يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 27648
تاریخ انتشار: 26 شهريور 1395 13:45
عضو اتحادیه بین المللی حمل و نقل جاده ای اعلام کرد:

مصرف دو سوم فرآورده های نفتی جهان در بخش حمل و نقل

نماینده منطقه اروپا و آسیای اتحادیه بین المللی حمل و نقل جاده ای، با تاکید بر ضرورت همکاری کشورها برای دستیابی به مصرف مناسب انرژی در بخش حمل و نقل گفت: هم اکنون دو سوم فرآورده های نفتی جهان در بخش حمل و نقل مصرف می شود.
راه امروز: «دیمتری چلس اف» امروز جمعه در همایش رسانه ای نخستین کنفرانس جهانی حمل و نقل پایدار در عشق آباد پایتخت ترکمنستان به برگزاری این کنفرانس در 19 نوامبر اشاره کرد و گفت: باید در این کنفرانس تامین امنیت مردم در جاده ها مورد بررسی قرار گیرد تا شاهد کاهش سوانح در راه ها باشیم.
وی تاکید کرد: با همگرایی کشورهای جهان و توسعه پایدار حمل ونقل، اقتصاد ملی کشورهای جهان به رشد مناسبی می رسد.
«جوزف کنی» نماینده سازمان بین المللی حمل و نقل دریایی نیز در این همایش گفت: دولت ها هموراه درصد هستند نیازهای مردم جهان را با استفاده از حمل ونقل تامین کنند.
وی افزود: کمتر از دو هفته دیگر روز جهانی حمل و نقل دریایی توسط سازمان ملل جشن گرفته می شود و برای ما تسهیل حمل و نقل در جهان اهمیت زیادی دارد.
جوزف کنی خواستار کاهش هزینه های حمل ونقل در جهان شد و گفت: همگرایی و همکاری کشورها می توانند بسیاری از هزینه های حمل و نقل را در جهان کاهش دهد.
وی گفت: هم اکنون 171 کشو جهان عضو سازمان بین المللی حمل و نقل دریایی هستند و باید همواره استانداردهای جهانی در این یخش به روز رسانی شود، زیرا 90 درصد حمل و نقل کالاهای تجاری جهان از طریق دریا انجام می شود.
نماینده سازمان بین المللی حمل و نقل دریایی افزود: هم اکنون 53 کنوانسیون جهانی در سازمان بین المللی حمل و نقل دریایی به تصویب رسیده و همه کشورهای عضو باید در حمل و نقل دریایی خود ازآن پیروی کنند تا محیط زیست دریایی نیز در جهان از سلامت لازم برخوردار شود.
به گزارش ایرنا، همایش رسانه ای کنفرانس جهانی حمل و نقل پایدار، امروز 26 شهریور با حضور مدیران سازمان های بین المللی و کارشناسان حوزه های مختلف حمل و نقل، در عشق آباد پایتخت ترکمنستان آغاز بکار کرد و تا فردا 27 شهریور ماه ادامه دارد.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر