سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - May 21 2024
کد خبر: 2859
تاریخ انتشار: 03 شهريور 1392 11:55
دولت سوریه هشدار داد که حمله آمریکا به آن کشور آتشی را در کل منطقه شعله‌ور خواهد کرد.

به گزارش راه مردم به نقل از سرویس بین الملل انتخاب ؛ عمران الزُعبی، وزیر اطلاع‌رسانی سوریه، روز شنبه در گفت‌وگو با با شبکه لبنانی «المیادین»، حمله احتمالی آمریکا به کشورش را نامحتمل دانست و گفت چنین کاری می‌تواند بر خشونت‌ها در منطقه بیافزاید.

او می‌گوید «برآیند ساده چنین حمله‌ای مانند آتشی است که نه فقط سوریه که کل خاورمیانه را در بر خواهد گرفت».

این در خالیست که سلیم ادریس، فرمانده ارتش آزاد سوریه به خبرنگاران گفته که حمله شیمیایی دولت اسد به حومه دمشق، اقدامی انتقام‌جویانه در پاسخ به حمله شورشیان به یک کاروان نظامی دولتی بوده است.

شواهد پزشکان بدون مرز

آن گونه که سازمان پزشکان بدون مرز اعلام می‌کند، دست‌کم ۳۶۰۰ شهروند سوریه در روز چهارشنبه ۲۱ اوت در سه بیمارستان بزرگ دمشق، تحت درمان آسیب‌های شدید مواد سمی قرار گرفته‌اند.

به نقل از سازمان پزشکان بدون مرز که از سال ۲۰۱۲ با این سه بیمارستان همکاری می‌کند، ۳۵۵ نفر از این آسیب‌دیدگان بر اثر شدت مسمومیت شیمیایی درگذشته‌اند.

به گفته سازمان پزشکان بدون مرز، قربانیان این حمله از عوارضی چون تشنج شدید، ترشح بیش از اندازه بزاق و تنگی نفس رنج می‌برده‌اند.

سازمان یاد شده تاکید کرده که از نظر علمی نمی‌تواند کاربست سلاح شیمیایی در دمشق را اثبات کند اما همه شواهد حاکی از آن هستند که در این حمله از سم اعصاب استفاده شده است.
هيگل‌: آمريکا همچنان استفاده از گزينه نظامي را در سوريه بررسي مي کند

چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد دولت باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور همچنان مسئله استفاده از نیروی نظامی را در سوریه بررسی می کند.

هیگل روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در کوالالامپور پایتخت مالزی از بیان اقداماتی که آمریکا ممکن است در پیش گیرد خودداری کرد و گفت واشنگتن فاکتورهای زیادی از جمله ارزیابی اطلاعاتی حمله شیمیایی در سوریه ، مسائل حقوقی و حمایت بین المللی از واکنش نظامی را بررسی می کند.

وزیر دفاع آمریکا که در مالزی به سر می برد سفر یک هفته ای خود را به آسیا آغاز کرده و همچنان درباره رویدادهای سوریه با واشنگتن در تماس است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر