دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: 28710
تاریخ انتشار: 13 مهر 1395 16:44
با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری صورت گرفت؛

افتتاح همزمان 170 مسجد و مرکز فرهنگی در مناطق محروم

170 مسجد و مرکز فرهنگی مذهبی به همت بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به‌عنوان هدیه مقام معظم رهبری به مناطق محروم 25 استان کشور به بهره‌برداری رسید.
راه امروز: 170 مسجد و مرکز فرهنگی مذهبی به همت بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به‌عنوان هدیه مقام معظم رهبری به مناطق محروم 25 استان کشور به بهره‌برداری رسید. اين مساجد و مراكز فرهنگي كه در مناطق محروم سراسر كشور احداث يا تكميل شده‌اند به‌طور همزمان با حضور آيت‌الله محمدي‌گلپايگاني رئيس دفتر مقام معظم رهبري، دكتر مخبر رئيس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) و جمعي از مسوولان كشوري در محل نمایشگاه برکت به بهره‌برداري رسيدند.

همزمان با برگزاری این مراسم مساجد و مراکز فرهنگی مذهبی در استان‌های ایلام، خراسان جنوبی، کهکیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی نیز به شکل نمادین علاوه بر دیگر مساجد در سراسر کشور افتتاح شد. طي سال‌هاي گذشته ستاد اجرايي فرمان امام (ره) از طريق بنياد بركت در اين زمينه فعاليت‌هاي گسترده‌اي داشته است و تاكنون ٧٠٠ مركز فرهنگي و مذهبي شامل مسجد، حسينيه، خانه عالم، حوزه علميه و دارالقرآن را در مناطق محروم به بهره‌برداري رسانده يا آماده افتتاح كرده است. بر این اساس، قرارداد ساخت 500 مسجد و 20 حسینیه با اعتبار 460 میلیارد ريال در مناطق محرومِ فاقد مسجد منعقد شده است که 416 واحد از آنها به بهره‌برداری رسیده یا آماده‌ افتتاح است.

بنیاد برکت در ادامه‌ فعالیت‌های فرهنگی خود، قرارداد ساخت 151 خانه عالِم با اعتبار 50 میلیارد ريال را منعقد کرده است که تاکنون 120 واحد از آنها به بهره‌برداری رسیده یا آماده‌ افتتاح است. همچنین قرارداد ساخت 29 حوزه‌‌ علمیه و دارالقرآن با اعتبار 190 میلیارد ريال نیز منعقد شده است که تاکنون 24 واحد از آنها به بهره‌برداری رسیده یا آماده‌ افتتاح است. همچنین بنیاد برکت با مشارکت منطقه آزاد اروند، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) 1870 واحد مسکن محرومان را بهسازی و مقاوم‌سازی کرده که در روستاهای شهرستان‌های آبادان و خرمشهر به بهره‌برداری رسیده است. توجه به امور فرهنگی مذهبی از دغدغه‌های همیشگی مقام معظم رهبری بوده است و بدون شک انجام این امور بدون ساخت و تامین اماکن و زیرساخت‌های فرهنگی مذهبی میسر نخواهد بود.

آيت‌الله محمدي گلپايگاني، رئيس دفتر مقام معظم رهبري در مراسم افتتاح همزمان این طرح‌ها که به صورت ویدئوکنفرانس انجام گرفت، تقارن افتتاح این مساجد و مراکز را با آغاز ایام ماه محرم گرامی‌داشت و گفت: اقدامات انجام گرفته از سوی بنیاد برکت، از برکات وجود مقام معظم رهبری است. وی در ادامه روایاتی از ارزش والای مسجد ارائه کرد. وی افزود: هدف ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب رفع محرومیت از همه نقاط کشور است. دکتر مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز در این مراسم با بیان اینکه اموال ستاد همه به محرومان و مستضعفان اختصاص دارد، گفت: تاکنون در ستاد هیچ اقدامی انجام نشده است که مخاطب آن محرومان نباشند. وی با اشاره به اینکه محور اصلی فعالیت‌های ستاد و بنیاد برکت برایجاد اشتغال در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته بنا شده است، افزود: در سال‌های گذشته بیش از 300هزار شغل به واسطه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در این مناطق ایجاد شده است. دکتر مخبر در ادامه از اساسی‌ترین اقدامات ستاد را مسجدسازی دانست و گفت: مسجد نقش مهمی در استمرار انقلاب دارد و امروز شاهد افتتاح 170 مرکز فرهنگی هستیم که 155 مورد آن مسجد است. وی در بیان ویژگی این مساجد گفت: این مساجد عمدتا در مناطقی که مسجد نداشته‌اند و با مشارکت مردم ساخته شده‌اند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر