارداد که در محل سازمان برنامه و بودجه استان تهران برگزار شد، گفت: این دو نیروگاه با سرمایه گذارای یک شرکت از بخش خصوصی کره جنوبی ساخته می شود.

وی افزود: با سرمایه گذاری ٦٠٠ میلیون دلاری مستقیم این شرکت کره ای، یک نیروگاه خورشیدی با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی شیراز در استان فارس به ظرفیت تولید ٢٠٠ مگاوات نیروی برق و در زمینی به مساحت ١٥٠ هکتار ساخته خواهد شد. 
ترکی ادامه داد: همچنین با سرمایه گذاری ٢٢٠ میلیون دلاری مستقیم این شرکت، یک نیروگاه بادی در شهرستان زابل استان سیستان و بلوچستان احداث می شود. 

بر اساس گزارش شانا رئیس ستاد توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری گفت: انتقال فناوری های نوین به شرکت های داخلی از شروط اصلی امضای قرارداد با سرمایه گذاران خارجی است.

وی افزود: قرارداد ساخت این دو پروژه نیروگاهی به روش B.O.T (ساخت، بهره برداری و واگذاری) بوده و در حدود ١٥ماه تکمیل و به بهره برداری خواهند رسید.

ترکی با بیان این که ستاد توسعه سرمایه گذاری ناظر بر اجرای این پروژه است، تصریح کرد: پیمانکاران مشارکت کننده در ساخت این دو پروژه، ایرانی خواهند بود و وسایل و تجهیزات مورد استفاده در این طرح نیز از تولیدات داخلی تامین می شود.

رئیس ستاد توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری با تاکید بر این که در سرمایه گذاری های خارجی، پیشینه کاری شرکت های خارجی مورد ارزیابی قرار می گیرد اعلام کرد: تنها از توان شرکت هایی که ظرفیت سرمایه گذاری خارجی را دارند و شروط مورد نظر ما از جمله استفاده از توان پیمانکاران داخلی و انتقال فناوری به داخل کشور را قبول کنند، استفاده خواهیم کرد.

ترکی، ارزش قراردادهای سرمایه گذاری خارجی که با حمایت ستاد توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری امضا شده را حدود هفت میلیارد دلار و مربوط به هفت استان کشور عنوان کرد و افزود: امیدوارم حجم سرمایه گذاری های خارجی تا پایان سال به ١٠ میلیارد دلار افزایش یابد.

وی گفت: ستاد توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری به عنوان هماهنگ کننده سرمایه گذار و سرمایه پذیر در سراسر کشور عمل می کند و به معرفی پروژه ها به علاقه مندان به سرمایه گذاری می پردازد.
منبع: اقتصاد آنلاین
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر