سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: 28024
تاریخ انتشار: 31 شهريور 1396 00:04
ایرانسل فناوری نسل ۴.۵ اینترنت را با موفقیت آزمایش کرد

رکوردشکنی ایرانسل در سرعت اینترنت همراه

ایرانسل در راستای پیشگامی در توسعه تکنولوژی و تلاش برای دستیابی به نسل پنجم اینترنت (۵G)، موفق شد به عنوان نخستین اپراتور در ایران و منطقه، نسل ۴.۵ اینترنت را با موفقیت آزمایش کند.
 بنابر اعلام ایرانسل، آزمایش نسل ۴.۵ اینترنت توسط ایرانسل همزمان با عید سعید غدیرخم و با دستیابی به سرعت دانلود ۱۲۰۰ مگابیت بر ثانیه با نرخ تاخیر (PING) یک میلی‌ثانیه و با دانلود یک فایل ویدئویی دو گیگابایتی طی ۱۴ ثانیه با موفقیت انجام شد.

ایرانسل پیش از این نیز در ۱۳ مرداد ۹۵ در مراسم راه‌اندازی گسترده‌ترین شبکه اینترنت نسل چهار ثابت (TD-LTE) در ایران، موفق به آزمایش سرعت دانلود بالای ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه شده بود. رکورد سرعت دانلود ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه نیز پیشتر توسط ایرانسل برای نخستین بار به ثبت رسیده بود.

براساس این گزارش، ایرانسل به عنوان بزرگ‌ترین اپراتور دیتای ایران و اپراتور پیش‌رو در ارائه جدیدترین فناوری‌های ارتباطی، پیشتر نیز موفق به آزمایش فناوری انتقال صدا بر بستر نسل چهارم تلفن همراه (VoLTE) و نیز پروتکل اینترنت نسخه ۶ (IPv۶) شده بود.

ایرانسل پس از گذشت نزدیک به دو سال از دریافت مجوز ارتقای پروانه شبکه به نسل سوم، چهارم و بالاتر اینترنت همراه، در حال حاضر گسترده‌ترین و پرسرعت‌ترین شبکه اینترنت را در ایران ارائه می‌دهد.

مشاهده ویدئوی تست سرعت فوق در نشانی aparat.com/irancell امکان‌پذیر است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر