دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 06 2024
کد خبر: 27563
تاریخ انتشار: 23 شهريور 1395 19:24
نوید مظفری گفت: سپردن قضاوت دربی 83 به فغانی اشتباه بود و فدراسیون با این انتخاب از خودش دربرابر اشتباهات احتمالی رفع مسئولیت کرد.
به گزارش راه امروز "  عضو سابق دپارتمان داوری در خصوص انتخاب داوران فینال المپیک برای قضاوت دربی 83 اظهار کرد: سپردن قضاوت دربی روزجمعه به فغانی وکمک هایش کاملا اشتباه بود و فدراسیون فوتبال به نوعی با این انتخاب ازخودش در برابر هرگونه اشتباه احتمالی داوران در بازی استقلال مقابل پرسپولیس سلب مسئولیت کرده و توپ را به زمین فغانی انداخته است.
 وی ادامه داد: فدراسیون باید آینده گیری داشته باشد و بازی های کم حاشیه و آسان تری در لیگ برتر را به تیم داوری فغانی بدهد اگرچه وی و کمک هایش به راحتی می تواند این بازی را کنترل و قضاوت کنند اما کوچکترین اشتباه آنها در بازی روز جمعه می تواند شانس فغانی برای قضاوت در جام جهانی 2018 روسیه را کم کند.
کارشناس داوری درباره کمبود داور خوب در لیگ برتر گفت: کمبود داور اسمی و شناخته شده به دلیل برنامه ریزی غلط کمیته داوران در سال های گذشته بوده است، اگرچه داوران جوان خوبی در لیگ برتر داریم  اما ساختار اشتباه کمیته داوران اجازه رشد به این داوران جوان را نمی دهد.
وی افزود: داورانی همچون موعود بنیادی فر و برادران حیدری و اکرمی وارد لیست بین المللی می شونداما کمیته داوران شهامت سپردن بازی های حساس به این داوران جوان ندارد و این موجب پایین آمدن اعتماد به نفس داوران شده است.
مسئول سابق توسعه داوری فدارسیون فوتبال گفت: کمیته داوران در حال حاضر باکمبود داور اسم و رسم دار مواجه شد و اگر فغانی یا ترکی مصدوم شوند، کسی را به عنوان جایگزین آنها برای قضاوت بازی های بزرگ و حساس ندارد
 داور بین المللی سابق فوتبال درباره درخشش داوران کشورمان در مسابقات جهانی برخلاف بازی های داخلی بیان کرد: درخشش داوران بین المللی در خارج از کشور به دلیل توانایی های فردی آنها است و فدارسیون هیچ کاری برای موفقت داوران انجام نداده است و اگر برنامه ریزی فدراسیون صحیح بود داوران دیگر کشورمان هم باید در سطح جهان موفق باشند، نه اینکه هر 10سال یک داور کشورمان در سطح جهانی درخشش داشته باشد.
 نوید مظفری در باره شایعه دعوت فدراسیون از وی برای نظارت در لیگ خاطر نشان کرد: خبر همکاری با فدراسیون و نظارت در لیگ صحت ندارد و نه شخصا مایل نیستم با این کمیته داوران کار کنم و  این یک خواسته دوطرفه است، چرا که دنبال نظارت در لیگ برتر و لیگ 1 و یا تدریس در کلاس های داوری به خاطر درآمدش نیستم، اهداف بزرگتری دارم که با تفکرات آقایان خیلی متفاوت است.
 پارس نیوز

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر