يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 28687
تاریخ انتشار: 13 مهر 1395 13:17
پس از آنکه ایران، دیگر تولیدکنندگان نفت را به ائتلاف با اوپک برای حمایت از بازار تشویق کرد، قیمت نفت برنت دریای شمال به بیش از 50 دلار در هر بشکه رسید.
راه امروز: دیروز قیمت نفت برنت دریای شمال برای نخستین بار از ماه اوت (11 مرداد)، از 50 دلار در هر بشکه فراتر رفت و نفت خام آمریکا نیز بالاترین قیمت در سه ماه گذشته را تجربه کرد.
«حسن روحانی» رئیس جمهوری کشورمان عصر دیروز در یک گفت و گوی تلفنی با «نیکلاس مادورو» همتای ونزوئلایی خود گفت: برای کشورهای تولیدکننده نفت، تصمیم گیری برای افزایش قیمت نفت و تثبیت بازار ضروری است. 
رویترز اضافه کرد، پس از آنکه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در تاریخ 28 سپتامبر (هفت مهر) نخستین کاهش تولید برنامه ریزی شده خود در هشت سال گذشته را اعلام کرد و موجب افزایش خوشبینی نسبت به افزایش قیمت نفت در آینده شد، اظهارات اخیر روحانی نیز به این خوش بینی ها دامن زد. 
قیمت نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات عصر دیروز(دوشنبه) بازار لندن با 1.4 درصد افزایش نسبت به روز پیش از آن به 50 دلار و 89 سنت در هر بشکه رسید.
قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز عصر دیروز پس از آنکه با رسیدن به سطح 49 دلار و 2 سنت در هر بشکه، بالاترین سطح خود در سه ماه گذشته را تجربه کرد، در پایان معاملات بازار نایمکس نیویورک به بهای 48 دلار و 81 سنت معامله شد که نسبت به روز پیش از آن، 1.2 درصد افزایش داشت. 
«فیل فلاین» تحلیلگر شرکت پرایس فیوچرز واقع در شیکاگو به رویترز گفت: دعوت ایران از تولیدکنندگان غیراوپک به افزایش قیمت نفت کمک کرد، زیرا بسیاری بر این باورند که این ائتلاف به وقوع خواهد پیوست.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر