دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: 2811
تاریخ انتشار: 02 شهريور 1392 08:25
دعوت به عفو و گذشت شده‌ایم

ثبت نام کردم که ناگهان صور اسرافیل شد

به گزارش راه مردم،  این روزها آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی روزهای پرکاری را پشت سر می‌گذارد چراکه از یک سو سعی دارد به عهدی که با دولت یازدهم بسته است پایبند بماند و از هیچ کوششی در این مسیر غلفت نکند و در این راستا با اقشار مختلف دیدار و راهکارهایی به آنها ارائه می‌کند تا در مسیر دولت کنونی بتواند گام‌های موثری بردارند. همگان آگاهند که در این ایام بر محبوبیت آیت‌ا... بیش از گذشته افزوده شده و دلیل آن هم تصمیمات و منطقی است که در مواقع حساس برای کشور گرفته است. آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی در مواقعی سیاست سکوت را در پیش می‌گیرد که این سیاست در برهه‌های مختلف ثابت شده بهترین سیاست است و بهترین پاسخ را می‌دهد که نمونه آن حضور در وزارت کشور و ثبت‌نام برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود که پس از اعلام عدم‌احراز شرایط، او سکوت پیشه کرد و گله‌ای نداشت چون می‌دانست این سکوت سبب اخذ تصمیمات بهتر و نتیجه بهتر خواهد شد که اینچنین هم شد. او در مراسم روز پزشک به هراه همسر و دختر ارشدش یعنی فاطمه حضور یافت و به بخشی از اتفاقات روز ثبت‌نام برای ریاست جمهوری پرداخت.


مردم باید احساس امنیت کامل کنند


آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی طی سخنانی، با بیان اینکه نظام پزشکی یکی از نظام‌های خوب دنیا و جزء کارهای نظام گذشته است، تصریح‌کرد: تسمیه روز پزشک را به خاطر ابوعلی‌سینا انتخاب کردیم و خیلی خوب انتخاب شده و در واقع تناسب واقعی دارد. وی یادآور شد: شاید در تاریخ پزشکی ما به تناسب زمان ابوعلی‌سینا نظیر نداشته است؛ چرا که بعدها پزشکان حاذق‌تر یا عالم‌تر به ویژه در بخش پزشکی بوده‌اند. اما در آن روز وی تقریبا همه علوم آن روز را دانسته است. هاشمی‌رفسنجانی بر همین اساس به کتاب «قانون» ابوعلی‌سینا اشاره و تصریح کرد‌: این کتاب جزء افتخارات ایران و تاریخ پزشکی است؛ ابوعلی‌سینا همچنین در فلسفه و موسیقی نیز تبحر داشته و شاعر بسیار خوبی بوده است؛ ابوعلی‌سینا جزء حکما به شمار می‌رفته و ذهنش همانند رایانه همه چیز را با قواعد تحویل می‌داد. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در عین حال ابوعلی‌سینا را افتخاری بزرگ دانست که به اسلام و ایران آبرو داده است. وی همچنین گفت:‌ ابوعلی سینا معجزه پزشکی دانش آن زمان بوده و کتاب قانون را نیز به زبان شعر گفته است. آیت‌ا... هاشمی‌ تاکید کرد: کاش ضخامت حجابی که بین ما و ایرانیان خارج از کشور در زمینه پزشکی است، کم شود و ارتباطات بالا رود ‌تا از تجربیات آنها استفاده شده و آنها از این ظرفیت عظیم در کشور مطلع شوند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: بیمارستان‌های کشور نباید به این شکلی که اکنون است، باشد. مردم باید احساس امنیت کامل کنند و دغدغه هزینه‌ها را نداشته باشند؛ اگر بیمه کاملی برای مردم گذاشته شود و مردم اصلا نگران درمان و بهداشت خود نباشند خیلی از مشکلات دیگر حل خواهد شد و آن زمان دیگر بحث گرانی و تورم و بیمارستان وجود نخواهد داشت. وی اظهار کرد: اگر تامین اجتماعی ما جامع باشد یعنی از لحاظ تحصیل، مسکن، تغذیه، بهداشت و درمان و ضرورت‌های دیگر جامعه تامین باشد دیگر در جامعه مشکلی وجود نخواهد داشت چرا که ضرورت‌های زندگی را همه دارند و امیدواریم یکی از کارهایی که دولت تدبیر و امید بتواند محقق کند همین مساله باشد. هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: ما در این خصوص بودجه معینی به مجلس فرستادیم اما دوباره بازگشت و امیدواریم این کار تحقق یابد.


اخلاق پزشکی باید باور همه باشد تا اجرا شود


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود به اخ لاق پزشکی تاکید کرد و یادآور شد: یک مساله جدی مقداری آسیب دیده و توقع من این است که سازمان نظام پزشکی روی این مساله جدی باشد. اگر اخلاق پزشکی را که شما دارید و نسبت به آن سوگند خورده‌اید به خوبی مراعات شود خواهید دید در پایان دوره کاری افتخار بزرگی به یادگار گذاشته‌اید. وی افزود: البته اخلاق را به آسانی نمی‌توان عوض یا ایجاد کرد و اخلاق پزشکی نیز باید باور همه باشد تا اجرا شود. سازمان نظام پزشکی یک سرمایه بزرگ است. آنچه در قانون این نظام وجود دارد کاملا دموکراتیک است. آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی با اشاره به حکم رئیس جمهور برای دکتر زالی اظهار کرد: این چهار سال شرایط جدیدی برای کشور و در واقع وضع جدیدی برای دهه اخیر کشور است.


خود مردم مساله را حل کردند


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به انتخابات یازدهم ریاست جمهوری اظهار کرد: مردم خسته شده‌ بودند ولی در نهایت طبقات مختلف و خود مردم مساله را حل کردند. ما کاری نکردیم. همه کار من در این جریان این بود که چند دقیقه آمدم در وزارت کشور اسم نوشتم یک کلمه هم مصاحبه نکردم و رفتم که یک دفعه صوراسرافیل شد. وی یادآور شد: ما نه تبلیغی داشتیم و نه حرفی زدیم. بعدا ستادها می‌خواستند کار کنند و خیلی‌ها پیامک‌هایی تا آخر شب به بنده زدند که صوراسرافیل درست کردید و در روستاها هم داریم این را می‌فهمیم. آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی تاکید کرد: بنده می‌خواهم بگویم این کار مردم است؛ شرایطی وجود داشت که به این نتیجه رسیدند باید تغییر ایجاد شود این تغییر در نظام نیست چرا که نظام و اسلام را قبول دارند و در ذات آنهاست. اما آنچه مردم را علاقمند به تغییر کرده بود شرایط و نگرانی از آینده کشور بود. وی با بیان این که فضای کشور حساس شده بود خاطرنشان کرد: اینها بخشی از دلایلی است که باعث شد مردم به دنبال تغییر باشند و خودشان این کار را کردند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مردم وقتی دیدند من از میدان بیرون رفتم راه خود را ادامه دادند و کار خود را کردند. از این رو مردم هم باید قدر این دستاورد خود را بدانند. وی ادامه داد:‌ مردم کار بزرگی کردند و مسئولان هم باید بدانند اگر در رای مردم دخالت کنند حق‌الناس است و یک روز باید جواب بدهند چراکه اگر ما به این جمله دقت کنیم از این به بعد همه انتخاب‌های ما باید سالم و طبق خواسته مردم باشد که این اتفاق افتاد. آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی به سیاست‌های کلی سلامت هم اشاره کرد و گفت: به تازگی مجمع تشخیص مصلحت نظام در این باره اقدام کرده و طرح مذکور را خدمت مقام معظم رهبری فرستاده‌ تا ایشان ابلاغ کنند که آقای ولایتی نیز متولی این بخش بودند.


دیدار با مردم کهگیلویه و بویراحمد


همچنین رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با حجت‌الاسلام محمد موحد و جمعی از اقشار مختلف مردم استان کهگیلویه و بویراحمد دیدار کرد. آیت‌ا... هاشمی در سخنرانی‌های اخیر خود بر مفهوم حق‌الناس و رعایت آن بسیار تاکید دارد و همگان را به آن توجه می‌دهد. چنانکه در این دیدار نیز بار دیگر به قداست و ارزش حق‌الناس نزد خداوند اشاره کرد. عضو مجلس خبرگان در تجلیل از مردم کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مردمان لر کشورمان را با خصلت‌های مردانگی، جوانمردی، شجاعت و شهامت می‌شناسیم که در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی همواره جایگاه و نقش سازنده ومؤثری داشته‌اند. آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی با اشاره به خلق حماسه سیاسی 24خرداد در کشور عنوان کرد: کار اصلی را مردم کردند و با رای و حضور خود نشان دادند که به چه جریان و خط فکری تمایل دارند و از چه منزجرند. وی به قداست و ارزش حق‌الناس نزد خداوند اشاره کرد و به عنوان مصداق گفت: در زمان حضرت موسی(ع) فردی که ادعای پیامبری داشت و گروهی را منحرف کرده بود، پس از پشیمانی از عملکرد خود نزد حضرت موسی رفت و درخواست عفو از خداوند کرد. به حضرت موسی ندا آمد که «این شخص باید همه کسانی را که به دست وی منحرف شده‌اند از گمراهی نجات دهد تا عفو شود.» حال اگر شخص یا گروهی به واسطه تقصیر یا تصمیمات غلط عامدانه خود، به فرد یا جمعی ظلم کردند یا حقی ضایع شد علاوه بر توبه به درگاه خداوند، باید در جهت احقاق حقوق ضایع شده نیز اقدام کنند.


دعوت به عفو و گذشت شده‌ایم


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به علت سکوت در برابر برخی اهانت‌ها، افتراها و تخریب‌ها گفت: ما دعوت به عفو و گذشت شده‌ایم و خداوند جبران کننده هر خوب و بد است. آیت‌ا... هاشمی افزود: پیامبر اسلام(ص) در مواجهه با کسانی که به ایشان جسارت می‌کردند دعا می‌کردند و می‌فرمودند: خداوند آنها را هدایت کند چون جاهلند. وی در پایان بار دیگر اظهار کرد: مردمان لر کشورمان را با خصلت‌های مردانگی، جوانمردی، شجاعت و شهامت می‌شناسیم که در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی همواره جایگاه و نقش سازنده ومؤثری داشته‌اند.

منبع:آرمان
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر