دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: 28060
تاریخ انتشار: 02 مهر 1395 14:16
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس یادآور عزتمندی ملت ایران است، گفت: ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جزو سرمایه های اصیل انقلاب به شمار می روند.

راه امروز: علی لاریجانی شامگاه پنجشنبه در نشست با اهالی منطقه جمکران استان قم با تبریک هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس یادآور عزتمندی ملت ایران است و این همت های بلند در این دوران است که ایران را سربلند نگه داشته است.

وی تصریح کرد: شرایط داخلی ایران در زمان جنگ پراکنده بود و گروهک های داخلی دشمنان کشورمان را تحریک و وسوسه می کردند به خاطر آنکه به تازگی انقلاب اسلامی ایران شکل گرفته بود نیروهای مسلح شرایط قوی نداشتند و دشمن احساس کرد که نیروی ما ضعیف است.

اهم اظهارات رییس مجلس را به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

* امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری تأکید دارند بر اینکه نباید بین مردم اختلاف زیاد شود چرا که دشمن را وسوسه می کند بر این اساس باید وحدت داخلی کشورمان حفظ شود.

*با توجه به عنایت مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا وضعیت نیروهای نظامی در کشورمان بسیار خوب است و ارتش بازسازی شده و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جزو سرمایه های اصیل انقلاب به شمار می روند و ظرفیت های خوبی داریم که باید مراقب آن باشیم.

*باید بنیه دفاعی ما قوی باشد تا دشمن مأیوس شده و جرأت تعرض به کشور را نداشته باشد.

*با توجه به شرایط ملتهب منطقه، کشورمان در امنیت بسیار خوبی قرار دارد و جزو سرزمین های امن به شمار می رود.

*ضعف و خطورهایی در مسئله اقتصادی وجود دارد که باید به آن توجه کرد و باید همت ها معطوف به حل مشکلات اقتصادی شود.

* علت تأکید مقام معظم رهبری بر مسئله اقتصادی جایگاه ما در منطقه است که از نظر امنیتی در وضعیت خوبی قرار داریم.

*بیکاری جوانان تحصیلکرده خسارت برای کشور است و باید ظرفیت تولیدی افزایش پیدا کند که نیاز به نگاه جهادی داریم.

*بعد از مشکلاتی که کشورهای غربی بابت مسئله هسته ای ایجاد کردند، مسیر جدیدی اکنون پیش روی کشورمان ایجاد شده که باید به کسانی که روحیه تولیدگری دارند کمک کرد.

*در کشور حرکت های مثبتی در راستای حل مشکلات کنونی به وجود آمده که بسیار مفید است و امیدواریم منجر به اصلاح شرایط اقتصادی شود و من و استاندار قم کمک می کنیم تا مشکلات استان قم هر چه زودتر حل شود.

*مسئله آب را حتماً پیگیری می کنیم تا حل شود البته درخصوص آب شهر قم اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و سرمایه گذاری خوبی شده است تا آب شور قم به شیرین تبدیل شود.

منبع: خبرآنلاین
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر