يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 05 2024
کد خبر: 28589
تاریخ انتشار: 11 مهر 1395 17:11
پس از گذشت تنها 9 بازی از فصل جدید، نشانه هایی در رئال مادرید زیدان دیده می شود که بر اساس آنها نمی توان بازهم برای این تیم، شانس اول قهرمانی در لالیگا را قائل بود.
 به گزارش راه امروز"، "بالاخره روزی می رسد که ما هم امتیاز از دست بدهیم"، اینها گفته های زیدان در روزهایی بود که رئال پیاپی پیروز می شد. او می دانست که این روند نمی تواند همیشه ادامه داشته باشد و سرانجام کهکشانی ها پس از 16 برد متوالی، در خانه مقابل ویارئال متوقف شدند. پس از آن، دو مساوی دیگر نیز از راه رسید تا روند تعریف و تمجید ها از رئال نیز پایان یابد.
 رئال البته هنوز اوضاع بدی ندارد و در لالیگا با یک امتیاز بالاتر از بارسا صدرنشین است و در لیگ قهرمانان نیز مشترک با دورتموند در صدر قرار دارد اما دو تساوی متوالی برابر ویارئال و لاس پالماس، سبب شد تا تساوی در زمین دورتموند نیز بیشتر به چشم بیاید به طوریکه زیدان در نشست خبری پس از آن بازی گفت که از این تساوی حس بسیار بدی دارد.
 کمرنگ شدن فاکتور مالکیت توپ در رئال
 رئال مادرید، فصل گذشته از زمانیکه زیدان روی نیمکت این تیم نشست کاملا متحول شد. زیدان اصرار داشت که رئال باید در مقابل حریفانش کنترل توپ و میدان را بر عهده بگیرد. تقریبا همینگونه نیز شد و رئالی ها تنها در 4 بازی فصل گذشته، مالکیت میدان را به حریف خود دادند: برابر بارسا، لاس پالماس و والنسیا که در هر سه به پیروزی رسیدند و نیز برابر اتلتیکو در فینال لیگ قهرمانان که در 120 دقیقه بازی مساوی شد. رئال با زیدان در فصل گذشته تنها در 13 درصد بازی ها کنترل توپ و میدان را از دست داد.
با این حال این فصل پس از گذشت تنها 9 بازی، رئال در 33 درصد بازی ها یعنی در سه بازی، مالکیت توپ را به حریف داده است: برابر سویا در سوپرکاپ اروپا، لاس پالماس و دورتموند. مقابل سویا به پیروزی رسید اما در دو بازی بعدی به تساوی دست یافت. 
به وضوح مشخص است که رئال وقتی توپ را در اختیار ندارد دچار ضعف می شود؛ هرچند که همچنان در انتقال از حالت دفاع به حمله و بازگرداندن نتایج، قدرت سابق را حفظ کرده است.
 گل های خورده زیاد
هدف اصلی رئال در فصل جاری قهرمانی لالیگا است. این تیم از سال 2012 موفق به کسب چنین مهمی نشده است اما زیدان خوب می داند که برای قهرمانی در تورنمنتی طولانی، به ثبات در کسب نتایج و به خصوص، خوردن گل های کمتر نیاز دارد. رئال تا بدینجا در 6 بازی، 6 گل در لالیگا دریافت کرده است که آمار ضعیفی است. اوساسونا(2)، سلتا و ویارئال(1) در برنابئو به رئال گلزنی کردند و لاس پالماس نیز در زمین خود دو گل به رئال زد.
زیدان معتقد است که ضعف دفاعی رئال به دروازه بان و مدافعان مربوط نمی شود و این کل تیم است که به هنگام از دست دادن توپ مسئولیت پذیری بیشتری به خرج دهند.
 قناعت به برد حداقلی
 رئال در بازی های اخیر به هر دلیلی نتوانسته برای خود حاشیه امنیت درست کند. این تیم نتوانسته فاصله گل خوبی با حریف خود ایجاد کند. آنها برابر لاس پالماس و دورتموند دو بار پیش افتادند اما هر بار گل تساوی را دریافت کردند. این ضعف مستقیما به افت محسوس بیل، رونالدو و بنزما بر می گردد.
فصل قبل پس از 9 بازی لالیگا، رونالدو 10، بنزما 6 و بیل نیز دو گل به ثمر رسانده بودند؛ مجموعا 18 گل اما امسال پس از 9 بازی این سه بازیکن در مجموع 7 گل به ثمر رسانده اند. البته ضعف رونالدو و بنزما به مصدومیت این دو و از دست دادن پیش فصل بر می گردد و زیدان معتقد است که به مرور زمان هر دو بازیکن به روزهای اوج خود بر می گردند و انتظار دارد که این ضعف رئال به زودی برطرف شود.
از سوی دیگر با وجود ضعف مثلث BBC، دیگر بازیکنان رئال توانسته اند در امر گلزنی موفق ظاهر شوند. دراین فصل 13 بازیکن مختلف برای رئال گل زده اند.
 رئال در بازی برابر دورتموند در لیگ قهرمانان، برای دقایق زیادی در نیمه اول تحت فشار قرار داشت. دورتموند 20 شوت به سمت دروازه رئال داشت که یک اتفاق بی سابقه برای کهکشانی ها محسوب می شود. سابقه نداشته که تیمی این اندازه به سمت دروازه رئال شوت بزند. در عوض رئالی ها تنها 10 بار اقدام به شوتزنی کردند که 4 تای آنها داخل چارچوب بود.
 رئال در حالی به سه تساوی متوالی دست پیدا کرده است که 10 سال بود چنین آماری به ثبت نرسانده بود. آخرین بار سال 2006 با لوپز کارو بود که رئال برابر بارسلونا، سوسیداد و ختافه به سه تساوی پیاپی دست یافت.
 تیم زیدان امروز به مصاف ایبار خواهد رفت در شرایطی که مارسلو، مودریچ و کاسیمیرو را در اختیار ندارد. پس از سه تساوی متوالی، حالا هواداران این تیم منتظر کسب یک پیروزی روحیه بخش و ادامه صدرنشینی هستند.
دیداری که شبیه به یک تله است و هر نتیجه ای غیر از پیروزی، تبعات روحی سنگینی برای رئال در پی خواهد داشت. کهکشانی ها پس از 9 بازی هنوز روند باثباتی را طی نمی کنند و نمی توان بدینگونه برای این تیم شانس اول قهرمانی در لالیگا را قائل بود.
بارسا در فصول گذشته نشان داده است که تیمی باثبات تر در تورنمنتی طولانی مثل لالیگا بوده اما زیدان از امروز باید نشان دهد که این پیش بینی ها در مورد تیم او غلط هستند و مجموعه ای که او ساخته، می تواند به طلسم 5 سال ناکامی در فتح لالیگا پایان دهد. بازی با ایبار می تواند استارتی دوباره برای زیزو و شاگردانش باشد.
 "ورزش سه

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر