يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 12 2024
کد خبر: 27815
تاریخ انتشار: 28 شهريور 1395 22:44
بعد از چهار سال به یکباره با مثبت شدن تست دوپینگ 4 وزنه برادرمدال آورهم وزنش، ورق برای او برگشت.
به گزارش راه امروز " بعد از4 سال به یکباره با مثبت شدن تست دوپینگ 4 وزنه برادر مدال آورهم وزنش، ورق برای او برگشت تا اینکه مشخص شد در المپیک 2012 لندن رقبای 94 کیلویی سعید محمدپورملی پوش شایسته کشورمان در آن زمان همگی دوپینگی از آب درآمدند. همین برای وزنه برداری ایران و محمدپور کافی بود تا با کناررفتن مدال آوران متخلف این وزن که با دوپینگ صاحب مدال های طلا ، نقره و برنز المپیک در دسته 94 کیلوگرم شده بودند، خوش رنگ ترین نشان بازی های المپیک یعنی مدال «طلا» بدین واسطه قسمت وزنه بردار شایسته و جوان کشورمان شود! برهمین اساس و با رویکرد بررسی شرایط سعید محمدپور ملی پوش 94 کیلویی و طلایی کاروان وزنه برداری ایران در بازی های المپیک 2012 لندن و وزنه بردار 105 کیلویی حال حاضر کشورمان با وی گفت و گویی انجام دادیم که بخشی ازآن در ادامه پیش رویتان قرار می گیرد.
سعید محمدپور در خصوص وضعیت تمریناتش پس از عمل جراحی که چندی پیش روی آرنج آسیب دیده اش انجام گرفت گفت:«بعد از عمل جراحی سنگینی که روی آرنج دستم انجام دادم ، در حدود چهار ماه نیم است به طور منظم فیزیوتراپی وبدنسازی را برای تقویت عضلات دست وآرنجم در دستور کار قرار دادم. خیلی جدی پی گیر برطرف کردن نقاط ضعفم هستم وبه همین دلیل دقیقاً نمی دانم چه زمانی به وزنه برداری برمی گردم ؛ ولی مطمئن باشید هر وقت آرنج آسیب دیده ام یاری کند و بتوانم دست به وزنه شوم ، قطعا دوباره روی تخته باز خواهم گشت.»
وزنه بردار طلایی المپیک 2012 لندن که با مثبت شدن تست دوپینگ رقبای عنواندارش در این رویداد بزرگ موفق شده امروزصاحب جایگاه نخست المپیک شود در خصوص رقابت دسته 105 کیلوگرم رقابتهای المپیک 2016 ریو تاکید می کند:سطح رقابت در دسته 105 کیلوگرم رقابتهای جهانی 2015 هیوستون و المپیک2016 ریو خیلی نزدیک و حساس دنبال شد ؛ ولی من مطمئن بودم اگر آسیب نمی دیدم می توانستم در این دو رقابت بزرگ و سرنوشت ساز به خوش رنگترین مدال برسم. از رقابت نزدیک ودشوار با حریفان مطرح و عنواندار درعرصه های مختلف داخلی و بین المللی لذت می برم . کلاً رقابت های سالم و نفس گیر را خیلی دوست دارم و اگر شرایطم مانند پارسال بود می توانستم رکوردهای خیلی خوبی را از خود به جا بگذارم.»
دارنده نشان برنز وزنه برداری جهان در سال 2011 فرانسه با مرور روند آسیب دیدگی خود در سال 94 وتشریح وقایع مشابهی که برای سایر وزنه برداران ملی پوش در همین سال رخ داد می پردازد و در این خصوص تاکید می کند:« قبل از اعزام تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان به رقابت های جهانی 2015 آمریکا، تیمی آماده و پرستاره داشتیم و قطعا با همان ترکیب ایده ال می توانستیم ضمن کسب سهمیه کامل از این رقابتها پای به بازی های المپیک 2016 ریو بگذاریم ولی به یکباره بواسطه آسیب دیدگی های جدی که برای مهره های اصلی تیم بوجود آمد همه چیز خراب شد!»
وی ادامه داد:«من زیر وزنه 190 کیلوگرم در یکضرب دچار آسیب دیدگی شدید از ناحیه آرنج شدم. بهدادسلیمی در تمرین و زیر وزنه سنگین262کیلوگرمی آسیب دید و رباط صلیبی پاره کرد. جابر بهروزی با انتقال از دسته 77 کیلوبه 69 کیلوگرم آسیب دیدگی کمر پیدا کرد. مجید عسگری از ناحیه کتف دچار پارگی عضله شد. نواب نصیر شلال با کمر درد شدید اردو را ترک کرد.علی هاشمی از زانو مصدوم شد. سهراب مرادی هم با مصدومیت کمر تا قبل از اعزام به المپیک ریو دست و پنجه نرم می کرد.همین اتفاقات بسیار تلخ برای تیم ملی و وزنه برداری کافی بود تا تیم ما در هیوستن امریکا نتواند آنطوریکه شایسته و حقش بود به جایگاه واقعی اش دست پیدا کند.»
محمدپور در خصوص اینکه بعضی ها که کنار گود نشستند ومنتظرند تا با کوچکترین اتفاق ممکن برای فدراسیون و عوامل اجرایی آن حاشیه سازی کنند تاکید دارد:« قطعا هستند افرادی که دنبال منافع شخصی شان هستند وهمواره مدعی گرفتن جایگاه و مقام در فدراسیون. بنابراین هروقت که فرصت را مناسب می بینند با انتقادات بی ثمرو بدون پایه اساس به دنبال تخریب فدراسیون هستند. اگر انتقاد سازنده باشد به وزنه بردای ایران کمک می کند ولی هیچگاه این گونه نبوده که باری از دوش فدراسیون بردارند، بلکه افرادی که انتقاد می کنند اینگونه به نظر می رسد که بیشتر بدنبال تسویه حساب های شخصی خود هستند تا اینکه فدراسیون را نقد کنند تا نقاط ضعف برطرف شده و نقاط قوت این مجموعه بیش از پیش تقویت شود.»
دارنده مدال طلای المپیک 2012 لندن در خصوص تیم ملی وزنه برداری خاطرنشان کرد: «وزنه برداران خوبی را در رده سنی بزرگسالان داریم که در سال های آینده می توانند مدال های ارزشمندی را برای کشورمان بدست بیاورند. اگر حمایت های لازم از ملی پوشان صورت بگیرید مطمئن باشید در مسابقات جهانی 2017 پنانگ مالزی و بازی های آسیایی2018 جاکارتای اندونزی در تمامی اوزان قطعا ما مدعی کسب مدال هستیم.»
محمدپور درباره سرمایه های وزنه برداری کشورمان در رده سنی نوجوانان و جوانان اظهار کرد:« نفرات مستعد و آینده داری در اردوی تیم ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان حضور دارند. فدراسیون وزنه برداری با برنامه ریزی حمایتی بلندمدت برای این سرمایه ها می تواند آینده درخشانی را برای وزنه برداری کشورمان رقم بزند. علی مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری در یک سال اخیر روی رده سنی پایه کارهای خوبی انجام داده و با برگزاری مسابقات کشوری در رده های سنی پایه خصوصا در بخش نوجوانان توانسته است انگیزه زیادی را به آینده سازان این رشته ورزشی بدهد . وزنه بردار باید در مسابقات رسمی و بین المللی باتجربه شود تا درنهایت بتواند از تجربه اش در میدان بزرگ المپیک استفاده کرده و برای کشورمان مدال کسب کند.»
 خبرگزاری برنا

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر