پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: 27501
تاریخ انتشار: 23 شهريور 1395 11:03
هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، می گوید حالش رو به بهبود است و به زودی فعالیت‌ها و سفرهای انتخاباتی‌اش را مجددا آغاز خواهد کرد.

راه امروز: هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، می گوید حالش رو به بهبود است و به زودی فعالیت‌ها و سفرهای انتخاباتی‌اش را مجددا آغاز خواهد کرد.

سفر انتخاباتی هیلاری کلینتون به ایالت کالیفرنیا به دلیل ابتلا به عفونت ریه لغو شده است.

خانم کلینتون به شبکه سی ان ان گفته است که "توصیه خردمندانه" پزشک خصوصی خود مبنی بر پنج روز استراحت را نادیده گرفته بود.

او روز یکشنبه در نیویورک پس از ناخوشی در مراسم سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به خاطر عفونت ریه تحت معالجه قرار گرفته است.

نامزد حزب دموکرات همچنین ابراز امیدواری کرد که بتواند در ظرف چند روز آینده به کارزار انتخاباتی برگردد.

روز یکشنبه تصاویر ویدئویی نشان داد که خانم کلینتون تعادلش را از دست داد و با کمک دستیارانش وارد خودروی خود شد.

او در این مورد به سی ان ان گفت: "حس کردم سرم گیج می رود و حدود یک دقیقه تعادلم را از دست دادم اما وقتی وارد خودرو شدم توانستم بنشینم و بعد از این که آب نوشیدم و خنک تر شدم فورا احساس کردم که حالم بهتر شده است."

از طرف دیگر، دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه، گفته است که سلامت نامزدها یک "مساله" انتخاباتی شده و به زودی نتایج آزمایش های پزشکی اخیر خود را "با ارقام خیلی خیلی مشخص" منتشر خواهد کرد.


او به شبکه فاکس نیوز گفت: "امیدوارم که نتایج خوب باشند. فکر کنم که خوب خواهند بود. من حالم عالیه."

آقای ترامپ تا به حال یک گواهی از پزشک خصوصی خود منتشر کرده است که در آن آمده مشکل جسمانی جدی ندارد و در صورت پیروزی، سالم‌ترین نامزدی است که رئیس جمهور خواهد شد.

برایان فالون، یکی از سخنگویان ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون، هم گفت که نامزد دموکرات‌ها مدارک پزشکی تازه‌ای منتشر خواهد کرد.

او به شبکه‌‌‌ام اس ان بی‌ سی گفت: "بیماری اعلام نشده دیگری وجود ندارد. همه‌اش ذات الریه است."

دکتر لیزا بارداک، پزشک هیلاری کلینتون پیشتر اعلام کرده بود که ذات الریه خانم کلینتون روز جمعه تشخیص داده شد و با آنتی بیوتیک تحت درمان قرار گرفت.

او افزود که خانم کلینتون یکشنبه دچار گرمازدگی و کم آبی بدن شد و به همین خاطر مجبور شد پیش از موعد مقرر مراسم یابود قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر در نیویورک را ترک کند.

خانم کلینتون ساعاتی بعد از انتقال به آپارتمان دخترش در نیویورک مقابل خبرنگاران ظاهر شد و حال خود را "عالی" توصیف کرد.

مخالفان خانم کلینتون سلامت جسمی او را زیر سوال برده و این مساله را مطرح کرده اند که شاید توان ادامه کارزار انتخاباتی را نداشته باشد.

اما جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید، گفت که باراک اوباما همچنان هیلاری کلینتون را بهترین فرد برای ریاست جمهوری آمریکا می داند.

آقای ارنست افزود که موضوع اطلاع مردم از وضع سلامت جسمانی رئیس جمهوری آیند خواسته‌ای "کاملا مشروع" است اما تصمیم درباره انتشار مدارک پزشکی شخصی نهایتا به خود کاندیدا مربوط می شود.

خانم کلینتون که ۶۸ سال دارد در سال ۲۰۱۲ به دلیل لخته شدن خون در یکی از وریدهای سرش تحت درمان قرار گرفته بود اما به گفته پزشک معالجش کاملا بهبود یافته است.

دونالد ترامپ که دو سال از او بزرگتر است بارها درباره به سلامت خانم کلینتون ابراز نگرانی کرده بود.

ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون دونالد ترامپ را متهم کرد که در تلاش است وضعیت سلامت خانم کلینتون را نامناسب نشان دهند.

منبع: خبرآنلاین
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر