يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 28638
تاریخ انتشار: 12 مهر 1395 14:59
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، از تصویب پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران در رابطه با پست و تجارت الکترونیک در 'اجلاس جهانی پست ' در استانبول خبر داد .
راه امروز: 'محمود واعظی' ، روز دوشنبه در حاشیه اجلاس جهانی پست ، به خبرنگار ایرنا در استانبول گفت: پست در سالهای اخیر همگرایی خوبی با الکترونیک و فناوری اطلاعات داشته است ، بر همین اساس ایران پیشنهادی در این رابطه در اجلاس مطرح کرد که مورد تصویب کشورهای شرکت کننده قرار گرفت .
وی با اشاره به حضور 140 کشور در این اجلاس ، افزود : این اجلاس 20 روز طول خواهد کشید ، هیات ایرانی نیز در این 20 روز در این اجلاس فعالیت خواهد داشت.
واعظی گفت: این اجلاس چهار سال یکبار برگزار می شود و در هر دوره دبیر کل، کمیته ها و شوراهای آن تغییر می کند ،تصمیم هایی که در این اجلاس گرفته می شود در تمام کشورها در طول چهار سال پس از تصویب مجالس کشورها باید اجرایی شود، در ایران نیز تصمیمات دوره قبل پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی ،اجرایی شد. 
وزیر ارتباطات کشورمان در خصوص روابط دو کشور ایران و ترکیه نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران قبل و پس از کودتا، همیشه حامی دولت قانونی این ترکیه بود، هنگام وقوع کودتای نافرجام نیز وزیر امور خارجه ایران مدام با مسئولین ترکیه در ارتباط بود و پس از آن نیز اوضاع داخلی این کشور را دنبال می کرد.
واعظی تاکید کرد که دوران کودتا به سر امده و این مردم کشورها هستند که درخصوص حکومت های خود تصمیم می گیرند.
وی افزود که ایران و ترکیه به عنوان دو کشور همسایه باید برای همکاری هرچه بیشتر در زمینه های مختلف تلاش کنند.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر