يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 12 2024
کد خبر: 27496
تاریخ انتشار: 22 شهريور 1395 21:51
برانکو ایوانکوویچ اکنون با آماری فوق العاده و دو پیروزی و یک تساوی در دربی ها پشت سر گذاشته، یکی از موفق ترین مربیان در این بازی شناخته می شود.
به گزارش راه امروز "سرمربی کروات پرسپولیس علیرغم تیم بی‌انگیزه‌ای که در فصل گذشته تحویل گرفته بود، توانست آنها را در بازی بزرگ‌ سال به برتری برساند و از آن بازی اعتماد به سمت این مربی و تیم تحت هدایتش بازگشت. همین مساله باعث شد تا او علیرغم نرسیدن به نتایج قابل‌قبول و قعرنشینی سرخپوشان، فرصت ادامه کار در فضای بدون انتقاد را به دست آورد. خصوصاً اینکه همگان ازنظر پتانسیل و بضاعت فردی تیم امیر قلعه‌نویی را برتر از پرسپولیس می‌دانستند و این مساله باعث شد تا برد سرخپوشان ارزش بیشتری یابد.
 او در دومین دیدار دربی خود نیز علیرغم فرصت‌های خوبی که برای رسیدن به دروازه استقلال به دست آورد، سد محکمی به نام مهدی رحمتی را مقابل تیمش دید، اما درنهایت توانست با گل عجیب جری بنگستون به خواسته خود یعنی کسب امتیاز دست یابد؛ تا این بازی به‌نوعی آغاز شروع طوفانی تیم او در لیگ‌برتر برای رسیدن به رتبه‌های بالای جدول و درنهایت مدعی قهرمانی تلقی شود.
 برانکو ایوانکوویچ اما در بازی برگشت جای هیچ حرف‌وحدیثی باقی نگذاشت و در همان نیمه اول کار حریف را تمام کرد. شرایط برای تیم پرسپولیس طوری مثبت پیش رفت که حتی هواداران رقیب نگران بیشتر شدن تفاضل گل دو تیم بودند و شاید اگر مهدی طارمی پنالتی تیمش را از دست نمی‌داد نتیجه عجیب‌تری رقم می‌خورد. این نتیجه هم باعث شد تا سرخ‌ها با اعتمادبه‌نفس بالا به ادامه رقابت برای رسیدن به صدر و قهرمانی امیدوار باشند و البته در پایان فصل با تفاضل گل آن را از دست بدهند.
 برانکو ایوانکوویچ و تیمش در این فصل اما روند متفاوتی ازنظر نتیجه‌گیری دنبال کردند. آنها فلسفه خود را با تغییر بزرگی مواجه کردند که درنهایت منجر به صدرنشینی آنها در طول 5 هفته اخیر شده است. استفاده از فرصت و نگاه به حداقل امتیازی که آنها را به خواسته‌شان می‌رساند. همین تغییر نگاه باعث شد تا آنها برخلاف همیشه در تبریز نگاهشان به کسب حداقل امتیاز با توجه به شرایط باشد و همین مساله آنها را همچنان در صدر جدول نگه دارد.
 اکنون خوان چهارم برانکو ایوانکوویچ برابر استقلال محسوب می‌شود؛ جایی که او علیرضا منصوریان را پیش روی خود می‌بیند با تیمی که هنوز از نگاه هواداران و کارشناسان نتوانسته انتظارات را برآورده کند و یکی از بدترین رتبه‌های جدول را برای هواداران به ارمغان آورده است. نکته جالب‌توجه اینجاست که علیرضا منصوریان در فصل گذشته با نفت‌تهران نیز زمانی روبروی برانکو ایوانکوویچ قرار گرفت که تیمش شرایط مناسبی نداشت و از 12 بازی‌ای که پشت سر گذاشته بودند تنها 12 امتیاز به ارمغان آورده بود. پرسپولیس در این بازی علیرغم انجام بازی همیشگی خود بار دیگر دچار سریال فرصت سوزی مهاجمان خود شد و بعد از هدر رفتن پنالتی‌اش درنهایت بازی را با تساوی به پایان رساند. علیرضا منصوریان بعدازاین تساوی توانست در سه بازی بعدی خود مقابل حریفان صاحب‌نامی مثل سایپا، فولاد و استقلال‌خوزستان به برتری دست یابد و جهشی خیره‌کننده در جدول و در پایان نیم‌فصل برای خود رقم زند.
 اما برانکو ایوانکوویچ که از تقابل 180 دقیقه‌ای خود برابرعلیرضا منصوریان در فصل گذشته تنها یک امتیاز کسب کرده و شکست در بازی برگشت آنها را از کسب قهرمانی ناکام گذاشت به‌هیچ‌عنوان این بازی بزرگ را دست‌کم نخواهد گرفت و مسلماً نگاهش به جدول نیست. او در آخرین گفتگو با دوستانش از تمرکز و برنامه‌ریزی وسیع برای این تقابل خبر داد و به همین منظور تمام سرگرمی‌ها و برنامه‌های خارج از فوتبالش را نیز کنسل کرد تا این بار در کنار سرتن چوک به‌عنوان یکی از مربیان کارکشته در لیگ کرواسی تمام راه‌های منتهی به برد را مرور کند.
لبخند برانکو ایوانکوویچ در تمرینات از اعتمادبه‌نفس بالای او خبر می‌دهد و از انگیزه‌ای که می‌خواهد به شاگردانش بدهد. خصوصاً اینکه اکنون تیم مدیریتی‌اش نیز در شرایط مناسبی به سر نمی‌برد و آنها نمی‌خواهند برای هوادارانی که در طول یک سال و اندی در کنار خود جذب کرده‌اند و حامی بزرگشان محسوب می‌شوند گلایه‌ای بر جا بگذارند.
 باید منتظر برنامه ویژه برانکو ایوانکوویچ برای دربی 83 ماند، جایی که فرمانده همچنان فرمان حمله می‌دهد.
 ورزش سه
 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر